پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۰۷۱۴
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷
160 نفر از معاونان رئیس جمهوری، وزیران و معاونین آنها هفته گذشته همزمان با دهه مبارک فجر به منظور افتتاح چندین طرح عمرانی ، بهداشتی و صنعتی به دهها شهر و روستا در نقاط مختلف کشور سفر و هزاران پروژه را به بهره برداری رساندند.
شعارسال: سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سال اقدام و عمل همراه شد با حضور میدانی مدیران ارشد دولت تدبیر و امید در استانها، برای افتتاح طرح های مختلف عمرانی ، بهداشتی و صنعتی که گویای خدمتگزاری دولت در اقصی نقاط کشور است .

در همین راستا معاون اول رئیس جمهوری و چهار وزیر نفت، نیرو، جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت روز دوشنبه برای افتتاح چند طرح مهم اقتصادی به استان خوزستان سفر کرده اند.

* سفر معاون اول رئیس جمهوری و وزیران نیرو، نفت و صنعت ، معدن و تجارت به خوزستان

**مجتمع پتروشیمی تخت جمشید و فاز دوم پتروشیمی کارون در شهرستان ماهشهر با حضور معاون اول رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.

همچنین بزرگ‌ترین کارخانه تولید روغن خام خوراکی کشور در بندر امام خمینی (ره) خوزستان با حضور جهانگیری به بهره برداری رسید.

این کارخانه با ظرفیت 6 هزار تن در روز در مساحت 34 هزار متر مربع تاسیس شده است و دارای 63 مخزن به ظرفیت 132 هزار تن و 48 سیلو به ظرفیت 400 هزار تن است.

میزان اشتغال‌زایی در این کارخانه 800 نفر است و حجم سرمایه‌گذاری در این کارخانه 150 میلیون دلار (10 هزار میلیارد ریال) اعلام شده است.

واحدهای گاز نیروگاه سیکل ترکیبی ماهشهر و بهبهان نیز با حضور جهانگیری به بهره برداری رسید .

واحد گاز نیروگاه سیکل ترکیبی ماهشهر شامل چهار واحد با ظرفیت هر یک 162 مگاوات و با سرمایه گذاری 128 میلیون یورو و سه هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار بهره برداری شد.

راه اندازی این واحدها برای یک هزار و 200 نفر ایجاد اشتغال کرده است.

همچنین دو واحد گاز نیروگاه سیکل ترکیبی بهبهان با ظرفیت هر کدام 166مگاوات با حضور معاون اول رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.

راه اندازی این واحدها موجب اشتغالزایی برای 67 نفر به شکل مستقیم و 120 نفر به صورت غیر مستقیم شده است.

همچنین جهانگیری از روند اجرای طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی موسم به طرح رهبری در شهرستان رامشیر دیدن کرد.

* سخنان معاون اول رئیس جمهوری در استان خوزستان:

** بی آبی توسعه ایران را محدود کرده است و بخش وسیعی از کشور بر اثر خشکسالی های متعدد با کمبود جدی منابع آب مواجه شده و کشور در بخش کشاورزی و آشامیدنی نیاز به مدیریت مصرف آب دارد.

**توسعه میادین مشترک نفت و گاز از سیاست های دولت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است و تا پایان امسال میزان برداشت از میادین گازی پارس جنوبی به 550 تا 560 میلیون مترمکعب افزایش می یابد.

** جمهوری اسلامی ایران در عین حال که به توافقات بین المللی با کشورهای دنیا پایبند است، از اصول خود نیز عقب نشینی نمی کند.

** راه خروج از رکود اقتصادی، سرمایه گذاری در بخش برق و انرژی است

محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز هفته گذشته به استان خوزستان سفر داشت و افتتاح و کلنگ زنی 22 پروژه برقی با حضور وی به بهره برداری رسید .

** پیگیر هستیم از محل صندوق توسعه ملی، اعتبار مورد نیاز برای ساخت و ساز شناورها در کشور تامین شود.

** تا پایان دهه فجر انقلاب اسلامی 250 طرح صنعتی بزرگ کشور به بهره برداری می رسد.

بیژن زنگنه وزیر نفت نیز به همراه معاون اول رئیس جمهوری به استان خوزستان سفر داشت و چندین پروژه با حضور وی افتتاح و به بهره برداری رسید.

**طبق پیش بینی ها و برنامه ریزی های انجام شده میزان تولیدات پالایشگاهی کشور تا پایان برنامه ششم توسعه اقتصادی کشور به سه میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

** با سرمایه گذاری های انجام شده بخش خصوص و وزارت نفت در بخش پتروشیمی امسال را باید یک سال استثنائی برای صنعت پتروشیمی کشور دانست.

وزیر نیرو از دیگران وزیرانی بود که به همراه جهانگیری به استان خوزستان سفر داشت و در افتتاح طرح های عمرانی زیادی حضور داشت.

** با سرمایه گذاری های انجام شده در بخش نیروگاهی 16 هزار و 243 مگاوات برق به ظرفیت موجود کشور اضافه می شود.

اما در هفته گذشته معاون وزیر نفت ، معاون وزیر راه و شهرسازی و معاون برق انرژی وزیر نیرو نیز به استان خوزستان سفر داشتند.

**سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر اطلاعات ، وزیر ورزش و جوانان، وزیر دادگستری و معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده به اصفهان

در هفته گذشته مردم اصفهان نیز پذیرای مدیران ارشد بودند که در همین راستا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این استان سفر داشت .

* وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

** در دنیای پرآشوب فعلی، بیش از هر زمان دیگری به وحدت و همبستگی نیازمندیم.

در هفته گذشته طی آیین ویژه ای پرچم پایتختی جوانان جهان اسلام در شیراز برافراشته شد که در همین راستا وزیر اطلاعات ، وزیر ورزش و جوانان، وزیر دادگستری و معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده به این استان سفر داشتند.

* وزیر اطلاعات

** سید محمود علوی ،دولت عرصه خدمت را بدون منت و هیاهو گشوده و با وجود مشکلات ناشی از تحریم های ظالمانه و کاهش درآمدها خدمت به مردم را اساس برنامه های خود قرار داده است.

دولت با وجود مشکلات ناشی از تحریم های ظالمانه و کاهش درآمدها خدمت به مردم را اساس برنامه های خود قرار داد.

** حماسه آفرینی جوانان مسلمان در لبنان، فلسطین، سوریه، یمن، عراق، بحرین و افغانستان در دفاع از آرمان ها و حقوق ملت ها، به صهیونیست ها،تروریست های تکفیری و دیگر دشمنان جهان اسلام درس عبرت داده است.

* وزیر ورزش و جوانان

** مسعود سلطانی فر، پیشنهاد داریم که با تشکیل دبیرخانه پایتخت جوانان جهان اسلام، این مجموعه با بهره گیری از ظرفیت جوانان کشورهای اسلامی برای ایجاد جهانی بدون خشونت و تروریسم تلاش کند.

وزیر دادگستری

** حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی ،دستیابی جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+ 5 به توافق درباره برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) ، بر ادعای آمریکا مبنی بر این که این کشور نماینده جامعه جهانی است، خط بطلان کشید و این موضوع نشان می دهد که ایران در عرصه دیپلماسی دستاوردی بزرگ داشته است.

** سخنان دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در آغاز تصدی این مسئولیت درباره ایران اذعان مقام های ایالات متحده به دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است.

** ارتقای بهره وری از پیش نیازهای حرکت انقلابی در اقتصاد مقاومتی و ارتقای شاخص رشد اقتصادی کشور است.

** رویکرد دولت یازدهم، در پیش گرفتن توسعه کشور با رعایت ضوابط زیست محیطی است و همواره تلاش شده است که تصمیم گیری ها در این حوزه با مباحث سیاسی فاصله داشته باشد.

* معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده

** شهیندخت مولاوردی، بخشی از راه حل های بحران های کنونی جهان در دست جوانان است و هرچند دولت ها در این زمینه نقش اصلی ایفا می کنند اما جوانان به عنوان کنشگران فعال، می توانند گفتمان صلح و عدالتخواهی را در پیش گیرند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات و معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز برای افتتاح پروژه های عمرانی به استان یزد سفر داشتند.

* وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری اطلاعات

**محمد فرهادی، سرانه امکانات ورزشی برای هر دانشجوی کشور در سالجاری یک متر مربع بوده که با اتخاذ تمهیداتی به دنبال افزایش آن هستیم.

** ارتقای آموزش و ایجاد رشته های جدید اولویت وزارت علوم است و تلاش می شود تا رشته های جدید جایگزین رشته های تکراری و غیرضروری شود.

همچنین افتتاح نخستین طرح ملی تحقیقات زمین‌گرمایی دانشگاههای کشور و آیین افتتاحیه چهارمین دوره رقابت های والیبال دانشجویان پسر دانشگاه جامع علمی کاربردی سراسر کشور با حضور محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در یزد آغاز شد.

* معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران

** حجت الاسلام سید محمدعلی شهیدی، اقتدار و عزت ملت قهرمان ایران در 38 سال گذشته مدیون جانفشانی شهیدان و ولایتمداری ملت است .

** روز 22 بهمن روز مهمی در تاریخ تحولات ایران محسوب می شود و دارای اهمیت زیادی است و از این رو راهپیمایی آن باید خیلی باشکوه و گسترده برگزار شود.

پنج پروژه عمرانی و معدنی در بافق و مهریزاستان یزد با حضور حجت الاسلام سید محمد علی شهیدی به بهره برداری رسید .

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی و همچنین معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نیز هفته گذشته به قم سفر داشتند .

* معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی

**علی اکبر صالحی، موافقان و مخالفان برجام باید در نقدهای خود فارغ از گرایش های سیاسی و حزبی، از منظر منافع ملی، برجام را مورد نقد قرار دهند و در جهت مصلحت کشور گام بردارند.

**امروز شرایط اقتصادی در کشورمان رو به بهبود است و از سال آینده گشایش اقتصادی در کشور را به خوبی احساس خواهیم کرد.

* معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست

** معصومه ابتکار، با تاکید بر تلاش برای تحقق کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ، باید در مقابل چالش ها و مشکلاتی که پیش روی نظام و دولت قرار می گیرد، راه حل های علمی و منطقی ارائه داد.

**الگوسازی زیست محیطی از سوی حوزه های علمیه خواهران انجام شود تا همگام با جنبش های جهانی برای حفاظت از محیط زیست به عنوان سرمایه های ملی حرکت کنیم.

در هفته گذشته وزیر نیرو ، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، وزیر اطلاعات ، وزیر بهداشت و معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به استان آذربایجان شرقی سفر داشتند و طرح های صنعتی زیادی با حضور آنان به بهره برداری رسید.

* معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری

** سورنا ستاری ،پایه اقتصاد کشور به سمت اقتصاد دانش بنیان تغییر می یابد ، دیوارهای دانشگاه های کشور باید از بین برود و مراکز دانشگاهی به جزیی از جامعه تبدیل شوند.

** مردم ایران منتظر هستند که سیستم دولتی اشتغالزایی کند، همه کارخانجات دولتی با مشکل مواجه شده اند و این روش دیگر پاسخگو نیست.

مرکزنوآوری و فناوری دانشگاه صنعتی سهند با حضور معاون علمی فناوری رییس جمهوری افتتاح شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

** حسن قاضی زاده هاشمی حدود 50 درصد بیمارستان های کشور بیش از نصف عمرشان سپری شده و به نوسازی نیاز دارند.

بیمارستان 96 تختخوابی میانه با حضور وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به بهره برداری رسید.

* وزیر اطلاعات

**سید محمود علوی ، ‌ترامپ با این سخنان بی حساب خود هویت آمریکایی ها را برای جهانیان نشان داد و انقلاب اسلامی ایران در دل یاس و ناامیدی تحلیلگران سیاسی و امیدواری مردم شکل گرفت و این انقلاب امروز هم با حفظ و تقویت امید تضمین می شود.

* وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی

** 700 هزار فرصت شغل جدید در سه سال گذشته در نقاط مختلف کشور ایجاد شده است و در این مدت 1.5 میلیون نفر وارد بازار کار شدند.

** هدف ما گسترش خدمات تامین اجتماعی در مناطق محروم است و براین باوریم که کارگران مناطق دور افتاده و شهرستان ها باید خدمات بیشتری در حوزه درمان و سلامت دریافت کنند.

* وزیر نیرو

** حمید حیت چیان، پایبندی مردم ایران به آرمان های رهبرکبیر انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و پاسداشت خون شهدا ستودنی است و اطمینان دارم در این روز با حضور پرشور و گسترده پیام خود را به دنیا خواهند رساند.

** وزیر نیرو با اشاره به تلاش تمام قد دولت تدبیر و امید برای احیای دریاچه ارومیه گفت: در این راستا در زمان حاضر دو طرح بزرگ آبرسانی به این پهنه آبی از جنوب شرق دریاچه در دست اجراست.

** روند احداث نیروگاه و تولید برق در سه سال گذشته به وضعیت مناسبی رسیده و از خطر خاموشی رها شده ایم .

** فاضلاب های صنعتی و کشاورزی به علت داشتن مواد شیمیایی و سموم، تهدیدی جدی برای محیط زیست و منابع آب کشور است.

گشایش مدرنترین تصفیه خانه فاضلاب کشور در بناب و کلنگ زنی نخستین نیروگاه سیکل ترکیبی کلاس اف کشور با ظرفیت 500 مگاوات و افتتاح طرح ملی پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی در تبریز از جمله طرح های بود که با حضور وزیر نیرو به بهره برداری رسید.

اما در هفته گذشته معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش ، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت ، معدن و تجارت ، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی نیز به تبریز سفر داشتند.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت نیز در استان مرکزی حضور داشت و پروژه های صنعتی زیادی با حضور وی به بهره برداری رسید.

* وزیر صنعت ، معدن و تجارت

** نخستین بار در کشور یکهزار و 700 فقره بازدید و نظارت از واحدهای تولیدی در کشور صورت گرفته است و سیستم نظارتی در نظام تسهیلات دهی حوزه تولید در کشور فعال شده و در جریان آن تاکنون سه هزار و 900 اشتغال جدید در کشور در واحدهای نظارت شده ایجاد شده است.

**محمدرضا نعمتی، در دولت یازدهم، بیش از 210 هزار فرصت شغلی جدید در حوزه تعاونی ها ایجاد شده است.

** صنایع خودروسازی به عنوان ظرفیت مهم اقتصادی کشور در سال جاری رشد 40 درصدی داشته است.

طرح توسعه 2 واحد صنعتی ساوه با حضور وزیر صنعت به بهره برداری رسید و همچنین نخستین مزرعه خورشیدی فتوولتائیک در اراک با حضور وی افتتاح شد.

در همین راستا معاون امور تعاونی های وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به اراک و ساوه ، معاون حقوقی امورمجلس و هماهنگی امور استانهای وزارت ورزش و جوانان به ساوه ، معاون امور معادن وزیر صنعت ، معدن و تجارت به خمین و مشاور عالی وزیر صنعت ، معدن و تجارت به اراک سفر داشتند.

در هفته گذشته وزیر آموزش و پرورش و وزیر اطلاعات نیز به استان خراسان رضوی سفر داشتند.

* وزیر آموزش و پرورش

** فخرالدین احمدی دانش اشتیانی ،دولت به تنهایی توان برآورده کردن نیازهای آموزشی سراسر کشور را ندارد و پشتگرم به خیرین مدرسه ساز است.

* وزیر اطلاعات

** سید محمود علوی ،در نظام مقدس جمهوری اسلامی کارهای بسیار بزرگی انجام شده و در دولت یازدهم نیز خوب کار می شود اما اطلاع رسانی از این امر و تبلیغ آن ضعیف بوده و بطور مناسب و شایسته بیان و اعلام نمی شود.

** بر اساس نظرسنجی های ایرنا، وزارت اطلاعات از محبوبیت بالایی در بین مردم برخوردار است.

**دولت تدبیر و امید با وجود همه دشواریها، تنگناها و محدودیتها در مسیر خدمت به مردم به ویژه محرومان نه تنها دچار تزلزل نشده بلکه استوار و محکم گام بر می دارد.

**کار اطلاعاتی در این نظام مبتنی بر شرع مقدس اسلام، اخلاق و قانون جمهوری اسلامی که برگرفته از احکام اسلامی است ، می باشد.

* سفر وزیر دفاع به گیلان

** وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اهمیت نقش آفرینی بخش خصوصی در عرصه اشتغالزایی و اقتصاد گفت: دولت بسترساز افزایش مشارکت مردم و تقویت اقتدار ملی است.

سردار حسین دهقان در مراسم افتتاح یک طرح توسعه واحد صنعتی و نیز آغاز اجرای طرح توسعه شرکت فرآوری و ساخت قطعات خودرو در شهر صنعتی رشت بیان داشت: نسل جوان ما ، تربیت شدگان اندیشه های انقلاب اسلامی هستند و انتظار است با روحیه انقلابی ، فرهنگ جهادی ، مدیریت مدبرانه و برنامه ریزی، وارد عرصه های ناشناخته شوند.

* سفر وزیر راه و شهرسازی به کرمانشاه

**وزیر راه و شهرسازی گفت :توسعه مسکن در کشور را در محدوده بافت های تاریخی شهری اجرا می کنیم.

وزیر راه و شهرسازی رویکرد خود در این وزارتخانه در زمینه توسعه مسکن را بازگشت به بافت های تاریخی به دلیل اینکه جزو هویت ما و امکان زندگی به سبک گذشته در آن فراهم است، دانست و گفت: در این زمینه تاکید ما بازآفرینی بافت های تاریخی داخل شهرها است.

** معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی گفت: تجهیز پایانه بین المللی خسروی برای تسهیل در تردد زائران عتبات عالیات در اربعین سال آینده در دستور کار است.

امیر امینی افزود: با توجه به وجود بزرگترین پایانه بین المللی مرزی خاورمیانه در خسروی، نیاز است برنامه ریزی شود تا بخشی از زائران اربعین از این مسیر برای سال آینده به عراق عزیمت کنند.

* سفر وزیران ارتباطات و فناوری اطلاعات و بهداشت ودرمان به هرمزگان

** با حضور وزیر ارتباطات/590 پروژه ارتباطی و مخابراتی استان هرمزگان افتتاح شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز پنجشنبه جهت افتتاح مرکز فضایی قشم و شرکت در همایش تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و دولت تدبیر و امید در راس هیاتی به جزیره قشم سفر کرده است.

** وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بندرعباس گفت: دولت تدبیر و امید پس از بهبود نسبی و تثبیت شرایط کشور طی سه سال و نیم گذشته، کاهش شکاف اقتصادی بین اقشار مختلف جامعه را دنبال می کند.

محمود واعظی در همایش تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و دولت تدبیر و امید در قشم گفت: کنترل تورم 40 درصدی و کاهش آن به حدود هشت درصد یکی از اقدام های مهم دولت یازدهم برای بهبود معیشت مردم بود که در کنار رونق اقتصادی موجب ایجاد اشتغال قابل توجهی شد و از این پس نیز مسیر فعالیت های اقتصادی هموارتر خواهد شد.

** وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از هزینه 250 میلیارد تومانی برای توسعه خدمات بهداشتی و درمانی استان هرمزگان و بازسازی فضاهای بهداشتی این استان در طول دولت دکتر روحانی خبر داد.

دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی با اشاره به نیاز هرمزگان نسبت به افزایش تعداد تخت های بیمارستانی، بر لزوم تسریع در تکمیل پروژه های نیمه تمام این استان از جمله بیمارستان 220 تختخوابی بندرعباس، بیمارستان مادر و کودک و توسعه بیمارستان جاسک تاکید کرد.

* سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به بوشهر

** معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: توسعه اقتصاد دانش بنیان از برنامه های جدی و محوری کار دولت یازدهم است.

سورنا ستاری در نشست شورای اداری استان بوشهر افزود: اقتصاد دانش بنیان به جای تمرکز بر منابع زیرزمینی مبتنی برانسانهای خلاق و با تحصیلات عالیه است که در این مسیر باید فضای زیست بوم و محیط مناسب ایجاد شود.

* سفر معاون رئیس جمهوری به قزوین برای آغاز عملیات ساخت بیمارستان 700 تختخوابی

** معاون رئیس جمهوری:شرایط احراز صلاحیت زنان در مشاغل مدیریتی باید اصلاح شود.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور استفاده از ظرفیت زنان در مشاغل مدیریتی را نیازمند ساز و کار و الزام های قانونی دانست و گفت: شرایط احراز صلاحیت زنان در مشاغل مدیریتی باید مورد اصلاح قرار بگیرد.

جمشید انصاری در نشست هم اندیشی فرهیختگان استان قزوین افزود:در حوزه استفاده از زنان در مشاغل مدیریتی ایرادهایی وارد است که زمینه لازم برای ارتقای این قشر در تصدی مشاغل مدیریت فراهم نشده که در این رابطه باید گفت زمینه ورود بانوان را نه با توصیه های اخلاقی صرف بلکه باید با الزامات قانونی فراهم کرد.

* سفر معاون رئیس جمهوری به قزوین

** معاون رییس جمهوری و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: در حال حاضر 2 میلیون و 360 هزار کارمند به شکل رسمی،پیمانی و قراردادی در دستگاه های مختلف دولتی مشغول به خدمت هستند.

وی افزود: تعداد کارکنان دولت بالا است و در یک دوره پنج ساله باید 15 درصد نیروی انسانی دستگاه ها کاهش پیدا کنند.

* سفر وزیر ورزش و جوانان به همدان

** وزیر ورزش و جوانان:مشاوره قبل ازدواج باید الزام و قانونمند شود/افزایش 30برابری سمن ها

وزیر ورزش و جوانان گفت: مشاوره قبل از ازدواج باید الزام و قانونمند شود و از مجلس شورای اسلامی و مراجع قانونگذار خواستار تحقق این مهم هستیم.

مسعود سلطانی فر در جمع هیات های ورزشی و سمن های امور جوانان ورزش همدان اظهار کرد: آمارهای طلاق نشان می دهد اگر استفاده از مراکز مشاوره الزام شود، اصلاح رویکردها و رفتارها در زندگی را به دنبال خواهد داشت و خیلی از مشکلات ایجاد نخواهد شد.

* سفر وزیر بهداشت به هرمزگان

** پیشگیری، مهمترین اصل در تحقق نظام سلامت محور است

وزیر بهداشت،درمان وآموزش پزشکی پیشگیری را مهمترین اصل درتحقق نظام سلامت محوربه جای نظام درمان محور برشمرد و گفت: این امر به خود مراقبتی مربوط می شود و مردم باید از خودشان مراقبت کنند.

دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی در همایش سفیران و داوطلبان سلامت در بندرعباس با بیان اینکه پیشگیری از بیماری ها با خودمراقبتی حاصل می شود، تاکید کرد: مساله پیشگیری ، موضوعی بسیار مهم در حوزه سلامت است و قطعا اگر بتوانیم مردم را در حفظ و صحت خود توانمند کنیم ، کمک بسزایی به داشتن کشوری آبادتر انجام داده ایم و رونق اقتصادی در این شرایط بهتر می شود.

* سفر معاون رئیس جمهوری به استان تهران

**ابتکار :85 درصد از سفره های زیر زمینی کشور تخلیه شده است

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت : به دلیل بی توجهی به مسائل زیست محیطی ، 85 درصد از سفره های زیرزمینی کشور تخلیه شده و بسیاری از تالاب ها خشک شده اند که تلاش می شود با برنامه ریزی صحیح این مشکل به تدریج برطرف شود.

معصومه ابتکار در جلسه شورای اداری شهرستان پاکدشت گفت : مهمترین اصل در نظام مقدس جمهوری اسلامی که بسیاری از نظام های دنیا نیز به دنبال تحقق آن می باشند ، کارآمدی نظام در اداره کشور در ابعاد مختلف توسعه انسانی ، رشد اجتماعی ، توسعه پایداراقتصادی، مسائل زیست محیطی ، فرهنگی و اجتماعی است .

** معاون کل نهاد ریاست جمهوری گفت: دولت یازدهم با فعال کردن واحدهای صنعتی غیر فعال و تلاش های موثر در حوزه اقتصاد ، سالانه 700 هزار شغل در کشور ایجاد کرده است.

مرتضی بانک در جشن پیروزی انقلاب که در روستای قشلاق از توابع شهرستان قرچک برگزار شد اظهار کرد: ایجاد اشتغال و شرایط کارحقی است که مردم از مسئولان مطالبه می کنند و دولت یازدهم با وجود تحریم ها ، فشارهای اقتصادی و سوء مدیریت های گذشته ، تلاش های بسیاری برای دست یابی به مهم انجام داده است.

وی افزود: با تلاش دولت یازدهم در رفع مشکلات اقتصادی و فعال نمودن واحدهای نیمه فعال و تعطیل ، سالانه 700 هزار شغل در کشور ایجاد شده و باید به تلاش مضاعف به نقطه ای برسیم که دیگر هیچ فرد بیکاری در کشور وجود نداشته باشد.

* سفر وزیر نیرو به اذربایجان شرقی

**وزیر نیرو گفت: روند احداث نیروگاه و تولید برق در سه سال گذشته به وضعیت مناسبی رسیده و از خطر خاموشی رها شده ایم .

حمید چیت چیان روز پنجشنبه در آئین آغاز عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی کلاس اف در تبریز اعلام کرد: به دلیل سیاست های نادرست و غیرقانونی از سال 1386 تا 1392 احداث نیروگاه در کشور کاهش یافت و میزان تولید برق رو به افول گذاشت.

**وزیر نیرو گفت: فاضلاب های صنعتی و کشاورزی به علت داشتن مواد شیمیایی و سموم، تهدیدی جدی برای محیط زیست و منابع آب کشور است.

حمید چیت چیان در مراسم بهره برداری از مدرنترین تصفیه فاضلاب کشور در شهرستان بناب افزود: مشکلات فاضلاب های صنعتی به مراتب بیشتر از فاضلاب های دیگر است زیرا که از طریق این فاضلاب ها ممکن است مواد شیمیایی وارد طبیعت شود.

* سفر وزیرجهادکشاورزی به آذربایجان غربی

** وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه دوره کشاورزی معیشتی و تولید برای استفاده سنتی گذشته است، گفت: امروز باید به فکر کشاورزی اقتصادی مدرن باشیم که لازمه این کار نیز توجه به زنجیره تولید در این بخش است.

محمود حجتی در جلسه شورای اداری آذربایجان غربی افزود: کشاورزی اقتصادی در حال حاضر در کشورهای مختلف دنیا مورد استفاده قرار می گیرد و زمینه موفقیت آنها را نیز فراهم کرده است و ما نیز برای حرکت در این مسیر ناگزیر هستیم.

**وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از طرح گلخانه ای تولید گل رز مهاباد گفت:از ابتدای امسال تاکنون یکهزار و 100هکتار طرح گلخانه ای در کشور اجرا شده است.

وی افزود: بر اساس هدف گذاری انجام شده باید یکهزار و 500 هکتار طرح گلخانه در کشور ایجاد افتتاح می شد که تاپایان سال تلاش می کنیم خودمان رابه این هدف گذاری نزدیک کنیم، البته سال های آینده بیشتر از این مقدار هدف گذاری انجام خواهد شد.

* سفر معاون رئیس جمهوری به خراسان شمالی

** معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: دولت تدبیر و امید از هیچ خط غیرقانونی گذر نکرده و این دولت، قانونمند بوده و بر عهدی که با ملت بسته، پایبند است.

زهرا احمدی پور در آیین آغاز بهره برداری از طرح های شهرستان بجنورد اظهار کرد: دولت اجازه نمی دهد تا اعتماد مردم به نظام خدشه دار شود زیرا استقلال و آزادی ما آسان به دست نیامده است که راحت از دست برود.

* سفر وزیر دادگستری به فارس

** وزیر دادگستری گفت: رویکرد دولت یازدهم، در پیش گرفتن توسعه کشور با رعایت ضوابط زیست محیطی است و همواره تلاش شده است که تصمیم گیری ها در این حوزه با مباحث سیاسی فاصله داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی در آیین بهره برداری همزمان از70 طرح عمرانی، فرهنگی و خدماتی شهرداری شیراز به مناسبت دهه فجر و در پاسخ به یکی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد که دفاع وزیر دادگستری از اجرای سد تنگ سرخ را خواستار شده بود.

* سفر معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به یزد

** معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با وجود داشتن ذخیره بالای معدنی در کشور، تنها هفت درصد آن شناسایی شده است.

محمدحسین ابویی مهریزی در مراسم بهره برداری از شرکت ایده ال شمش کویر میبد یزد گفت: باید عملکرد اقتصادی با توجه به نیاز بازار جهانی پیش برود و فولاد و شمش های فولادی و زنجیره متکی بر مواد معدنی نیاز امروز بازار جهانی است.

* سفر معاون پارلمانی وزیر ارشاد اسلامی به مازندران

** معاون پارلمانی و امور استان های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : دولت تدبیر و امید در مدت حدود چهار سال فعالیت دستاوردهای خوب و اثرگذاری داشته است که قابل انکار نیست .

سید هادی حسینی در جشن پیروزی انقلاب اسلامی که در سالن هلال احمر مازندران در ساری برگزار شد ، ادامه داد : برغم تمامی مشکلات و مسائل پیرامون کشور ، دولت توانسته است در بسیاری از حوزه های اتفاقات خوب و میمونی را رقم بزند که نباید آنها را نادیده گرفت .

* سفر معاون رئیس جمهوری به گلستان

**معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: از مجموع 8 هزار میلیارد تومان بدهی دولت به بیمه ها، 5 هزار میلیارد تومان آن پرداخت و با دستور رئیس جمهوری باقی مانده آن به زودی پرداخت خواهد شد.

محمدباقر نوبخت در دیدار با آیت الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان همچنین اظهار داشت که سالانه 4هزار و 800میلیارد تومان برای اجرای طرح تحول سلامت پرداخت می شود.

* سفر معاون پارلمانی رئیس جمهوری به چهارمحال و بختیاری

** 48 پروژه عمرانی و خدماتی همزمان با دهمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهوری در شهرستان لردگان استان چهارمحال و بختیاری به بهره برداری رسید.

* سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی

** وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: نخستین بار در کشور یکهزار و 700 فقره بازدید ونظارت از واحدهای تولیدی در کشور صورت گرفته است.

محمدرضا نعمت زاده در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در اراک افزود: سیستم نظارتی در نظام تسهیلات دهی حوزه تولید در کشور فعال شده و در جریان آن تاکنون سه هزار و 900 اشتغال جدید در کشور در واحدهای نظارت شده ایجاد شده است.

** معاون امور معادن وزیر صنعت، معدن و تجارت در خمین گفت: امسال بیش از 35 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی عاید کشور شده است.

جعفر سرقینی عصر روز پنجشنبه در نشست با معدنکاران و صنتعگران محلات افزود: پنج و نیم میلیارد دلار از این میزان صادرات محصولات معدنی وصنایع وابسته به معادن بوده است.

وی ادامه داد: میزان محصولات صادراتی غیر نفتی امسال در همسنجی با پارسال 50 درصد افزایش یافته است.

** 951 طرح مخابراتی، آبرسانی و گازرسانی شهری و روستایی در 26 شهرستان خراسان رضوی با حضور وزیر اطلاعات بطور همزمان به بهره برداری رسید.

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، معاون وزیرعلوم ، تحقیقات و فناوری ، معاون پرستاری وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش نیز در هفته گذشته به خراسان رضوی سفر داشتند.

در همین راستا در هفته گذشته معاون برنامه ریزی ، حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به بندرعباس سفرکرد، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز به ارومیه ، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران به قم ، معاون حقوقی ، امور مجلس و هماهنگی امور استانهای وزارت راه و شهرسازی به کاشان و معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت به یزد سفر داشت.

شهرهای ساری ، سبزوار، خمین ، زنجان ، کرمان و خرم آباد نیز به ترتیب مقصد معاون امور صنایع وزیر صنعت ، معدن و تجارت ،معاون پرستاری وزیر بهداشت ، درمان وآموزش پزشکی ، معاون کنسولی ، امور مجلس و ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه ، معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی ، معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی ومعاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت بودند.

مردم ساری پذیرای معاون پارلمانی و امور استانهای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بودند، یزدی ها از معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور میزبانی کردند،مسئولین همدان به استقبال معاون فرهنگی ، آموزشی و پژوهش وزارت ورزش و جوانان رفتند و مردم گناباد نیز از معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیزات پزشکی پذیرایی کردند.

اما در هفته گذشته معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت به زاهدان ، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به تبریز، معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران به مشهد ، معاون وزیر جهاد کشاورزی به ساری ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی به زنجان و معاون سیاسی وزارت کشور به بیرجند سفر کردند.

مردم ارومیه از معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی استقبال کردند، بندرعباسی ها از معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران پذیرایی کردند، مردم همیشه در صحنه اراک پذیرای معاون امور تعاونی های وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی بودند و مسئولین قزوین نیز به استقبال قائم مقام وزیر صنعت ، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه و تجارت ایران رفتند.

در هفته گذشته قائم مقام معاون امور مجلس رئیس جمهوری به شهرکرد، معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری به بجنورد، معاون توسعه مدیریت ، منابع و امور استانهای وزیر صنعت ، معدن و تجارت به اصفهان ، معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور به زنجان ، معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت به سنندج و معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به سمنان سفر داشتند.

شهرهای یاسوج ، اردبیل ، سمنان ، بندرعباس ، بجنورد ، قزوین، گرگان ، مشهد ، کرج ، شهرکرد، بوشهر،زنجان و کاشان نیر به ترتیب مقصد معاون پارلمانی رئیس جمهوری ، معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان نهاد ریاست جمهوری ،معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری اطلاعات و معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده ، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیر ساخت کشور، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور،معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه ، معاون حقوقی ، امور مجلس و هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان ، معاون امورحقوقی رئیس جمهوری ، معاون پارلمانی و امور مجلس رئیس جمهوری ، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون توسعه ، مدیریت و منابع امور استان های وزارت صنعت ، معدن و تجارت بود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ انتشار: 23 بهمن 1395، کدخبر: 82425753 (5831035)، www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین