پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۰۴۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۵
دونالد ترامپ رئیس جمهوری جدید آمریکا امروز (جمعه) در گفت و گوی تلفنی با «شی جین پینگ» همتای چینی خود، با عقب نشینی از موضع قبلی خود، به پایبندی کشورش بر اصل «چین واحد» تاکید کرد.

شعارسال: این در حالی است که او پیش از این مکالمه تلفنی گفته بود که به دلیل اختلافات فزاینده تجاری با چین لزومی به پایبندی به این اصل نمی بیند و خواستار بازنگری در آن است.

همزمان وی در گفت وگوی امروز خود خاطر نشان کرد که اهمیت اصل چین واحد را در روابط دو کشور درک می کند و دولت وی به آن پایبند خواهد بود.

گزارش تارنمای «مردم» ارگان حزب حاکم چین حاکی است که رئیس جمهوری این کشور نیز از تاکید ترامپ بر پایبندی به این اصل تشکر کرد و گفت که اساس مناسبات دو کشور چین و آمریکا به این اصل پیوند خورده است.

جزییات زیادی در باره این گفت و گوی تلفنی منتشر نشده اما رسانه چینی گزارش کرده است که طرفین در باره همکاری های تجاری، سرمایه گذاری و مسایل مهم بین المللی نیز بحث و تبادل نظر کرده اند.

این مذاکره تلفنی در شرایطی انجام می شود که یک روز قبل از این ترامپ در نامه ای به «شی» بر همکاری با چین برای پیشبرد روابط سازنده دو کشور تاکید ورزید.

او که در کارزار انتخاباتی خود گفته بود پس از رسیدن به قدرت تعرفه بر روی کالاهای چینی را تا ۴۵ درصد افزایش می دهد با گفت و گوی تلفنی خود پس از انتخاب شدن به عنوان رئیس جمهور با «تسای اینگ ون» رئیس حکومت وقت تایوان، ‌چین را خشمگین و رسما اصل چین واحد را پس از چهار دهه مناسبات رسمی میان واشنگتن و پکن نقض کرد.

تمامی کشورهایی که دارای روابط رسمی و دیپلماتیک با چین هستند این اصل را قبول دارند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت تحلیلی خبری عصر ایران ، تاریخ انتشار خبر 22 بهمن 1395، کدمطلب: 522903 ،www.asriran.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
0
0
چین بالاترین حجم مبادلات تجاری با آمریکار ا دارد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین