پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۹۶۰۰
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸
مرکز تحقیقات سرطان بریتانیا با بررسی آمارها پیش بینی می‌کند، طی دو دهه بعدی، نرخ سرطان حدود سه درصد برای زنان و نیم درصد برای مردان، رو به افزایش باشد؛ تعدادی از انواع سرطان‌های مرتبط با چاقی تنها زنان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، مانند سرطان رحم، سرطان تخمدان و سرطان پستان پس از یائسگی، سرطان گردن و دهانه رحم.

شعار سال: اطلاعات جدید نشان داده طی دو دهه بعدی، نرخ ابتلا به سرطان در زنان نسبت به مردان شش برابر سریعتر افزایش خواهد یافت.

چاقی و شیوه زندگی ناسالم عوامل پشت پرده افزایش خطر ابتلا به سرطان در هر دو جنس هستند، مرکز تحقیقات سرطان بریتانیا هشدار داد: زنان به طور نامتناسبی از افزایش نرخ سرطان رنج خواهند برد و دلیل این است که تعدادی از انواع سرطان‌های مرتبط با چاقی تنها زنان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، مانند سرطان رحم، سرطان تخمدان و سرطان پستان پس از یائسگی؛ همچنین سرطان گردن رحم و دهان نیز مشخص شده که در میان زنان در حال افزایش است.

هارپال کومار، مدیر اجرایی این موسسه خیریه (مرکز تحقیقات سرطان بریتانیا)، گفت: این ارقام نشان می‌دهد چالش بزرگی که ما هم در انگلستان و هم در سراسر جهان با آن رو به رو هستیم، اینست که مردم بیشتر از سرطان، مالاریا و سل می‌میرند تا از بیماری ایدز؛ ما امیدواریم با سرمایه گذاری بیشتر در زمینه تحقیقات، طی 20 سال بعدی به پیشرفت‌های بزرگی دست یابیم و با تشخیص به موقع بیماری و بهبود و توسعه درمان تا سال 2034، بتوانیم هر سه نفر از چهار نفر مبتلا به سرطان را زنده نگه داریم.

برآورد شده که تا سال 20354.5 , میلیون زن و 4.8 میلیون مرد مبتلا به سرطان تشخیص داده خواهند شد؛ با توجه به داده‌های این مرکز تحقیقاتی، نرخ سرطان حدود سه درصد برای زنان و نیم درصد برای مردان، رو به افزایش خواهد بود.

نوشیدن بیش از یک لیوان شراب در روز خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد؛ مصرف الکل در میزان ابتلا به سرطان زنان، تأثیرگذار است اما نه به همان میزانی که سیگار کشیدن و چاقی موثر است.

اگرچه میزان مصرف سیگار در حال حاضر در سراسر انگلستان در حال کاهش است، اما همواره زنان انگلستانی بیشتر از مردان عادت به کشیدن سیگار داشته‌اند و این به این معنی است که تاثیر مصرف سیگار در زنان و خطر ابتلا به سرطان ریه در حال حاضر کاملا احساس می‌شود؛ 53 درصد از موارد جدید ابتلا به سرطان، هرساله در انگلستان نشان می‌دهد؛ سرطان پستان، پروستات، ریه و روده شایع‌ترین سرطان‌ها هستند.

آمار و ارقام نشان می‌دهد انتظار می‌رود که موارد ابتلا به سرطان پستان از 54833 مورد در سال 2014 به 71022 در سال 2035 افزایش یابد؛ موارد سرطان تخمدان از7367 به 10500 پرش خواهد داشت، در حالی که موارد سرطان ریه از 21633 به 29957 مورد خواهد رسید.

ارا تول، رئیس اطلاعات سلامت در صندوق جهانی تحقیقات سرطان، گفت: سرطان یک بیماری ویرانگر است و پیش‌بینی می‌شود این بیماری به شدت در زنان رشد یابد؛ در واقع، شواهد ما نشان می‌دهد که در حدود یک سوم از موارد شایع‌ترین سرطان‌ها قابل پیشگیری است اگر مردم خود را به وزن مناسب برسانند و یک رژیم غذایی سالم داشته باشند و فعال‌تر زندگی کنند؛ با این روش می‌توان از حدود دو در پنج مورد مبتلای به سرطان پستان جلوگیری کرد.

پروفسور کوین فنتون، مدیر سلامت و تندرستی در بهداشت عمومی انگلستان، از مردم خواست تا شیوه زندگی سالم برای کاهش احتمالی ابتلا به سرطان را اتخاذ کنند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ انتشار: 16 بهمن 1395، کد مطلب: 1027731:www. dana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین