پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۶۰۹۵
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۵
فرماندار مهریز از احداث مجتمع تولیدی فولاد در این شهرستان با اشتغالزایی برای دو هزار نفر خبر داد.
شعار سال: مهدی کیانی‌مقدم در مهریز از آغاز عملیات احداث مجتمع تولیدی فولاد و آهن اسفنجی در مهریز خبر داد و اظهار داشت: عملیات احداث مجتمع تولیدی فولاد نورد محسن با پیگیری‌های مدیرعامل این مجتمع در شهرک صنعتی مهریز آغاز شده است.

وی افزود: این مجتمع تولیدی فولاد نورد با اشتغالزایی هزار نفر با تولید فولادهای آلیاژی نظیر شمش و میلگرد و مجتمع تولیدی آهن اسفنجی ایساتیس مهریز با اشتغال‌زایی ۹۲۵ نفر با تولید شمش و مقاطع آلیاژی، شهرستان مهریز را در مسیر توسعه و پیشرفت قرار خواهد داد.

این مسئول حجم سرمایه‌گذاری این دو مجتمع را ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این پروژه بزرگ قرار است در زمینی به مساحت ۱۱۰ هکتار در مجاورت بندر خشک احداث شود و تامین آب و برق مصرفی آن از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیرعامل این مجتمع تولیدی است.

کیانی‌مقدم تاکید کرد: نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی و استاندار یزد لازم است این موضوع را پیگیری کنند تا شاهد پیشرفت صنعت در شهرستان مهریز باشیم.

مدیرعامل مجتمع تولیدی فولاد محسن مهریز نیز، پیرامون چگونگی وضعیت زیرساخت‌های مورد نیاز و زمان تکمیل این پروژه عنوان کرد: اعتبار اولیه مورد نیاز برای اجرای این پروژه ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده که با مشارکت سرمایه‌گذار خارجی تامین خواهد شد.

محسن رمضانی‌زاده اجرای این مجتمع را منوط به تامین زیرساخت‌های مورد نیاز در شهرستان مهریز دانست و اظهار امیدواری کرد: با درایت و پشتیبانی مدیران استان و شهرستان در تامین زیرساخت‌هایی چون آب، برق، گاز، ریل قطار و تلفن، این پروژه در سه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی مهم‌ترین شاخص اهمیت اجرای این پروژه را ایجاد هزار و ۹۲۵ نفر فرصت شغلی به صورت مستقیم عنوان کرد.

رمضانی‌زاده مهم‌ترین دغدغه‌های این پروژه را تامین آب و برق مصرفی آن دانست و گفت: در فاز اول این پروژه ۵۵ مگاوات برق نیاز دارد که این مقدار در چهار سال آینده و با اجرای طرح توسعه این مجتمع به ۱۶۷ مگاوات خواهد رسید که شرکت توانیر در قدم اول با تامین این مقدار برق از طریق شبکه سراسری موافقت نکرده و پیشنهاد احداث نیروگاه توسط بخش خصوصی را داده که این مسئله برای سرمایه‌گذار توجیه‌پذیر نیست و باعث توقف عملیات عمرانی شده است.

این مسئول تلاش مسئولان و مدیران استان و شهرستان به ویژه استاندار یزد، نماینده مردم مهریز، بافق، ابرکوه، خاتم و بهاباد در مجلس شورای اسلامی و فرماندر مهریز را در این راستا خواستار شد تا با طرح این مسئله در مجلس و دولت معضل پیش روی این طرح ملی رفع شود.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی شهرستان بافق، تاریخ انتشار: 7 آبان 1391، کد مطلب: 10506، www.bafghfarda.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین