پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۴۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰
مدیر کل امور بین‌الملل راه‌آهن با بیان این‌که تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران خارجی برای حضور در عرصه ریلی ایران اعلام آمادگی کرده‌اند، از نهایی شدن تعدادی از قراردادها و رسیدن به مراحل پایانی مذاکرات در برخی دیگر از توافق‌ها خبر داد.
شعار سال:

عباس نظری در نشست خبری درباره‌ی آخرین وضعیت اتصال ریلی ایران به آذربایجان، توضیح داد: در کریدور شمال به جنوب ما یک حلقه مفقوده مهم داریم که آن حدفاصل رشت تا آستاراست. با رسیدن این مسیر می‌توان انتظار داشت توان ریلی ایران در این عرصه به شکلی جدی افزایش یابد.به گفته وی، پس از آنکه پل ریلی آستارا به آستارا افتتاح شود با باراندازی که در این منطقه تعریف خواهد شد امکان افزایش سه میلیون تنی ظرفیت حمل بار در راه‌آهن به وجود خواهد آمد.

مدیر کل امور بین‌الملل راه‌آهن با اشاره به دستور رییس جمهور آذربایجان برای تامین ۵۰۰ میلیون دلار منابع اعتباری لازم برای تکمیل مسیر رشت به آستارا، عنوان کرد: با رسیدن این منابع که حدودی نیمی از هزینه ساخت این پروژه بزرگ را تامین می‌کند، می‌توان انتظار داشت شرایط در راه‌آهن شمال غربی ایران بهبود جدی پیدا کند.

نظری از نهایی شدن مذاکرات ابتدایی با کشور ایتالیا برای سرمایه‌گذاری چهار میلیارد یورویی در راه‌آهن ایران خبر داد و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این کشور سرمایه‌گذاری‌ مستقیم خود را در دو خط سریع‌السیر ریلی قم به اراک و تهران به همدان انجام خواهد داد و همچنین در حوزه تامین ناوگان راه‌آهن سریع‌السیر نیز حضوری جدی خواهد داشت.وی اضافه کرد: در راه‌آهن سریع‌السیر پیشنهادهای سرمایه‌گذاری کشور چین را نیز داشته‌ایم که در خط تهران – قم – اصفهان اجرایی شده و در حوزه برقی‌سازی تهران – مشهد نیز گام‌های مهمی در این زمینه برداشته شده است.

مدیر کل امور بین‌الملل راه‌آهن همچنین از اقبال جدی فرانسه نسبت به سرمایه‌گذاری در راه‌آهن ایران خبر داد و افزود: در طول ماه‌های گذشته مذاکرات جدی با طرف‌های فرانسوی داشته‌ایم تا آنها چه در زمینه‌ی مطالعه و چه در زمینه سرمایه‌گذاری به راه‌آهن ایران کمک کنند. به احتمال زیاد فرانسوی‌ها در توسعه قطارهای حومه‌ای ایران نقشی مهم ایفا خواهند کرد.

نظری با بیان این‌که برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای برای اتصال ریلی مستقیم به کشور چین انجام گرفته، توضیح داد: برای این اتصال باید کشورهایی چون افغانستان و تاجیکستان از یکسو و قزاقستان و ترکمنستان نیز از سوی دیگر گام‌های مثبتی را در این زمینه بردارند. برای رسیدن به چین از طریق افغانستان نیاز به حدود ۲۰۰۰ کیلومتر ریل‌کشی وجود دارد تا بتوان از این مسیر جدید استفاده کرد.وی خاطر نشان کرد: در این زمینه نیز مذاکرات ابتدایی و مسائل سیاسی مدنظر حل شده و طرفین در حال مذاکره بر سر فاینانس هستند تا امکان اجرایی شدن این طرح فراهم شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی پارسینه، تاریخ انتشار: 13 دی 1395، کدخبر: 331045  www.parsine.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
راهدار
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
0
0
فرض کنیم 30 تا کشور بعد از برجام وارد ایران بشن و سرمایه گذاری کنند. هر کدوم هم 10 میلیارد دلار. می شود 300 میلیارد دلار. یعنی بودجه یکساله کشور
سوال اینجاست که آیا با این مبلغ صلاح است که کشور را به سمت غرب ببریم؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین