پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۷۸۹۵
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه هر شهروند باید خود بازرس باشد، گفت: به دنبال این هستیم که طرح شهروند بازرس را در استان فعال کنیم.
شعارسال: مهدی حسینی‌نژاد در نشست مجمع نمایندگان استان کرمان با اشاره به اینکه یک هزار و 360 پروانه بهره‌برداری در استان کرمان صادر شده است، اظهار داشت: 52 درصد واحدها فعال و هشت درصد دارای مشکل هستند، اما فعالیت دارند.

وی با اشاره به رصد واحدهای صنعتی و معدنی استان کرمان توسط تیم‌های متخصص عارضه‌یابی و رونق تولید، خاطرنشان کرد: با این رصد انجام شده حدود 350 واحد حذف شده‌اند.

مهندس حسینی‌نژاد با تشریح نمای صنعت، معدن و تجارت استان کرمان افزود: 21 درصد استخراج کشور از استان کرمان انجام و همچنین 36 درصد وصول حقوق دولتی از استان کرمان پرداخت می‌شود و برداشت‌های مهم منطقه ما مربوط به چهار ماده معدنی، مس، ذغالسنگ، آهن و کرومیت است.

وی بیان داشت: برندسازی محصولات استان کرمان یکی از برنامه‌های جدی‌ سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان است.

مهندس حسینی‌نژاد سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه هر شهروند باید خود بازرس باشد، گفت: به دنبال این هستیم تا طرح شهروند بازرس فعال شود تا هر شهروند اگر مشکلاتی را در واحد‌ها و صنوف دید اطلاع دهد و ما نسبت به رفع آن مشکل اقدام کنیم.

حسین امیری خامکانی در نشست مدیران سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اعضای مجمع نمایندگان با اشاره به بحث رونق معادن ذغالسنگ افزود: در بخش ذغالسنگ باید تلاش کنیم و به این معادن رونق بدهیم.

* مشکلات بیمه ای قالیبافان مرتفع شود

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به صنعت فرش استان گفت: طی سه سال اخیر ظرفیت تولید فرش خیلی گسترش پیدا کرده و توانسته ایم با عتبات عالیات قرارداد بسته و ظرفیت را افزیش بدهیم اما بحث بیمه قالیبافان به شدت دچار مشکل شده است.

محمدرضا پورابراهیمی تصریح کرد: باید با تهیه یک نرم افزار و یا راهکارهای دیگر سوابق پرداخت بیمه ای را که قالیبافان داشته اند مشخص و مشکلات آنها را رفع کنیم.

وی افزود: باید کسانی را که واقعا به صنعت استان کمک می کنند حفظ کنیم.

* مدیران کل مشکلات استان را به وزرا انتقال دهند

نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: متاسفانه مدیران کل ما به علت اینکه امنیت شغلی ندارند نمی توانند مقابل وزیر یا معاون وزیر بایستند و مشکلات استان را مطرح کنند که این رویه باید تغییر کند.

حبیب الله نیکزادی پناه افزود: 11 ماه از سال گذشته و مدیران استان باید توضیح دهند چه قدم هایی برای استان برداشته اند.

وی خاطرنشان کرد: باید مشخص شود چرا کار انجام نشده و اگر قانون مشکل داشته چرا به نمایندگان اعلام نکردند تا برای اصلاح قانون اقدامی کنند.

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی با گلایه از عملکرد سازمان صنعت، معدن و تجارت در شرق استان گفت: سازماندهی نیروی انسانی صنعت و معدن در شرق استان بسیار ضعیف است و در خصوص ضرر و زیانهایی که این منطقه متحمل می شود به وزیر صنعت، معدن و تجارت تذکر داده ایم.

وی افزود: یک شرکت خودروسازی در بم فعالیت می کرد که با لابی های صورت گرفته در تهران کلی ضرر و زیان به شرکت های خودروساز بم وارد شد و بعد از برداشتن تحریم ها این شرکت به تهران منتقل شد.

نیکزادی پناه تصریح کرد: پشت پرده این مسائل را می دانیم و این مسائل را در آینده پیگیری می کنیم.

وی گفت: سالانه میلیاردها دلار از ناحیه صنعت، معدن و تجارت در شرق استان ضرر می کنیم چرا که از ظرفیت ها استفاده نمی شود.

وی با بیان اینکه دستگاه های کم کار مسبب بروز آسیب های اجتماعی هستند گفت: ما روی اقیانوسی از ثروت نشسته ایم اما مردم ما با مشکلات مالی زیادی مواجه هستند.

نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه یکی از وظایف صنعت و معدن کمک در بحث تجارت است اما در استان کرمان به این موضوع توجهی نمی شود و تاکنون هیچ بازاری به تجار معرفی نکرده ایم.

وی گفت: ثروت های خوبی در منطقه داریم اما همتی برای بهبود وضعیت موجود نمی بینیم.

* کرومیت بافت 50 میلیارد تومان زیان انباشته دارد

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در خانه ملت هم عنوان کرد: در منطقه بافت، ارزوئیه و رابر فقط معدن کرومیت فعال است که آن هم بیش از 80 میلیارد تومان بدهی دارد و حدود 50 میلیارد تومان زیان انباشته دارد.

علیبرز بختیاری اظهار کرد: در حال حاضر آماری که ارائه می شود برای ما خوشحال کننده نیست.

وی همچنین گفت: ما هنوز نتوانسته ایم یک بازار خوب برای فرش استان تعریف کنیم و بسیاری از کسانی که در بحث فرش فعال بودند الان به سمت کارگری گرایش پیدا کرده اند.

* نبود نیروی متخصص مشکل بخش صنعت در شهربابک

نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی هم گفت: مشکل عمده صنعت شهربابک نداشتن نیروی متخصص و سود بالای تسهیلات است.

علی اسدی خاطرنشان کرد: کمبود شدید برق، نبود صنایع تبدیلی و نداشتن نمایندگی شرکت شهرکهای صنعتی نیز از مشکلات صنعتی این منطقه است.

وی افزود: باید به تکمیل زیرساخت های شهرکهای صنعتی توجه ویژه و زمین هایی که در این شهرکها واگذار شده در یک بازه زمانی مشخص تعیین تکلیف شود.

در این نشست که با حضور سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان برگزار شد برخی برنامه های این سازمان مطرح و مقرر شد جلسه ای ترتیب داده شود که مشکلات، توانمندی ها و اقدامات انجام شده به اعضای مجمع نمایندگان استان منتقل شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 3 بهمن 1395، کدخبر: 509570، www.bornanews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین