پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۰۵۲۳
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵
وزیر نیرو از بهره‌ برداری نیروگاه ۱۰ مگاواتی برق اصفهان تا دو هفته دیگر خبر داد و گفت: درخواست سرمایه گذارهای خارجی برای حضور در بخش انرژی‌های نو نیز به بیش از سه میلیارد دلار رسیده است.

شعار سال: حمید چیت چیان افزود: دولت یازدهم در مسائل محیط زیستی یک تأکید ویژه داشته است و این مسأله در کانون سیاست‌های دولت و وزارت نیرو قرار دارد. وی با بیان اینکه توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر از اهداف بسیار مهم وزارت نیرو است، یادآور شد: قبل از افتتاح دو نیروگاهی که اخیراً در همدان راه‌اندازی شد؛ بزرگترین سایت خورشیدی ما ظرفیت یک مگاوات تولید برق داشت که خوشبختانه در اوایل هفته جاری در همدان دو نیروگاه هرکدام با هفت مگاوات ظرفیت تولید برق به بهره‌ برداری رسید.

وزیر نیرو گفت: ان شاء‌الله طی دو هفته آینده نیروگاه بعدی با ظرفیت ۱۰ مگاوات در اصفهان به بهره‌ برداری خواهد رسید و این روند با سرعت ادامه پیدا خواهد کرد. چیت چیان افزود: نیروگاهی که در همدان ساخته شد با سرمایه‌ گذاری خارجی بوده و در حال حاضر بیش از سه میلیارد دلار برای سرمایه‌ گذاری در امر انرژی‌های نو توسط خارجی‌ها درخواست سرمایه‌گذاری شده و این‌ها در معاونت سرمایه‌گذاری خارجی وزارت اقتصاد و دارایی به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: درچارچوب این سه میلیارد دلار تاکنون هزار و ۴۰۰ مگاوات قرارداد ساخت نیروگاه‌ها توسط سرمایه‌ گذاران خارجی با سازمان انرژی‌های نو ایران نهایی شده است. وزیر نیرو گفت: در حال حاضر سایت ۷۰۰مگاوات نیروگاه‌های تجدید پذیر فعال است و قرارداد ۴۰۰ مگاوات نیز بزودی امضا می‌شود. چیت چیان خاطرنشان کرد: تا پایان سال، یک سایت ۵۰مگاواتی نیروگاه بادی نیز دراطراف قزوین به بهره‌ برداری می‌رسد.


با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایانا، تاریخ انتشار: 21 بهمن 1395، کدخبر: 40546،
www.iana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین