پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۳۴۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۳
راه اندازی سامانه جغرافیایی اصناف ، مهدی حسینی نژاد امروز به حاشیه بازدید استاندار کرمان و معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان از سازمان صنعت، معادن و تجارت استان، با اشاره به سهم 3.1 درصدی استان کرمان در سهم تولید ناخالص داخلی اشاره کرد و گفت:
شعارسال: از این مجموع 15 درصد مربوط به حوزه صنعت، 12 درصد بخش معدن و 63 درصد مربوط به سایر بخش ها می باشد.

وی با اشاره به افزایش سهم 37 درصدی استان کرمان از تولید ناخالص ملی به 47 درصد، افزود: میزان استخراج استان به 63 میلیارد تن رسیده و موجب شده تا استان کرمان رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص دهد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به افزایش میزان تولیدات همچون کنسانتره آهن با 24.5 میلیارد تن و گندله آهن با 15 میلیارد تن و اختصاص رتبه نخست کشوری به استان کرمان، یادآورشد: ذخایر معدنی استان کرمان به 1.1 میلیارد تن افزایش یافته است و به 5.8 میلیارد تن رسیده و پروژه‌های مربوط به تکمیلی زنجیره فولاد به شدت رشد کرده است.

حسینی نژاد، افزایش صادرات را یکی از کارهای بسیار مهم در سال جاری دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بخشی از صادرات کرمان از دیگر گمرکات استان‌ها هم صورت می‌گیرد اما بر اساس آمار موجود صادرات استان کرمان از مرز یک‌میلیارد دلار گذشته است.

وی افزود: ارزش صادرات استان کرمان هشت درصد رشد و به لحاظ وزنی 11 درصد کاهش را نشان می‌دهد و بالانس صادراتی از کشاورزی به سمت صنعت در حال تغییر است و نمونه آن صادرات محصولی چون نانو کمپاند مستربچ است که تاکنون در سال جاری 223 میلیون دلار صادرات داشته و متوسط قیمت کالاهای صادراتی را به بیش از 4 هزار دلار رسانده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه معدن استان، گفت: افراد غیر متخصص با ذهنیتی که معدن گنج است به این حوزه ورود کرده بودند اما در سال 93 با رویکرد جدید در معادن استان کرمان پهنه‌هایی را تعریف کردیم تا بتوان از توان بخش خصوصی و دولتی به نحو مطلوب استفاده کرد.

حسینی نژاد افزود: عمده استخراج معدنی استان مربوط به چهار ماده معدنی آهن، مس، زغال‌سنگ و کرومیت است و 99.6 درصد از تولید معادن مربوط به چند کمپانی است و تجربه معدنی در جهان نشان داده کار در مقیاس کوچک جواب نداده و باید به سمت مقیاس بزرگ حرکت کنیم.

وی با اشاره به آغاز گام دوم آزادسازی پهنه‌های معدنی و واگذاری پهنه های جدید به افراد با صلاحیت، یادآورشد: 2 هزار میلیارد تومان پروژه در سال 95 در استان افتتاح شده است و 2 هزار و 200 میلیارد تومان پروژه هم تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان همچنین از برگزاری 63 جلسه و 795 مصوبه کارگروه رفع موانع تولید استان کرمان در سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: 401 واحد استان 328 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند و جایگاه استان کرمان در این بخش یازدهم است.

حسینی نژاد ضمن تشریح پروژه‌های اقتصاد مقاومتی این سازمان، تصریح کرد: سه پروژه از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی ملی، 50 پروژه هم از طریق مثلث توسعه استان و چند پروژه هم پیشنهاد سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوده که با افتتاح این پروژه‌ها حدود 17 هزار شغل ایجاد می‌شود.

وی گفت: بر اساس رتبه‌بندی شهرستان‌ها بر مبنای شاخصه توسعه صنعت، معدن و تجارت، سیرجان یکی از شهرستان‌هایی است که از رشد بسیار خوب برخوردار است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان عنوان کرد: سامانه اطلاعات جغرافیایی اصناف در حال شکل گرفتن است تا همه واحدهای صنفی بر اساس تولید، نوع فعالیت، تراکم و سایر مشخصات در نقشه جانمایی شوند و همچنین ایجاد شهرک‌های صنفی هم جزء برنامه‌هایی است که در اولویت‌های کاری خود قرار داده‌ایم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 10 اسفند 1395، کدخبر: ۵۹۹۸۱۶۳، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
0
0
سامانه جغرافیایی ممکنه انحصار رو بالا ببره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین