پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۶۲۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۵
صفدر حسینی که محمدباقر نوبخت از وی به‌عنوان یکی از "ذخایر نظام!" یاد کرده در راستای دریافت حقوق نامتعارف از صندوق توسعه ملی به دادسرا احضار شده و باید منتظر برخورد قضایی با وی ماند.

شعارسال: هفته گذشته خبر آمد که صفدر حسینی رئیس معزول صندوق توسعه ملی در پی دریافت حقوق‌های نامتعارف به دادسرا احضار شده که البته این خبر از سوی سخنگوی دستگاه قضا نیز تأیید شد.

خبرهای رسیده درباره جزئیات احضار صفدر حسینی به دادسرا حکایت از آن دارد که صفدر حسینی مدعی شده هیچ تخلفی مرتکب نشده است!

مهمترین علت احضار صفدر حسینی از سوی دستگاه قضا دریافت حقوق‌های نامتعارف بوده است. این موضوع را حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست خبری روز قبل خود تأیید کرده و در پاسخ به خبرنگاری مبنی بر اینکه شنیده شده صفدر حسینی در ارتباط با حقوق‌های نامتعارف به دادسرا احضار شده است، گفته: این موضوع صحت دارد و این فرد به دادسرا احضار شده است.

احضار صفدر حسینی به دادگاه آن‌هم به‌خاطر دریافت حقوق‌های نامتعارف ما را بر آن داشت تا مروری کوتاه داشته باشیم بر سابقه مدیر نجومی‌بگیری که فیش حقوقی‌اش نه‌تنها موجب دلخوری مردم شد بلکه بندهای قابل تأمل مندرج در آن تعجب و اندوه اقشار مختلف جامعه را به‌همراه داشت.

در بحبوحه افشای فیش‌های نجومی‌بگیران دولتی، برای اولین بار از فیش حقوقی صفدر حسینی درحالی رونمایی کردیم که مندرجات فیش این مدیر دولتی نشان می‌داد وی نه‌تنها حقوق نامتعارف دریافت می‌کرده بلکه اضافه دریافتی‌هایی با عناوین حق اوقات فراغت فرزندان نیز داشته است.

رئیس سابق صندوق توسعه ملی در حالی ماهیانه 57میلیون تومان حقوق دریافت می‌کرد که کمک‌‌هزینه ورزش، خرید کتاب و اوقات فراغت فرزندانش نیز در فیش حقوقی وی لحاظ می‌شد.

طبق اسناد و مدارک موجود، صفدر حسینی از فروردین تا اسفند سال 94 به‌طور میانگین، 57 میلیون و 400 هزار تومان بابت حقوق آن هم فقط از این صندوق دریافت کرده است؛ به‌عبارت دیگر حسینی در سال گذشته جمعاً حدود 686 میلیون تومان بابت حقوق از صندوق توسعه ملی گرفته است.

جالب اینکه رئیس سابق صندوق توسعه ملی که با حقوق میانگین ماهانه 57 میلیون فقط از یک دستگاه، بعید می‌رسد زندگی‌اش لنگ وام باشد، 300 میلیون تومان نیز تسهیلات وام آن هم با نرخ سود چهار درصد دریافت کرده است.

آنچه در این فیش حقوقی جالب‌تر از میزان دریافتی و اعداد و ارقام درشت آن است، عناوین و مواردی است که آقای رییس را مستحق دریافت حقوق 57 میلیون تومانی کرده است، مواردی که به‌احتمال زیاد بسیاری از آنها را در هیچ فیش حقوقی دیگری ندیده‌اید، عناوینی که بیشتر شبیه یک طنز تلخ است تا واقعیت...

مزد شغل، مزد سنوات نهایی، حق پست نهایی، حق اولاد، حق مسکن، حق خواروبار، حق شیفت، حق تلفن همراه (360 هزار تومان)، اضافه کار، ایاب و ذهاب (جالب اینکه مدیران ما خودروی دولتی به‌همراه راننده دارند)، یارانه غذا، هزینه پزشکی، هزینه‌های دندانپزشکی، یک‌سی‌ام پرداختی، اعیاد (بر اساس فیش‌های حقوقی موجود، تقریباً در بیشتر ماه‌های سال آقای رئیس بابت اعیاد، دریافتی داشته است و این غیر از دریافتی‌های عید نوروز است)، بهره‌وری سه‌ماهه، کمک‌هزینه اوقات فراغت فرزندان، کمک‌هزینه خرید لباس، کمک‌هزینه خرید کتاب، کمک‌هزینه سفر، کمک‌هزینه ورزش، کمک‌هزینه تحصیلی و پاداش (صفدر حسینی در فیش حقوقی مرداد، 5 میلیون تومان و در شهریور هشت میلیون تومان پاداش دریافت کرده است) از جمله عناوین موجود در فیش حقوقی صفدر حسینی بوده است.

به‌عبارت دیگر، علاوه‌بر وجود برخی عناوین عجیب و غریب مثل حق پست نهایی، مزد سنوات نهایی، یک‌سی‌ام پرداختی و بهره‌وری سه‌ماهه؛صفدر حسینی هزینه تلفن همراه، ایاب و ذهاب، کمک‌هزینه اوقات فراغت فرزندان، کمک‌هزینه خرید کتاب، کمک‌هزینه سفر، کمک‌هزینه ورزش و کمک‌هزینه تحصیل خود را هم از صندوق توسعه ملی دریافت می‌کرد.

همزمان با افشای حقوق نجومی صفدر حسینی، مردم خواستار برکناری وی از صندوق توسعه ملی بودند ولی وی تا چند روز سعی داشت خود را در صندوق ماندگار کند ولی در نهایت با فشار روانی ایجاد شده در جامعه، فضا به‌گونه‌ای رقم خورد که دولت تصمیم به برکناری صفدر حسینی گرفت.

موضوع حقوق نجومی صفدر حسینی به‌قدری دلخوری مردم را به‌همراه داشت که فضای تندی را علیه دولت رقم زد و باعث شد تا حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور شخصاً وارد عمل شود و تا تعیین تکلیف صندوق توسعه ملی پیش رود.

هرچند در ظاهر صفدر حسینی و اعضای هیئت عامل صندوق توسعه ملی، استعفا کردند ولی این استعفا برای جلوگیری از صدور حکم عزل انجام شد. در نهایت هیئت عامل صندوق توسعه ملی در تاریخ 12 تیرماه امسال با استعفای اجباری صفدر حسینی مدیرعامل وقت صندوق توسعه ملی و دیگر اعضای هیئت عامل این صندوق، موافقت کرد تا برکناری 5 مدیر عالی این صندوق رقم بخورد.

با رفتن صفدر حسینی، دوست‌حسینی مدیریت صندوق را به‌عهده گرفت؛ دو روز پس از صدور حکم انتصاب احمد دوست‌حسینی به‌عنوان رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی از سوی رئیس جمهور، معارفه او در این سمت، با حضور معاون رئیس جمهور در محل صندوق توسعه ملی برگزار شد.

این مراسم با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دبیر هیئت امنای صندوق توسعه ملی، ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی و عضو هیأت امنا، همچنین سید فرید موسوی، نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو هیئت امنای صندوق در جمع مدیران و کارشناسان صندوق برگزار شد.

تودیع و معارفه رئیس صندوق توسعه ملی البته با یک حاشیه مهم همراه بود؛ هرچند حاشیه مورد اشاره از متن اظهارات نوبخت بیرون آمد و واکنش مردم را به‌همراه داشت. در این مراسم رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور از سید صفدر حسینی به‌عنوان یکی از ذخیره‌های نظام یاد کرد و افزود: گذشته از ارادت شخصی بنده به دکتر حسینی، سایر اعضاء هیئت عامل سابق صندوق توسعه ملی نیز از بزرگان اقتصاد کشور هستند و الحق در دوران مسئولیت خود امانتداران بزرگی برای کشور بودند.

در اینکه دریافت حقوق 57 میلیونی و اضافه دریافتی‌های صفدر حسینی تحت عناوین اوقات فراغت فرزندان و ... خارج از عرف و روال قانونی بوده شکی نیست و به همین خاطر دستگاه قضا برای برخورد با مدیران نجومی‌بگیر، اقدام به احضار وی کرده است و انتظار می‌رود این روال را برای سایر نجومی‌بگیران هم داشته باشد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 25دی1395، کدخبر: 1291271: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
0
0
بگید ما هم بدونیم چه کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین