پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۹۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به این که سلامت معنوی فلسفه وجودی دین است، گفت: یکی از ارمغان های فرهنگ غیر دینی برای ادبیات دینی تبیین تقابل های دروغین بین سلامت معنوی و ابعاد دیگر سلامت است.

شعار سال: حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاج صادقی روز پنجشنبه در دومین روز از همایش ملی سلامت معنوی در قم اظهار داشت: سلامت معنوی به عنوان یکی از مولفه های تاثیرگذار بر رویه و ابعاد مختلف سلامت در انسان شامل جسمی، روحی و اجتماعی مطلوب به ذات نیز است، یعنی علت اصلی بوجود آمدن دین محسوب می شود.
وی افزود: هر چند در مواردی نقش سلامت معنوی در ابعاد دیگر سلامت و هم چنین نقش دیگر آن در ظهور و بروز دین از هم تفکیک می شود، ولی نباید هیچ گاه این 2 عامل را در تضاد با یکدیگر بدانیم، چراکه حرکت تکاملی انسان بدون سلامت معنوی امکانپذیر نیست.
حاج صادقی با بیان این که سلامت معنوی مانند دیگر ابعاد سلامت نیازمند بهداشت و درمان است، افزود: اسلام بر خلاف مکاتب و آموزه های دینی دیگر سلامت انسان را منحصربه جسم، اجزا و عناصر بدن نمی داند، بلکه نقش روح و روان را نیز در چرخه سلامتی بشر مهم قلمداد می کند.
وی با بیان این که اسلام برای تمامی آسیب هایی که سلامت معنوی انسان را در معرض خطر و تهدید قرار می دهد، برنامه هایی را به منظور پیشگیری تعیین کرده است، افزود: خطر شناسی یکی از هشدارهای قرآن است، در ادبیات دینی سلامت معنوی کف معنویت سلامت معنوی و قابل ارتقا است، چون مربوط به بعد روحی انسان می شود.
وی افزود: روح انسان از مبدا نامتناهی بوجود آمده و حرکت آن نیز نامتناهی است و حتی پیامبر(ص) و اولیای الهی که انسان های کاملی بودند نیز در بعد معنویت قابل ارتقا یافتن هستند، تا جایی که قرآن می گوید با هر درودی که بر آنها فرستاده می شود، معنویتشان افزایش پیدا می کند.
وی با اشاره به اهمیت موضوع سلامت جسم انسان از دیگاه اسلام، افزود: همان اسلامی که انسان را مکلف می کند در راه خدا جان خویش را نثار کند، او را در برابر حفاظت از جسم و جان خویش نیز مسئول دانسته است.
حاج صادقی با اشاره به نسخه های تجویز شده از سوی اسلام برای تامین سلامت معنوی انسان، سامان دهی فکری، اندیشه و باورهای اسلامی را از جمله این نسخه ها ذکر کرد و افزود: اسلام بر این باور است که اندیشه بر رفتار حاکم است و شخصیت انسان را شکل می دهد.
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم چنین مبارزه با خوف و حزن به وسیله ایمان، تقویت نیروی صبر و تحمل در برابر ناملایمات و ارایه یک سبک زندگی خاص که بتواند سلامت انسان در همه عرصه ها و ابعاد گوناگون تامین کند را نیز از دیگر توصیه های دینی برای کسب سلامت معنوی دانست.
چهارمین همایش ملی سلامت معنوی به همت فرهنگستان علوم پزشکی و مرکز مدیریت حوزه های علمیه و دانشگاه علوم پزشکی قم با محورهای سلامت معنوی از دیدگاه اسلام، سلامت معنوی در نظام سلامت، مراقبت های معنوی در سطوح مختلف پیشگیری، مراقبت معنوی تجارب ملی و فراملی با حضور طلبه های حوزه های علمیه، دستیاران دانشجویان گروه پزشکی و کلیه گرایش های روانشناسی، روز گذشته(چهارشنبه) در سالن همایش های غدیر در قم آغاز شد و عصر امروز به کار خود پایان می دهد.
دانشگاه شهید بهشتی تهران میزبان نخستین و دومین دوره این همایش در سال های 92 و 93 بود و سومین دوره آن نیز سال گذشته در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار شده بود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ 16 دی 95 ، کد مطلب: 82375576: www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
0
0
آیا عملکرد ما قابل دفاع است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین