پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۰۳۰
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹
تقریبا دو سالی است که اتحادیه ما حدود صنفی ندارد و همین موضوع موجب شده اغذیه‌فروشان به فاصله‌های بسیار کم از یکدیگر تأسیس شوند و همه این عوامل موجب کسادی بازار اغذیه‌فروشان قدیمی شده است.

شعارسال: اسدالله احمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگاراظهار کرد: تقریبا دو سالی است که اتحادیه ما حدود صنفی ندارد و همین موضوع موجب شده اغذیه فروشان به فاصله های بسیار کم از یکدیگر تاسیس شوند و همه این عوامل موجب کسادی بازار اغذیه فروشان قدیمی شده است.

وی با بیان اینکه بارها به این مساله اعتراض کردیم ولی تا به امروز به نتیجه نرسیده ایم، گفت: واحدهای صنفی قدیمی ما در حال از بین رفتن هستند و واحدهای جدیدالتاسیس نیز موضوع بیکاری را از مهمترین عواملی عنوان می‌کنند که مجبور به تاسیس اغذیه‌فروشی شده‌اند و این در حالی است که ایجاد شغل جدید منجر به بیکاری عده ای دیگر شده است.

رئیس اتحادیه اغذیه‌فروشان همچنین تاکید کرد:‌برخی واحدها نیز بدون مجوز فعالیت می‌کنند که مراحل اداری پلمپ کردن این واحدها در دست انجام است ولی متاسفانه این موضوع بسیار زمان‌بر است.

*هر محله کشش و ظرفیت معینی برای ایجاد اغذیه‌فروشی‌ دارد

احمدی شهریور با بیان اینکه یک خیابان یا یک محله کشش و ظرفیت معینی برای ایجاد اغذیه‌فروشی‌ دارد تاکید کرد: اعتراضات خود را به اتاق اصناف و وزارت بازرگانی اعلام کردیم که حریم صنفی در بعضی صنوف باید رعایت شود، ولی متاسفانه در صنف ما این موضوع رعایت نشده و همین موضوع موجب ریزش اغذیه‌فروشی‌های مجوزدار و قدیمی شده است.

رییس اتحادیه اغذیه‌فروشان ادامه داد:در سه سال گذشته دو هزار و 634 اغذیه‌فروشی مجوزدار در شهر تهران داشتیم که به دو هزار و 200 واحد کاهش یافته است.

وی در عین حال بیان کرد: همچنین در نظر داریم سرفصل اتحادیه را به اتحادیه تولیدکنندگان اغذیه تغییر بدهیم که در این زمینه رایزنی کردیم وامیدواریم به نتیجه برسیم.

احمدی همچنین موضوع مالیات را از دیگر معضلاتی عنوان کرد که همه صنوف با آن مواجه هستند و افزود:افزایش 10 برابری مالیات با توجه به وضعیتی که تشریح کردم کارشناسانه نیست و بیش از 90 درصد اصناف از مالیات‌ها ناراضی هستند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 14آذر1394، کدخبر: 934498: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین