پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۵۷۳۶
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۳
شورای امنیت سازمان ملل متحد چهارشنبه 29 دی‌ماه، برای بررسی ادعاهای مربوط به ارسال اسلحه توسط ایران برای "حزب الله" لبنان و "حوثی‌ها" (گروه انصار الله) در یمن نشستی را برگزار خواهد کرد.
شعار سال: به نقل از روزنامه الخلیج چاپ امارات، این نشست برای بررسی گزارش محرمانه دبیرکل سازمان ملل متحد "بان کی مون" درباره ارسال اسلحه توسط ایران برای حوثی‌ها (انصارالله) یمن و حزب الله در لبنان است.

بان کی مون تا پایان سال گذشته میلادی دبیرکلی سازمان ملل متحد را به عهده داشت و اکنون "آنتونیو گوترس" جایگزین وی در این سمت شده است.


پیش از این خبرگزاری رویترز مدعی شده بود که بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد از نقض احتمالی تحریم‌های تسلیحاتی توسط ایران نگران است.

شورای امنیت سازمان ملل علیه برخی گروه‌ها مانند حزب الله لبنان و حوثی‌ها (انصارالله) در یمن تحریم‌هایی اعمال کرده است که به موجب آنها هیچ کشوری نباید اسلحه در اختیار این گروه‌ها قرار دهد.

نشست 29 دی‌ماه شورای امنیت سازمان ملل متحد به گزارش نیمه سالانه دبیر کل به شورای امنیت نیز رسیدگی خواهد کرد. در این گزارش فرانسه مدعی است که در مارس 2016 یک محموله اسلحه را در شمال اقیانوس هند توقیف کرده است که از سوی ایران به مقصد یمن یا سومالی در حرکت بوده است.

بان کی مون در این گزارش به سخنان سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان درباره کمک تسلیحاتی و مالی ایران به این حزب اشاره کرده و آورده است که نصرالله 24 ژوئن 2016 در سخنانی که از شبکه تلویزیونی المنار پخش شده، اعلام کرد که بودجه حزب الله، حقوق و هزینه‌ها، تسلیحات و موشک‌ها، همه و همه از جمهوری اسلامی ایران تامین می‌شود.

بان کی مون در گزارشش گفته است: من به شدت نگران این اظهارات هستم که نشانگر انتقال تسلیحات از ایران برای حزب الله لبنان است و این اقدام می تواند مغایر با قطعنامه شورای امنیت باشد.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از سایت خبری تحلیلی عصر ایران، تاریخ انتشار:22 دی 1395 ، کد مطلب: 516886، www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین