پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۲۳۶۶
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴
امکانات و زیرساخت‌های ورزشی استان البرز با وضعیت نسبتاً مطلوب در حوزه‌های قهرمانی و حرفه‌ای به‌هیچ‌وجه متناسب نیست.

شعار سال: استان تازه تأسیس البرز در بسیاری از رشته‌ها و حوزه‌های ورزشی در سطح ملی و قهرمانی دارای نماینده می‌باشد و در تعداد زیادی از رشته‌ها موفق به کسب مقام و رتبه‌های برتر کشوری و جهانی شده است، برای مثال فقط در سال گذشته ورزشکاران حرفه‌ای البرز توانستند بیش از نه مدال آسیایی، 13 مدال بین‌المللی و حدود 540 مدال کشوری را در رشته‌های انفرادی کسب کنند.

اما امکانات و زیرساخت‌های ورزشی استان البرز با این وضعیت نسبتاً مطلوب در حوزه‌های قهرمانی و حرفه‌ای به‌هیچ‌وجه متناسب نیست، البرز درزمینهٔ سرانه امکانات ورزشی به‌شدت فقیر است، بنا به اعلام آمار رسمی سرانه ورزشی در سطح کشور برابر به دو مترمربع برای هر نفر است اما این آمار در استان البرز به کمتر از 38 سانتیمتر می‌رسد.

این فقر امکانات به همراه خود می‌تواند مشکلات و معضلاتی را ایجاد کنند که در درازمدت جبران آن بسیار سخت و یا ناممکن خواهد بود، بدون شک هم وجود زیرساخت‌ها و امکانات ورزشی و هم پیگیری ورزش قهرمانی برای تسهیل و گسترش ورزش همگانی و بالا بردن سلامت جسمی، روانی و فرهنگی آحاد جامعه است و ورزش تاثیر بسیار مستقیم و مؤثری بر جلوگیری از معضلات و بحران‌های اجتماعی هم چون اعتیاد، بیماری و فساد دارد.

بر این اساس برای حل مسائلی که درزمینهٔ فرهنگی و اجتماعی وجود دارد باید به ورزش به‌عنوان یکی از مؤثرترین و ارزان‌ترین روش‌ها توجه بیشتری شود، آن‌هم در استان البرز که به دلایل مختلف از انواع بحران‌ها رنج می‌برد که بررسی دلایل آن خارج از ظریفت این مطلب است.

اما مشاهده می‌شود که البرز در این حوزه بسیار فقیر است و نتوانسته هم پای دیگر مناطق کشور رشد کند و این کمبود به‌نوبه خود اثر وضعی بر بیشتر شدن مشکلات هم داشته است.

بنا بر اعلام سازمان ورزش و جوانان در استان البرز 122 مکان دولتی که شامل 10 استخر، 10 زمین چمن، 82 سالن ورزشی می‌شود وجود دارد که به نسبت جمعیت موجود واقعاً کم است؛ البته باشگاه‌های خصوصی و دیگر ارگان‌ها هم امکاناتی دارند ولی بازهم جواب گوی نیاز شهروندان نیست.

این وضعیت اثر خود را بر ورزشکاران حرفه ای هم گذاشته است و مشاهده می‌شود تعداد زیادی از آن‌ها که در استان البرز پرورش‌یافته‌اند به مناطق و استان‌های دیگر جذب‌شده و یا مجبورند هزینه‌های سنگینی برای استفاده از فضاهای موجود صرف کنند.

نمونه بسیار بارز عدم توجه مسئولان کلان به امر ورزش، ورزشگاه انقلاب کرج است؛ این مجموعه شش هزارنفری به‌عنوان بزرگ‌ترین باشگاه استان از سال‌ها پیش عملیات احداث آن آغازشده بود اما نیمه‌کاره رهاشده و تاکنون حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و عملیات عمرانی نیز فعلاً متوقف‌شده است.

به هر ترتیب استان پرجمعیت البرز درزمینهٔ سرانه امکانات ورزشی بسیار عقب است و انتظار می‌رود در دولت جدید و با همکاری‌ها بین ارگان‌های مختلف این معضل سریعاً جبران شده، اعتبارات و بودجه لازم تخصیص داده شود تا با گسترش ورزش بین جوانان و مردم هم سلامت جامعه افزایش یابد و هم از بحران‌های اجتماعی و فرهنگی کاسته شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس (استان البرز)، تاریخ انتشار 3 مرداد 96، کد مطلب: 13960504000165:www.alborz.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین