پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۶۲۳۵
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۲
نایب‌رییس فراکسیون امید گفت: هم اکنون پنج نفر از اعضای فراکسیون امید عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان هستند و این تصور بیرونی که هیچ ارتباطی میان فراکسیون امید و جریان اصلاحات نیست تصور نادرستی است.

شعار سال: عبدالکریم حسین زاده پیرامون انتقادات وارد شده به فراکسیون امید مبنی بر تفاوت این فراکسیون با فراکسیون مجالس قبلی که اصلاح طلبان با وجود تعداد کم اما اسم اصلاح طلبی داشتند و در این مجلس اسم فراکسیون آنها از اصلاح طلبی به امید تغییر یافته و بخشی از افراد نیز از ائتلاف اولیه جدا شدند، گفت: به نظر من این تعبیر درست نیست چرا که یکی از تعابیری که تکیه بر اصلاح طلبی فراکسیون امید دارد وفادار به عهد بودن آن است. نمی شود که برخی افراد اگر ترک وفا کردند شما نیز ترک وفا کنید.

وی افزود: به گمان من بسته شدن و تدوین لیست امید بر اساس شاخص ها و معیارهای مشخصی بوده است و به همین خاطر موضوع را نمی توان در اسم خلاصه کرد موضوع را می توان خروجی‌ای نامید که کشور از آن منفعت کسب می کند و لذا من تغییر اسم امید به هر اسم دیگر را نماد اصلاح طلبی نمی دانم. فعالیت اعضای فراکسیون امید در صحن علنی، جلسات و در مجموعه های مختلف فراکسیون، ماهیت اندیشه و تفکریِ این جریان را نشان می دهد.

نایب رییس فراکسیون امید در پاسخ به این سوال که چقدر خودش را نماینده جریان اصلاحات می داند گفت: قاعدتا زمانی وجود دارد که ما انتظارات حداکثری داریم اما در جایی دیگر از فضای کارکردی درون مجلس شناخت کمی داریم. به زعم همه محدودیت ها و مشکلات موجود و نوپا بودن فراکسیون و اینکه در این دوره از مجلس تعداد زیادی از افراد که قبلا حضور نداشتند وارد فراکسیون امید شدند با وجود همه این مسائل فراکسیون در وهله نخست خودش را نماینده تامین منافع ملی می داند و این منافع را در راستای اندیشه اصلاح طلبی پیش می برد. ممکن است زمانی انتظارات حداکثری ما تامین نشود از همین رو ما مدام باید خود را آسیب شناسی کنیم و به خروجی های لازم برسیم که البته این دستاورد حاصل یک پروسه زمانی است.

حسین زاده تاکید کرد: فراکسیون امید کاملا مستقل حرکت می کند میانگین سنی افراد در مجلس نیز مشخص است و اتفاقا به اعتقاد من فراکسیون امید فراکسیون جوانی نیست، رییس سنی مجلس در فراکسیون ما حضور دارد مضاف بر آن تعداد زیادی از اعضا نیز سابقا نماینده بودند و سابقه پارلمانی دارند به همین خاطر میانگین سنی متعادلی در فراکسیون ما وجود دارد.

وی ادامه داد: تلاش و همفکری ما اعضای فراکسیون امید در جلسات متعدد از جمله جلسات هیئت رئیسه، جلسات شورای مرکزی و جسات مجمع عمومی در حال اتفاق افتادن است و با شناخت چهره به چهره آرام آرام به سمت همبستگی حداکثری تلاش می کنیم.

نماینده مردم نقده با بیان اینکه ارتباط فراکسیون امید با شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان برقرار است و فراکسیون امید چند نفر را برای رایزنی به شورای عالی فرستاده است افزود: فراکسیون امید با جریان اصلاح طلبی ارتباط دارد و این تصور بیرونی که هیچ ارتباطی میان فراکسیون امید و جریان اصلاحات نیست تصور نادرستی است هم اکنون پنج  نفر از اعضای فراکسیون امید یعنی آقایان عارف، صادقی، تابش، خانم زرآبادی و بنده عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان هستیم. نیروهای ما در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات هم حضور دارند. ما اصلاح طلبان مجلس و اصلاح طلبان بیرون مجلس به شکل هم عرض در جهت پیشبرد اهداف اصلاحات تلاش می کنیم و این تعابیر که عقبه اصلاحات حکم برادران بزرگ ما را دارند اصلا مطرح نیست ما هر دو به دنبال یک خروجی هستیم.

نایب رییس فراکسیون امید درباره مخالفت برخی افراد با فعالیت شورای عالی سیاستگذاری برای انتخابات شهر و روستا توضیح داد: قضاوت ها نباید به شکل فردی و حداقلی باشد اکثریت افراد هم اکنون در شورای عالی فعالیت می کنند همین اواخر جلسه شورای عالی با حضور و سی و چند نفر تشکیل شد و این به معنای حضور حداکثری است. در فراکسیون امید افرادی حضور دارند که به عملکرد آن نقد داشته باشند اما نمی توان بر مبنای تفکرات آنها کلیت عملکرد فراکسیون امید را تجزیه و تحلیل کرد.

وی در تشریح دستاوردهای فراکسیون امید تصریح کرد: در مسیر بازبینی شده دستاوردهای فراکسیون امید تا به حال حضور افراد در کمیسیون ماده 10 احزاب است که در مجلس نهم اتفاق نیفتاد، همچنین حضور در شورای نظارت بر مطبوعات و شورای عالی انتخابات که در این مجلس صورت گرفت. در جریان رای اعتماد به وزرا هر سه وزیری که در مجلس نهم رای نیاوردند در مجلس دهم با اقتدار و ایجاد فضای گفتمان سازی انتخاب شدند و تمام این ها خروجی است که با گذر زمان بیشر خواهد شد و روند رشد خودش را طی خواهد کرد و تنها فرصت و زمان نیاز است.

نماینده مجلس دهم همچنین درمورد استفاده از ظرفیت ناظرانی که با برچسب فراکسیون امید و به نمایندگی از مجلس در برخی هیات ها و شوراها حضور دارند، گفت: حضور اعضای فراکسیون امید برای ایجاد چند صدایی است و بسیاری از شوراهای نظارتی ما شوراهای تخصصی است از جمله شورای عالی اقتصاد، شورای عالی پول، شورای آمایش سرزمین همه تخصصی هستند و اگر نقدی صورت گیرد بیشتر نقدهای کارکردی است تا نقد حاکمیت. منتها حضور اعضای فراکسیون امید در شوراها حضوری پویا خواهد بود تا شوراها زنده تر و با قدرت پاسخگویی بیشتری عمل کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار 25دی 1395، کد مطلب: 623257 :www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین