پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۱۰۸۹
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: به سه هزار و 126 نفر از مردم سیلزده شهرستان های دلگان و خاش در قالب 779 خانوار از 14 بهمن تاکنون امدادرسانی شده است.
شعارسال:  در پی بروز سیلاب در 14 و 15 بهمن مردم 12 شهرستان سیستان و بلوچستان شامل خاش، دلگان، نیکشهر، سرباز، سیب و سوران، میرجاوه، سراوان، مهرستان، زابل، کنارک، زهک و ایرانشهر گرفتار سیل و خانه های آنان تخریب شد که نیروهای امدادی هلال احمر از همان دقایق نخست کار امدادرسانی را آغاز کردند.

وی افزود: در بیشتر شهرستان های استان کار امدادرسانی تا 21 بهمن به سیلزدگان به اتمام رسید و تنها در 2 شهرستان خاش و دلگان به ترتیب در قالب 114 و 66 روستا ادامه دارد.

وی تصریح کرد: در این مدت هزار و 159 نفر از مردم خاش در قالب 289 خانوار و 680 نفر از مردم شهرستان دلگان در قالب 150 خانوار اسکان داده شدند.

وی کالاهای توزیع شده را در 2 شهرستان خاش و دلگان در این مدت 438 تخته چادر، هزار و 212 تخته پتو، هزار و 11 کیلوگرم نایلون، 420 شعله والر، 84 شعله فانوس و سه هزار و 188 قوطی کنسرو ذکر کرد.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان پس از چند سال که در رده دوم کم بارش ترین استان های کشور قرار داشت به یکباره در بهمن امسال شاهد بارندگی های خوبی بود به طوری که در 2 دوره کوتاه، از یکم تا پنجم بهمن و 14 و 15 بهمن منجر به جاری شدن سیلاب و روان آب در مناطق جنوبی و مرکزی این استان شد.

تداوم 2 مرحله بارندگی زمستانه، هر چند مدت زمان آن کوتاه بود اما موجی از شادی، امید و نشاط را برای مردم به ویژه روستاییان و کشاورزان به ارمغان آورد به گونه ای که وقتی منجر به سیلاب شد و مشکلات متعددی نظیر قطع راههای ارتباطی، تخریب منازل مسکونی، تعطیلی مدارس و وارد کردن خسارت های جدی به بخش کشاورزی، زیربنایی و غیره را به همراه داشت بازهم بسیاری از خسارت دیدگان نه تنها گلایه نکردند بلکه سجده شکر بجای آورده و نعمت خداوندی را که به نقمت نیز تبدیل شده بودند، ارج نهادند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ انتشار: 25 بهمن 1395، کدخبر: 82428924 (5835881)، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین