پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۶۹۵۵
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸
معاون سياسي امنيتي استانداري چهارمحال و بختياري در راستاي طرحي به نام "اطلاع رساني و تعامل مستقيم با مردم" براي ستادهاي تبليغاتي حسن روحاني براي انتخابات ۹۶ را جابجا شد.

شعار سال: شايد مي توان گفت معاونت سياسي امنيتي استانداري يكي از شاهرگ هاي اصلي مديريت يك استان به شمار مي رود، همين موضوع نيز باعث شده اين پست همواره مورد توجه استانداران در دولتهاي مختلف قرار گيرد.

معاونتي که وظايف مهمي همچون نظارت بر عملکرد ثبت‌احوال، هماهنگي و نظارت و راهبري فرمانداران، رصد دائم رويدادهاي سياسي استان، مديريت مسائل، پديده‌ها، انحرافات و آسيب‌هاي فرهنگي و اجتماعي استان، مديريت افزايش سلامت و نشاط اجتماعي، تجزيه ‌و تحليل جرائم و تخلفات سياسي استان، نظارت بر ساماندهي امور اتباع بيگانه و تردد، اشتغال و ازدواج آن‌ها و تعامل با احزاب و جريات سياسي را برعهده دارد.

در استان ما به دليل وجود مسائل مهمي چون تعدد قوميت ها ،مسائل زيست محيطي ،كمبودها و محروميتها اهميت مسائل سياسي و امنيتي بيش از ساير مسائل است.

از بدو انتصاب خدابخش مرادي بر مسند معاونت سياسي اختلافات در مديريت استان و در اين معاونت بالا گرفت و اين اختلافات بر عملکرد اين معاونت تاثير مستقيم گذاشت و اين حواشي تا بدانجا رسيد که حضور مرادي در معاونت کم رنگ و استمرار پست معاونت وي در هاله اي از ابهام فرو رفت.

اين اختلافات سرانجام به آن منجر شد که استاندار رسما اعلام کرد : آقاي مرادي بنابر دلايلي و سلامت جسمي خودشان علاقه دارد در جاي آرام‌تري فعاليت کنند زيرا شرايط کار در پست معاون سياسي با سختي‌هايي مواجه است.

اين سخنان مرادي را بلافاصله وادار به موضع گيري کرد و در اين باره گفت: در اخبار مبني بر عدم برخورداري اينجانب از سلامتي و ناتواني براي ادامه کار به دليل سختي کار صحت ندارد؛ در حال حاضر بنده در سلامت کامل هستم و هيچ گونه مشکلي براي ادامه کار ندارم.

رسانه ها بهتر است به جاي خيال پردازي به دنبال شفاف سازي و ارائه اخبار و اطلاعات صحيح يه مخاطبانشان باشند، بنده با تمام توان در مسئوليتم مشغول فعاليت هستم و هيچ مشکل جسمي و روحي ندارم و لذا برخي از افراد با انتشار چنين اخباري به دنبال برداشت چه منافعي هستند اطلاعي ندارم.

سرانجام در اين فضاي غبار آلود برکناري مرادي رسما کليد خورد و در محافل مختلف از جايگزين هايي براي تصدي پست معاونت نام برده شده.

بعد از نام بردن از برخي اسامي در محافل غير رسمي براي تصدي پست معاونت سياسي در اقدامي بي سابقه استاندار، گودرز اميري معاون هماهنگي امور عمراني استانداري را به عنوان سرپرست معاونت سياسي و امنيتي استاندارانتخاب کرد، موضوعي که بر ابهامات و حواشي موجود در استانداري بيش از پيش دامن زد.

اين انتصاب از آنجا مورد بررسي و تعمق است که با در پيش بودن دو انتخابات مهم رياست جمهوري و شوراي شهرو روستا اهميت اين جايگاه بيش از گذشته روشن مي شود چرا که مسئوليت برنامه ريزي ،برگزاري و نظارت بر اين دو انتخابات برعهده ي اين معاونت بوده و اين يعني اين معاونت نقش کليدي و اساسي در انتخابات پيش رو برعهده دارد.

حال آنچه اکنون بايد از استاندار محترم پرسيد اين است که آيا در استان قحط الرجال است که ايشان همچنان بر بسته بودن حلقه ي مديريتي استان تاکيد و پافشاري دارند؟

آيا جناب اميري در معاونت عمراني به اندازه کافي وقت داشته و دارند که چنين پست مهمي را نيز به ايشان محول کرديد؟

آيا آقاي اميري در معاونت عمراني داراي عملکرد موفقي بوده اند که اکنون عهده دار معاوتي ديگر يعني هم زمان دو معاونت اساسي شده اند؟

اين در صورتي است که شنيده ها حاکي از آن است که دولت در اقدامي کم سابقه و با ابلاغ فوق العاده، در پوشش طرحي به نام "اطلاع رساني و تعامل مستقيم با مردم" عملا دستور تشکيل ستادهاي تبليغاتي حسن روحاني براي انتخابات ۹۶ را در استانداري ها و فرمانداري هاي سراسر کشور صادر کرده و معاونين سياسي استانداري ها رئيس ستاد تبليغات روحاني در سراسر کشورشدند تا امکانات دولت براي روحاني را در انتخابات ۹۶ بسيج کنند؛ اين ابلاغيه ۱۹ ماده اي رياست اين ستاد تبليغاتي را بر عهده معاونين سياسي و امنيتي استانداري ها (مجريان مستقيم انتخابات) و نظارت بر عملکرد اين ستاد به استانداران واگذار شده است.

اکنون جاي سوال اينجاست که آيا در استان با کمبود مديران توانمند مواجهيم که چنين انتصابات مسئله داري اتفاق مي افتد يا اين انتخاب، هوشمندانه و راستاي همان ابلاغيه ي ۱۹ ماده اي صورت گرفته است و آقاي استانداري با اين انتصاب رييس ستاد انتخابات را بدين طريق در اختيار اميري قرارداده است تا سياست هاي ابلاغيه ي ۱۹ ماده اي براحتي محقق شوند؟

آيا جز اين است که اينگونه انتصابات يعني به بازي گرفتن سرنوشت و آينده مردم استاني که محروميت از حداقل هاي زندگي حيات آنان را دچار چالش کرده است و آيا جز اين است که اتخاذ چنين سياستهايي است که منجر به کسب مقام اول بيکاري جوانان استان در کشور شده است.

شنيده ها حاکي ازآن است که اين معاونت قرار است به همين منوال تا انتخابات به وسيله سرپرست اداره شود و يا در صورت انتصاب شخصي بر مسند اين معاونت، اين انتخاب حداقلي و در راستاي سياستهاي تعيين شده و در چارچوبهاي از پيش تعيين شده براي فرد منتخب در اين مسند باشد.حال آنکه نخبگان دقيقا عملکرد اين معاونت را رصد و هرگونه انحراف و يا قصور در انجام وظايف و يا تخطئي از اصول را براي مردم بيان خواهند کرد تا فضاي استان نسبت به برخي عملکردها و افراد روشن شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی زنگ خبر، تاریخ 26 دی 95، کد مطلب: 299754: www.zangekhabar.ir

اخبار مرتبط
برگزیده ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین