پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۹۱۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۷
معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: 18 خانه امن در کشور ایجاد شده است تا زنان و دختران از خانه رانده شده -به هردلیلی- بتوانند شب را در یک سرپناه مطمئن بسر ببرند.
شعار سال: حبیب الله مسعودی فرید روز سه شنبه افزود: 18 خانه امن در 18 استان کشور برای زنان در معرض خشونت وجود دارد که زنان و دختران مورد خشونت قرار گرفته یا رانده شده از خانه و زنانی که از ترس جانشان از خانه بیرون می آیند، می توانند به این خانه ها مراجعه کنند.

وی با یادآوری شماره تلفن 1480 برای دادن مشاوره و کمک به زنان و دختران در معرض خشونت، خاطرنشان کرد: سال گذشته در 18 خانه امن، یکهزار و 500 زن را به خاطر خشونت خانگی پذیرش کردیم .

مسعودی فرید در عین حال تصریح کرد: ما که تمام خشونت های خانگی را رصد نمی کنیم، این آمار پذیرش هایی است که به ما مراجعه می کنند، بسیاری از زنان از خدمات بهزیستی بی خبرند و به این مراکز مراجعه نمی کنند درحالیکه ممکن است خشونت رخ دهد و به مراکز بهزیستی مراجعه نکنند.

وی افزود: مطالعه پیمایش یا مطالعه تحقیقی ملی در کشور نداشتیم که ببینیم مثلا میزان خشونت خانگی در ایران چقدر بوده که آمار خشونت های خانگی به تفکیک استان اعلام کنیم و فقط  آمار پذیرش های خودمان را داریم.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: شاید لازم باشد بهزیستی امکانات بیشتری مانند خانه های امن را از نظر رسانه ای مطرح کند و بگوید بطورمثال ما خانه امن داریم .

مسعودی فرید افزود: همچنین مردم باید با شماره های اورژانس اجتماعی 123 و صدای مشاور 1480 بیشتر آشنا شوند تا اگر اتفاقی برای زنی بیفتد بداند باید به کجا مراجعه کنند.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از پایگاه تحلیلی خبری عصر ایران، تاریخ انتشار: 12 بهمن 1395، کد مطلب: 520826، www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
0
0
طرح خوبیه بشرطی که نمایشی نباشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین