پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۷۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹
مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی گفت: استان مرکزی در زمینه ثبت به موقع ولادت و موالید در چند سال اخیر رتبه برتر کشور را کسب کرده است.

شعار سال: یزدان خسروی در جلسه شورای ثبت وقایع حیاتی استان مرکزی که با حضور استاندار برگزار شد، افزود: استان مرکزی در 8 ماهه ابتدای امسال در زمینه ازدواج رتبه 29 کشور را به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: استان مرکزی در زمینه طلاق رتبه 13 کشور را داراست و در این رابطه در 8 ماه ابتدای امسال 25 درصد طلاق ها مربوط به یک سال اول زندگی مشترک و 49 درصد طلاق ها نیز مربوط به 5 سال اول زندگی مشترک بوده است.
مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی اظهار داشت: در مدت 8 ماهه ابتدای امسال 14 هزار و 901 مورد ثبت ولادت، 5146 ثبت وفات، 7551 مورد ازدواج و 2204 مورد طلاق در استان مرکزی به ثبت رسیده است.
خسروی تصریح کرد: همچنین در این مدت تمام وقایع ثبتی استان مرکزی نسبت به مدت مشابه سال قبل در زمینه ولادت پنج و هشت دهم، در زمینه وفات یک و شش دهم، در زمینه ازدواج دوازده و دو دهم و در زمینه طلاق دو و هفت دهم درصد کاهش یافته است.
وی بیان داشت: میانگین سنی استان مرکزی 31 سال و 4 ماه است و این استان سومین استان پیر کشور محسوب می شود.
مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی تأکید کرد: سال 1394 تعداد 8 دفتر پیشخوان دولت در راستای ارائه خدمات هویتی در استان مرکزی فعال بود که در 8 ماه ابتدای امسال تعداد این دفاتر به 30 دفتر افزایش یافت و همچنین تعداد دفاتر پستی ارائه دهنده خدمات هویتی از 5 دفتر در سال 1394 به 14 دفتر در 8 ماه ابتدای امسال افزایش یافته است.
خسروی ابراز داشت: در 8 ماه ابتدای امسال، 714 درخواست تغییر نام و 1310 درخواست تغییر نام خانوادگی دریافت که از این تعداد با تغییر 584 نام و 1125 نام خانوادگی موافقت شده است.
وی اضافه کرد: در 8 ماهه ابتدای امسال استان مرکزی، 1918 مورد از فوتی ها به دلیل بیماری های قلبی و عروقی، 526 مورد به دلیل بیماری سرطان و تومورها، 455 نفر به دلیل مشکلات دستگاه های تنفسی بوده است و همچنین 364 نفر نیز بر اثر حوادت رانندگی فوت کرده اند.
گفتنی است در پایان این جلسه از ثبت یاران و کارمندان نمونه اداره کل ثبت احوال استان مرکزی با اهدای لوح و جایزه تقدیر به عمل آمد و همچنین از سند سجلی شهید محمدمهدی ثامنی نیز رونمایی شد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تحلیلی خبرآنلاین، تاریخ 11 دی 95، کد مطلب: 618214: www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
0
0
فکر کنم استان پیر زن ها باشه. نه پیر مردها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین