پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۷۸۷
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸
استاندار همدان با بیان اینکه سرمایه‌گذاران خارجی موظف به استفاده از توان نیروهای بومی داخل استان هستند، گفت: پیمانکاران بومی در اجرای پروژه‌های استان همدان باید در اولویت قرار گیرند.

شعارسال: محمدناصر نیکبخت در مراسم اعطای اعتبارنامه اعضای منتخب هفتمین دوره هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان همدان اظهار داشت: یکی از مهمترین تشکل‌های مردمی تأثیرگذار در جامعه نظام مهندسی ساختمان است که در مسکن و ساخت‌و ساز نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

وی ایجاد رونق اقتصادی، اشتغال، معیشت و نشاط اجتماعی را از مهمترین عملکرد تأثیرگذار نظام مهندسی در جامعه برشمرد و افزود: در شرایطی که ساخت و ساز در کشور از رونق لازم بهره‌مند نیست در این راستا رونق اقتصادی در مسکن نیز با رکود مواجه است.

استاندار همدان تصریح کرد: دولت تورم 40 درصدی را به 13 درصد کاهش داده است و رشد اقتصادی منفی 6.8 درصدی نیز با تلاش دولت به صفر رسیده است و تلاش برای ثبت 3 درصد رشد مثبت نیز ادامه دارد.

وی گفت: بیش از 250 نوع فعالیت اقتصادی مرتبط با مسکن و ساخت و ساز است و در شرایط کنونی تولیدات سیمان، فولاد و مصالح ساختمانی مشتری ندارد نشان از حاکم شدن رکود در بازار مسکن است.

نیکبخت بیان کرد: با فعال شدن مسکن و ساخت و ساز در کشور فارغ‌التحصیلان و کارگران بیکار، مشغول به کار می‌شوند و بازار مسکن رونق می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بی‌توجهی مهندسان نسبت به ساخت و سازها و تطبیق نقشه‌ها خسارات و اسیب‌های سنگینی را به دنبال دارد، افزود: ساختمان‌ها باید علاوه بر طول عمر مناسب باید از مقاومت لازم برخوردار باشند تا در مقابل بحران‌ها کمترین خسارات و تلفات را داشته باشیم.

استاندار همدان تأکید کرد: ناظران پروژه‌های ساختمانی باید در رعایت ضوابط و قوانین ساختمان‌سازی نهایت سختگیری را داشته باشند و فقط به دنبال امضای پایان کار ساختمانی نباشند.

وی با تأکید بر ضرورت توجه به مقاوم‌سازی ساختمان‌ها اظهار داشت: صدور خدمات فنی و مهندسی استان همدان با مشارکت اتاق بازرگانی در حال پیگیری است.

نیکبخت بیان کرد: اولویت کار پیمانکاری باید با پیمانکاران بومی استان همدان باشد و در صورت وجود موانع قانونی باید شرایط ارزیابی پیمانکاران بومی نیز لحاظ و بررسی شود.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران خارجی برای تأمین نیازمندی‌های نیرو موظف به بکارگیری نیروهای بومی داخل استان هستند، افزود: در صورتی که اجرای پروژه‌ای به پیمانکار غیربومی محول می‌شود باید از کارشناسان و مهندسان بومی استان برای پیشبرد پروژه استفاده کند.

استاندار همدان گفت: همدان برای جهش و پرش به سوی توسعه از نظر زیرساخت، سرمایه اجتماعی و دانش فنی آمادگی لازم را دارد و باید با بکارگیری درست ظرفیت‌ها زمینه رشد و بالندگی استان را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه در مذاکرات هسته‌ای، حقانیت ایران با هدایت‌گری مقام معظم رهبری تثبیت شد، عنوان کرد: با توافق هسته‌ای شاهد مراجعه گروه سرمایه‌گذاران خارجی به کشور هستیم که برای فعالیت آنها شرط و شروطی گذاشتهایم.

نیکبخت افزود: کسانی که قصد مشارکت در اقتصاد ایران را دارند باید سرمایه و تکنولوژی را وارد کنند و از سرمایه انسانی ایرانی استفاده و با نام ایران محصولات تولیدی را صادر کنند.

*دفاتر طراحی ساختمان در همدان ساماندهی شدند

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان نیز اظهار داشت: قانون نظام مهندسی ساختمان در سال 52 تصویب شد و به صورت آزمایشی در دستور اجرا قرار گرفت و از اواخر سال 74 قانون از حالت آزمایشی خارج و رسماً اجرا شد.

محمد رودباری افزود: 7 هزار و 238 نفر عضو سازمان نظام مهندسی استان همدان هستند که از این تعداد 3 هزار و 781 نفر دارای پروانه اشتغال در زمینه‌های عمران، شهرسازی، نقشهبرداری، تأسیسات برقی و معماری هستند.

وی با اشاره به ضرورت ارتقای کیفی ساخت و ساز تصریح کرد: روند ساخت و ساز در استان همدان نسبت به سطح کشور مطلوب است و ضوابط پروانه و قوانین راه و شهرسازی نیز رعایت می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان بیان کرد: مشکل اضافه بنا در استان همدان ریشه‌کن شده است و تمام نقشه‌ها به طور کامل اجرا و همه ساخت و ساز با پروانه و مجوز انجام می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت رعایت حق و حقوق شهروندی در ساخت و سازها گفت: براساس قانون، نظام مهندسی باید تنها در انتخاب ناظر ساختمان دخالت داشته باشد و حق انتخاب مهندس طراح، مجری و آزمایشگاه برای مالک باید محفوظ بماند.

رودباری از تدوین شیوه نامه اجرایی دفاتر طراحی ساختمان در استان همدان خبر داد و افزود: با توجه به اینکه برای دفاتر طراحی مجوز صادر شده است به منظور جلوگیری از عدم تعطیلی آنها باید شهرداری‌ها پروانه‌های ساختمانی را براساس نقشه و طراحی که از دفاتر طراحی ارسال شده است، صادر کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 9آذر1394، کدخبر: 931558: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین