پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۷۲۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۷
ورود فاضلاب منازل به تالاب عینک و خشک کردن تالاب عینک با ریختن نخاله‌های ساختمانی جهت انجام ساخت و سازهای غیر مجاز بخشی از مهمترین مشکلات محیط زیست شهر رشت بوده که تاکنون مغفول باقی مانده است.

شعارسال: به مناسبت روز هوای پاک اعضای کمیسیون محیط زیست شورا به همراه اعضای کارگروه خبرنگاران این کمیسیون از باغ سالار مشکات، مسیر پل طبیعت و تالاب عینک بازدید کردند.

فرانک پیشگر در بازدید از باغ سالار مشکات با اشاره به اینکه اجرای پل طبیعت می تواند خسارت جبران ناپذیری به گونه های درختی این باغ وارد کند، اظهار کرد: این باغ به‌عنوان ذخیره‌گاه ژنی در رشت مطرح است نباید هیچ درختی در ساخت ‌و ساز مورد آسیب قرار گیرد.

وی ادامه داد: ساخت پل طبیعت با این وسعت نیاز به پایه های بتی دارد که جانمایی این پایه ها می تواند باعث آسیب به درختان شود.

عباس صابر نیز در این بازدید گفت: با توجه به نزدیکی درختان به یکدیگر امکان ساخت پل طبیعت بدون قطع درختان وجود ندارد.

عضو شورای شهر رشت پیشنهاد داد که در پارک مفاخر و سالار مشکات پل‌ها به صورت کابلی و پل طبیعت نیز با سازه سنگین تنها بر روی تالاب ایجاد شود.

*خشک کردن تالاب عینک جهت انجام ساخت و سازهای غیر مجاز

در بازدیدی که اعضاء کمسیون بهداشت از حاشیه تالاب عینک داشتند ورود فاضلاب خانگی کوچه های منتهی به تالاب عینک و ریختن نخاله های ساختمانی برای پر کردن تالاب جهت پیشروی در ساخت و ساز به وضوح به چشم می خورد.

دکتر پیشگر خواستار رفع هرچه سریعتر مشکلات فاضلاب این منازل شد و اظهار کرد: تالاب عینک رشت مدت ها مورد کم توجهی و حتی بی مهری برخی مسئولین قرار گرفت و این تالاب یک شبه با این همه مشکل روبه رو نشده است.

وی ادامه داد: تالابی که در دل شهر قرار دارد فرصت مناسبی بود تا با سرمایه گذاری مناسب به یکی از قطب های گردشگری کشور تبدیل شود؛ اما امروزه شاهد ورود فاضلاب خانگی به آن هستیم و از وسعت تالاب روز به روز کاسته می شود و سالهاست که این تالاب به حال خود رها شده است.

منصف نماینده آب و فاضلاب نیز که در این بازدید با بیان اینکه خیابان اصلی و اکثر خانه‌های کوچه‌ها به شبکه فاضلاب وصل هستند مشکلی برای وصل به شبکه وجود ندارد، اظهار کرد: لوله فاضلاب توسط خود آب و فاضلاب تامین خواهد شد و بخش دیگر هزینه باید توسط صاحب ملک انجام شود.

وی ادامه داد: اخطاریه هایی را برای ساکنین متخلف تالاب عینک صادر خواهیم کرد تا هرچه سریعتر مشکل فاضلاب خود را برطرف کنند.

مقصودی شهردار منطقه 4 شهرداری رشت نیز با بیان اینکه با دستور من لوله‌های فاضلاب منتهی به تالاب در چندین مرحله تخریب شده است، گفت: به صاحبان ملک اعلام کردیم شما حق ندارید فاضلابهایتان را راهی این تالاب کنید اما هنوز شاهد ورود فاضلاب خانگی به تالاب هستیم

وی ادامه داد: مسئولین آب و فاضلاب باید نظارت بیشتری در خصوص ورود فاضلاب به تالاب داشته باشند و همچنین حریم تالاب باید مشخص شود تا شاهد ساخت و سازهای غیر مجاز در حاشیه تالاب نباشیم.

*شکایت شرکت آب منطقه‌ای گیلان از شهردار منطقه ۴ رشت

مقصودی متذکر شد: من به دلیل برخی از اقدامات برای پاک‌سازی حاشیه تالاب با اهالی درگیر شده‌ام و آن‌ها ادعای مالکیت دارند و از طرفی شرکت آب منطقه ای گیلان نیز از من جهت پاکسازی تالاب از زباله شکایت کرده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 1بهمن1395، کدخبر: 95110100103: www.isna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
0
0
تیتر جالی استفاده کرده اید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین