پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۸۷۴۳
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۸
برند يکي از مهم ترين عناصر بازاريابي و موفقيت يک سازمان مي باشد و تصويري است که سازمان يا شرکت را با همه ابعادش معرفي مي کند و تصويري از آنچه را که هست يا مي خواهد باشد را در ذهن بيننده، مشتريان، مصرف کنندگان ايجاد مي کند. در واقع برند نشانه اي است که شرکت يا سازمان را از رقبا متمايز مي کند و همچنين معرف کالاها و خدمات ايجاد شده توسط شرکت مي باشد. اين تحقيق بر اين فرض استوار است که «مدل هاي ارزشگذاري برند، توان تبيين لازم جهت ارزيابي ارزش برند بانك هاي مورد مطالعه را دارند.»

شعار سال: در اين تحقيق مدل هاي ارزشگذاري برند مورد بررسي قرار گرفت و سپس با توجه به ويژگي هاي خاص صنعت بانكداري، تطابق مدل ها با صنعت بانكداري انجام و مدل مناسب با استفاده از روش تاپسيس انتخاب گرديد. پس از انتخاب مدل، براي نشان دادن و انجام تجربي ارزشگذاري برند، ارزشگذاري برند براي بانك هاي ملت، پاسارگاد و پارسيان انجام گرفت، که در نهايت بيشترين ارزش برند به ترتيب براي بانک هاي ملت، پارسيان و پاسارگاد حاصل شد. در نهايت جهت مقايسه و اعتبارسنجي مقادير حاصل از مدل انتخاب شده، ارزشگذاري برند بانك هاي مذكور با يك مدل ديگر نيز انجام گرفت که بر اساس آن بيشترين ارزش برند به ترتيب به بانک هاي پاسارگاد، ملت و پارسيان تعلق گرفت که با توجه به تمايز ساختاري در مدل هاي به کار گرفته شده کاملا قابل توجيه و تامل است. در انتهاي اين تحقيق نتايج حاصل از دو مدل با ارزش كل دارايي هاي بانك ها و همچنين با يكديگر مقايسه گرديده است.


برای دریافت اصل مقاله اینجا کلیک کنید.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی، تاریخ ، کد مطلب: 203836: www.fa.journals.sid.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین