پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۵۰۵۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۵
رییس هیئت مدیره انجمن بانکرینگ ایران با تاکید بر این‌که برای توسعه بانکرینگ نه رانت می‌خواهیم و نه تخفیف از تعرفه‌های بالای بندری سوخت در کشور انتقاد کرد و گفت:‌ استقرار و امنیت عرضه سوخت مهم‌ترین عوامل توسعه صنعت بانکرینگ است.

شعارسال: مصطفی کشکولی با اشاره به تاسیس انجمن بانکرینگ ایران به دلیل نبود تشکل قانونی در تابستان سال گذشته، اظهار کرد: مردادماه سال گذشته انجمن بانکرینگ ایران با 10 عضو راه‌اندازی شد که بیشتر مسائل عموی و کلی صنعت بانکرینگ را از طریق این انجمن پیگیری می‌کنیم.

وی با تاکید بر این‌که این انجمن در چارچوب اساسنامه فعالیت می‌کند و در این راستا به ماهانه جلساتی را برگزار می‌کنیم به پتانسیل بالقوه ایران در صنعت بانکرینگ اشاره و تصریح کرد: با توجه به پتانسیل سواحل جنوبی خلیج‌فارس باید به سمت ارتقاس جایگاه ایران در بانکرینگ منطقه حرگت کرده و بانکرینگ واقعی را انجام دهیم.

وی ادامه داد: در ماده 131 برنامه پنجم توسعه دولت مکلف بودسالانه 20 درصد سهم ایران را از بانکرینگ منطقه افزایش دهد.

رییس هیئت مدیره انجمن بانکرینگ ایران با بیان این‌که یکی از اهداف ما شناساندن اهمیت بانکرینگ به مسئولان مربوطه از جمله سازمان بنادر و دریانوردی، گمرک و... است، اظهار کرد: با سازمان‌ها و ارگان‌های ذی‌ربط در امر بانکرینگ جلسات مختلفی را داشته‌ایم که خوشبختانه این مسئله منجر به این شد که اهداف محقق نشده برنامه پنجم در برنامه ششم توسعه تکرار شد. به این ترتیب در بند ب ماده 59 قانون برنامه ششم توسعه موضوع بانکرینگ و خدمات جانبی آن تکرار و مفصل‌تر از قبل آمده است.

کشکولی با یادآوری این‌که بر اساس برنامه ششم سهم ایران از بانکرینگ منطقه باید به 50 درصد افزایش یابد، گفت: سهم کنونی ما از بانکرینگ خلیج‌فارس سالانه حدود 2 میلیون تن است، این در حالی است که به راحتی می‌توانیم سهم ایران را در بازار بانکرینگ خلیج‌فارس و دریای عمان را با سازوکارهای ساده‌ای افزایش دهیم.

وی با تاکید بر این‌که در راستای تحقق این هدف باید برخی وزارتخانه‌ها رویکرد خود را در این رابطه تغییر دهند، افزود: بر اساس توافقی صورت گرفته، شرکت‌های بانکرینگ نفت کوره را از پالایشگاه‌های داخلی از جمله اراک، تهران، اصفهان، تبریز و... حمل کرده و در مبادی جنوبی کشور ذخیره می‌کنند.

وی با بیان این‌که در سال‌های اخیر به دلیل اعمال تحریم‌ها امارات از شرایط حداکثر استفاده را کرده به طوریکه کشتی‌ها برای سوخت‌گیری و خدمات‌ جانبی به ابهای ایران مراجعه نمی‌کنند، تصریح کرد: بر خلاف اماراتی‌هاف تامین زیرساخت‌ها برای بانکرینگ شرایط بسیار متفاوتی را دارد، در یک نمونه در همین فجیره زمین صاف، آماده و کوبیده شده را با هزینه بسیار پایین به سرمایه‌گذاران به صورت 25 ساله BOT اجاره می‌دهند، اما در کشورمان زمین را به‌صورت تپه تحویل می‌دهند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر تعرفه‌های بندری در کشور 5 برابر تعرفه بندری کشورهای حاشیه خلیج‌فارس است، در این رابطه با مدیرعامل سازمان بنادر جلساتی را برگزار و نظر مساعد این مجموعه را برای بانگری دریافت حداقل تعرفه‌ها جهت تسهیل بانکرینگ اخذ کرده‌ایم.

رییس هیئت مدیره انجمن بانکرینگ ایران با انتقاد از اظهارات برخی مبنی بر این‌که برای توسعه بانکرینگ لازم است سوخت تخفیف‌دار دریافت کنند، گفت:‌ در صنعت بانکرینگ نه به دنبال رانت هستیم نه تخفیف. تنها موردی که می‌خواهیم این است که سوخت را با نرخ صادراتی به شرکت‌های بانکرینگ ایرانی تحویل دهند.

کشکولی افزود: استقرار و امنیت عرضه سوخت در صنعت بانکرینگ بسیار مهم است، نباید چند ماه سوخت در اختیار شرکت‌های بانکرینگ قرار گیرد اما بعد تحویل دهی سوخت قطع شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 23بهمن1395، کدخبر: 1322069: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
0
0
اصلا معتقد نیستم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین