پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۵۲۴۲
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۹
روزنامه انگلیسی ایندیپندنت نوشته رؤیای عربستان سعودی برای تبدیل شدن به قدرت جهان عرب و اسلام بر باد رفته است.
شعار سال: یک روزنامه انگلیسی در مطلبی روز جمعه برنامه‌های عربستان سعودی برای تبدیل شدن به قدرت جهان اسلام و عرب را رویای برباد رفته توصیف کرده است.

روزنامه ایندیپندنت می‌نویسد دو سال پیش به نظر می‌رسید که تلاش پنجاه ساله عربستان سعودی برای معرفی کردن خودش به عنوان قدرت اصلی در میان کشورهای عربی و اسلامی در حال جواب دادن است.

سال 2014، هیلاری کلینتون، وزیر خارجه اسبق آمریکا در یک ایمیل ارسالی که ویکی‌لیکس آن را منتشر کرده از عربستان و قطر به عنوان دو کشور رقیب در حال رقابت برای سلطه بر جهان کشورهای سنی یاد می‌کند.

یک سال بعد در دسامبر سال 2015، دستگاه اطلاعات خارجی آلمان در اقدامی غیرمعمول ابراز نگرانی کرد که سیاست‌های مداخله‌جویانه جایگزین مواضع احتیاط‌آمیز دیپلماتیک اعضای قدیمی‌تر خانواده سلطنتی عربستان شده است.

اما، به نوشته ایندیپندنت، در طول سال گذشته آلمان شاهد آن بوده که تأثیرات ثبات‌زدای عربستان سعودی هرگز محقق نشده است؛ این روزنامه می‌نویسد: «آنچه آلمان پیش‌بینی نکرده بود سرعت شکست آرمان‌های عربستان سعودی، تقریباً در تمامی عرصه‌ها بود

روزنامه انگلیسی ضمن اشاره به ناکامی‌های عربستان در جنگ سوریه و جنگ یمن نوشته است: «سیاست پرتحرک عربستان به جای آنکه جلوی نفوذ ایران را بگیرد، دقیقاً نتیجه عکس داده است

ایندیپندنت می‌افزاید: «در نشست اخیر اوپک، سعودی‌های موافقت کردند که تولید نفت خام را کاهش بدهند و ایران تولید نفتش را افزایش بدهد.»

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 18 دی 1395، کد مطلب: 13951018000031، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین