پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۷۵۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۸
فرماندار کهگیلویه گفت: با هدف غنی‌سازی و احیای جنگل‌های مخروبه، 103 هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی خلیفه‌ای در بخش سوق نهال‌کاری شده است.

شعارسال:‌ علی پوزش فرماندار به همراه رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ظهر امروز از طرح درختکاری روستای خلیفه‌ای در بخش سوق بازدید کرد.

علی پوزش در این بازدید عملکرد منابع طبیعی و آبخیزداری در توسعه طرح‌ها را قابل تقدیر دانست و اظهار داشت: این طرح با هدف احیاء و غنی‌سازی جنگل‌های مخروبه و جلوگیری از فرسایش خاک در محدوده منطقه خلیفه‌ای سوق به مساحت 103 هکتار نهال‌کاری شده است.

فرماندار کهگیلویه با اشاره به اینکه طرح جنگل‌کاری اقتصادی با هدف مشارکت جوامع محلی در احیا و حفظ جنگل‌ها در سراسر کشور در حال اجرا است، افزود: در شهرستان کهگیلویه نیز با توجه به وجود گونه‌های متنوع گیاهی و مراتع در دستور کار منابع طبیعی کهگیلویه قرار گرفته است.

وی از نهال کاری 103 هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان خبر داد و گفت: میزان 75 هزار نهال از گونه‌های متنوع کنار، کنارک، کهور، ابریشم هندی، بادام و اکالیپتوس طی دو سال اخیر غرس شده است.

همچنین هدایت‌الله آویزش در حاشیه این بازدید هدف از اجرای طرح توسعه نهال کاری را در راستای اهداف سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور عنوان کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه افزود: با توجه به شرایط اقلیمی آب و هوایی و متناسب بودن منطقه،‌ گونه‌های گیاهی متنوع در این منطقه کشت و نهال‌کاری شده است.

آویزش، توسعه جنگل‌کاری و افزایش فضای سبز را باعث تثبیت مالکیت، جلوگیری از فرسایش خاک، ایجاد تفرجگاه و تأمین علوفه دامداران و همچنین جایگاه امن و پناهگاهی مطمئن برای وحوش و پرندگان دانست.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 3بهمن1395، کدخبر: 13951103000647: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۵
0
0
جالبه کهخ به این کار غنی سازی می گویند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین