شعار سال: در اين تحقيق مدل هاي ارزشگذاري برند مورد بررسي قرار گرفت و سپس با توجه به ويژگي هاي خاص صنعت بانكداري، تطابق مدل ها با صنعت بانكداري انجام و مدل مناسب با استفاده از روش تاپسيس انتخاب گرديد. پس از انتخاب مدل، براي نشان دادن و انجام تجربي ارزشگذاري برند، ارزشگذاري برند براي بانك هاي ملت، پاسارگاد و پارسيان انجام گرفت، که در نهايت بيشترين ارزش برند به ترتيب براي بانک هاي ملت، پارسيان و پاسارگاد حاصل شد. در نهايت جهت مقايسه و اعتبارسنجي مقادير حاصل از مدل انتخاب شده، ارزشگذاري برند بانك هاي مذكور با يك مدل ديگر نيز انجام گرفت که بر اساس آن بيشترين ارزش برند به ترتيب به بانک هاي پاسارگاد، ملت و پارسيان تعلق گرفت که با توجه به تمايز ساختاري در مدل هاي به کار گرفته شده کاملا قابل توجيه و تامل است. در انتهاي اين تحقيق نتايج حاصل از دو مدل با ارزش كل دارايي هاي بانك ها و همچنين با يكديگر مقايسه گرديده است.
برای دریافت اصل مقاله اینجا کلیک کنید.
با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی، تاریخ ، کد مطلب: 203836: www.fa.journals.sid.ir