پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۶۰۹
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱
نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: چشم انداز توسعه کشاورزی در این دو شهرستان با تحولات جدید و تخصیص‌های آب، روشن و امیدبخش شده است.

شعار سال: وی اظهار داشت: تأمین سهمیه تخصیص آب از سدهای کوثر و چم شیر برای حوزه کشاورزی و اجرای طرح‌های بزرگ تحولی چشمگیر در ایجاد شغل و درآمدزایی برای مردم شهرستان‌های گچساران و باشت را در پی خواهد داشت.

تاجگردون بیان کرد: اختصاص 70 میلیون متر مکعب آب برای آبیاری دشت لیشتر گچساران، 10 میلیون مترمکعب برای دشت مورباشت از سد کوثر 55 میلیون متر مکعب برای دشت امامزاده جعفر و 2 میلیون متر مکعب در منطقه آبدهگاه باشت از سد در حال ساخت چم شیر به دستگاه های مربوط ابلاغ شده است.

وی ابراز داشت: با ابلاغ این میزان آب از سد کوثر و سد در حال ساخت چم شیر نیاز کمبود آب 14 هزار هکتار زمین کشاورزی در مناطق مختلف گچساران و باشت جبران می‌شود.

تاجگردون اظهار داشت: فاز نخست انتقال آب رودخانه زهره به سه هزار و 500 هکتار از زمین‌های کشاورزی این منطقه پس از سال‌ها راکد بودن در سه سال اخیر احیا و در مدت زمان قابل قبولی اجرا شد که امید است تکلیف یکهزار هکتار از این میزان تا دهه فجر امسال مشخص شود.

نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارزش هر هکتار زمین کشاورزی دشت امامزاده جعفر با اجرای این طرح 400 تا 500 میلیون ریال شده است و درآمد هر هکتار در هر سال 90 میلیون ریال است بیان داشت: اجرای این طرح اقتصاد زندگی مردم این منطقه را متحول خواهد کرد.

تاجگردون شروع فاز دوم طرح امامزاده جعفر که سه هزار و 500 هکتار دیگر زمین کشاورزی در منطقه خان احمد باشت را آبیاری خواهد کرد تحقق آرزوی دیرین مردم خواند.

وی گفت: این طرح با 500 میلیارد ریال اعتبار اولیه شروع شده و یکهزار میلیارد ریال قرار است در این منطقه هزینه شود.

تاجگردون از اختصاص اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح انتقال آب به دشت مور خبر داد و با یادآوری برخی معارضان اجتماعی از مردم خواست برای افزایش درآمد خود برای اجرای این طرح، دولت را یاری کنند.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی کشور و آمار بالای بیکاری، رونق تولید کشاورزی بهترین راهکار برای ایجاد شغل پایدار است، اظهار داشت: 60 میلیون متر مکعب آب از سد چم شیر برای توسعه صنعت کهگیلویه و بویراحمد ابلاغ شده که زمینه برای توسعه صنایع تبدیلی و ایجاد شغل و افزایش درآمد مردم از این طریق نیز فراهم شده است.

شهرستان‌های گچساران و باشت در جنوب کهگیلویه و بویراحمد حدود 60 هزار هکتار زمین کشاورزی دارند که تاکنون بیش از 12 هزار هکتار آن به آبیاری‌های نوین تجهیز شده است.

این 2 شهرستان 150 هزار نفر جمعیت دارند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ایسنا، تاریخ انتشار: 12 دی 1395، کد مطلب: 82370651:www. isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین