پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۷۷۵۹
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰
کرمانِ آرام با مردمان خونگرم و نجیبش،با سه هزار طرح نیمه تمام رخ در پس رخوتی گاه کسالت آور کشیده بود که گویی کاروان توسعه را گذری از این شهر و دیار نبوده اما به ناگاه قطار توسعه بر ریل اقتصادی مقاومتی از این سرزمین پرگهر عبور کرد و کبوتر سپید توسعه بر افق نگاه مردمان این سرزمین پیام تحولی مدبرانه و امید آفرین آورد.
شعارسال: کرمانِ آرام با مردمان خونگرم و نجیبش،با سه هزار طرح نیمه تمام رخ در پس رخوتی گاه کسالت آور کشیده بود که گویی کاروان توسعه را گذری از این شهر و دیار نبوده اما به ناگاه قطار توسعه بر ریل اقتصادی مقاومتی از این سرزمین پرگهر عبور کرد و کبوتر سپید توسعه بر افق نگاه مردمان این سرزمین پیام تحولی مدبرانه و امید آفرین آورد.

آذرماه سال 92 آغاز دولت تدبیر و امید همان سکوی پرش این استان از رخوتی کسالت آور به فرصتی توسعه آفرین بود که با نگاه جدید به ظرفیت های بخش های غیر دولتی و خصوصی محقق شد و از این رو استان کرمان با اجرای 622 پروژه اقتصاد مقاومتی روند توسعه شتابانی را به تجربه نشسته است.

در این رهگذر، اولویت سنجی برای اجرای چند هزار طرح نیمه تمام که طولانی شدن فرایند راه اندازی آنان زمینه فرسودگی و استهلاک سرمایه گذاری های انجام شده را فراهم کرده بود توام با اجرای طرحهای جدید در حوزه اقتصاد مقاومتی اقدام جسورانه و شجاعانه ای بود که تحول بنیانی را در جای جای این استان نوید داد.

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری کرمان درباره طرح های عمرانی مهم در دست اجرای این استان معتقد است: اولین پروژه عمرانی در دست اقدام استان کرمان مربوط به جمع آوری آبهای زیر سطحی شهر کرمان است که این پروژه از سال 89 آغاز شده بود و تاکنون با 30 درصد پیشرفت فیزیکی در دست انجام است.

سید مصطفی موسوی آیت اللهی با بیان اینکه سال خاتمه پروژه جمع آوری آبهای زیر سطحی کرمان 96 تعیین شده است، ادامه داد: طرح انتقال آب به شهرهای شمالی استان کرمان نیز ازسال 94 آغاز شده و پایان آن برای سال 99 پیش بینی شده که این پروژه در حال حاضر 1.5 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به اینکه مطالعات پروژه انتقال آب از دریای عمان نیز به طور کامل انجام شده است، خاطرنشان کرد: خط انتقال و تونل انتقال آب شرب از سد صفارود به کرمان نیز به صورت فعال با25 درصد پیشرفت فیزیکی از سال 90 آغاز شده و در سال 99 به پایان خواهد رسید.

وی به پروژه های عمران شهری نیز اشاره و بیان کرد: کار احداث تقاطع غیر همسطح ولی عصر (عج) کرمان نیز با 75 درصد پیشرفت فیزیکی از سال 94 آغاز شده و در سال جاری به پایان می رسد.

موسوی آیت اللهی ادامه داد: پل تقاطع غیر همسطح شهید الله دادی شهر کرمان نیز از سال 94 آغاز شده و تاکنون 46 درصد پیشرفت داشته که خاتمه این پروژه نیز در سال جاری پیش بینی شده است.

وی به پیشرفت 45 درصدی پل تقاطع شهید بادپا اشاره و عنوان کرد: این پروژه نیز در سال 94 آغاز شده و در سال 96 باید به پایان برسد.

وی یادآور شد: پل تقاطع شهدای خلبان شهر کرمان نیز با 19 درصد پیشرفت فیزیکی در دست انجام است که زمان خاتمه این پروژه در سال جاری پیش بینی شده است.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری کرمان ادامه داد: کار احداث پل تقاطع میدان آزادی شهر کرمان نیز با 69 درصد پیشرفت فیزیکی، مسیر دسترسی به بام کرمان با 60 درصد پیشرفت فیزیکی و تله کابین کرمان با 45 درصد پیشرفت فیزیکی به صورت فعال در دست انجام است.

وی یادآور شد: پروژه ساختمان جدید بیمارستان شهید باهنر کرمان نیز با 95 درصد فیزیکی از سال 88 آغاز شده و بر اساس پیش بینی ها در سال جاری باید به پایان برسد.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری کرمان از پیشرفت 18 درصدی پروژه صاروج پارس نیز خبر داد و گفت: این پروژه بر اساس پیش بینی ها در سال 99 به پایان خواهد رسید.

وی یادآور شد: پروژه مجتمع چند منظوره بهار رضوی با 45 درصد پیشرفت فیزیکی در سال 97 به بهره برداری خواهد رسید.

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری کرمان ادامه داد: پروژه تکمیل بزرگراه کرمان چترود زرند با 30 درصد پیشرفت فیزیکی از سال گذشته آغاز شده و تا سال آینده ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: تکمیل باند دوم کرمان کوهپایه نیز با 70 درصد پیشرفت فیزیکی در دست انجام است و در سال آینده به اتمام خواهد رسید.

*** وجود سه هزار پروژه نیمه تمام در استان کرمان

آمارها نشان می دهد که وجود سه هزار پروژه نیمه تمام دولتی در استان کرمان دردی بر کالبد توسعه این استان است که تنها با مرهمی از جنس بخش خصوصی و غیر دولتی و تامین اعتباری حدود یک هزار و 300 میلیارد تومانی، این پروژه ها در اسرع وقت به سامان می رسد.

ظرفیت قانونی ماده 27 قانون الحاق موجب شده که تاکنون 319 پروژه قابل واگذاری به بخش خصوصی با پنج میلیارد و 453 میلیون و 743 هزار و 792 ریال (54537437.92 میلیون ریال) در استان شناسایی شده و تاکنون 119 پروژه نیز واگذار شده است.

هم اکنون پروژه هایی از جمله تکمیل احداث سدهای خاکی، توسعه و بهره برداری از فضاهای ورزشی، ارتقای کیفیت آب شرب و تاسیسات فاضلاب، تکمیل و بهره برداری از فضاهای درمانی، آموزشی و تکمیل و تجهیز فضاهای دانش آموزی در استان کرمان برای واگذاری به بخش خصوصی آماده است.

اما استاندار کرمان به باور حقیقی به نقش توسع گرای بخش های خصوصی و غیر دولتی دارد، کارنامه توسعه استان کرمان را یک کارنامه بسیار درخشان می داند و معتقد است: اقدامات خوب این دولت باید به مردم اطلاع رسانی شود تا نور امید در دل مردم روشن شود.

علیرضا رزم حسینی با تاکید بر ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه مناطق مختلف، ادامه داد: در دولت یازدهم بیش از 25 هزار میلیارد تومان پروژه در این استان افتتاح شده و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شده که حدود سه هزار و 700 میلیارد تومان آن دولتی و مابقی پروژه های بخش خصوصی است.

وی همواره تاکید دارد: اگر می خواهیم اتفاق تاریخی در کشور روی دهد، باید با اقتصاد مقاومتی به معنای مردمی کار کنیم و توسعه را به بخش غیردولتی بسپاریم.

رزم حسینی با بیان اینکه ما گرفتار بروکراسی دولتی هستیم و توسعه، گرفتار دولت است عنوان کرد: بروکراسی دولتی را همین مدیران دولتی درست کرده اند در حالی که هیچ جای دنیا توسعه دولتی نیست ولی ما با این همه ظرفیت، ثروت و نیروی انسانی متخصص دست روی دست گذاشته ایم و می گوییم دولت پول بدهد.

به امید آنکه عمران کرمان به شکلی رقم خورد که تابلویی زیبا از استانی آباد و سرزنده در کشور بوده و امید را در جان این زمان جریان دهد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 30 مهر 1396، کدخبر: 82704244، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین