پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۱۱۰۳
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷
فرماندار جم از توابع استان بوشهر گفت: داده های آماری پایگاههای باران سنجی بیانگر بارش 63 میلیمتر باران در 24ساعت گذشته در این شهرستان است.
شعارسال: فتح اله نوروزی افزود: با توجه به هشدارهای قبلی هواشناسی در خصوص شدت بارندگی در استان بوشهر کمیته بحران شهرستان جم نیز تشکیل و تمهیدات لازم برای وقوع هر گونه بحران احتمالی درنظر گرفته شده است.

وی در خصوص آبگیری سدهای شهرستان جم گفت: خشکسالی و کمبود بارندگی باعث خالی ماندن سدها شده بود اما با آغاز بارش ها در حال حاضر سدهای این شهرستان درحال آبگیری است .

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان جم نیز گفت: بارندگی 24ساعت گذشته باعث ریزش کوه در مسیر جم به سیراف حد فاصل روستای غربه و تونل شماره 5 شده بود که با حضور نیروهای این اداره در همان ساعات اولیه کار جمع آوری ریزش انجام و در حال حاضر مشکلی برای تردد وجود ندارد.

احمد احمدی افزود: در مسیر جاده جم به پالایشگاه فجر به دلیل جاری شدن آب روی سطح جاده باعث کندی حرکت وسایل نقلیه شده است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر روز شنبه گفته بود: با توجه به بارش های سیل آسا در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری در این استان، احتمال طغیان رودخانه های فصلی در این استان وجود دارد.

نادر شفیع خدایی در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به ورود یک سامانه بارشی فعال از اواخر وقت امروز(شنبه) به استان بوشهر، این سامانه بارشی از روز یکشنبه در سطح استان آغاز و به تناوب تا پایان هفته ادامه می یابد.

وی بیان کرد: با توجه به بارش مداوم و سنگین باران گاهی رگبار شدید همراه با وزش باد و رعد و برق و ریزش تگرگ در روزهای دوشنبه و سه شنبه، نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی و خطر وقوع سیلاب در این استان هشدار داده می شود که در این ازتباط توصیه می شود برای جلوگیری از هر گونه خسارت تمهیدات لازم صورت گیرد.

شفیع خدایی یادآور شد: به دلیل حجم سنگین بارش، همزمان در نقاط بالا دست استان بوشهر ( مانند فارس و کهکیلویه و بویراحمد)، نسبت به طغیان رودخانه فصلی استان هشدار داده و می شود، در این مدت از توقف در حاشیه رودخانه ها خودداری شود.

وی گفت: همچنین با توجه بارش سنگین باران، همزمان در استانهای بوشهر و فارس و خطر وقوع سیلاب و ریزش کوه در راههای ارتباطی این 2 استان، توصیه می شود از ترددهای غیر ضروری بویژه در روزهای دوشنبه و سه شنبه خودداری شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر اضافه کرد: همراه با افزایش ناپایداری های جوی به سبب وزش باد شدید، خلیج فارس از اواخر روز یکشنبه تا روز جمعه به تناوب مواج و متلاطم خواهد بودکه بر این اساس نسبت به ترددهای دریایی نیز هشدار داده و توصیه می شود طی این مدت از ترددهای دریایی بویژه تردد شناورهای سبک و تفریحی بجد اجتناب شود.

براساس تصمیم کمیته مدیریت بحران استانداری بوشهر تمام مدارس و مراکز آموزش عالی امروز (دوشنبه) تعطیل است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ انتشار: 25 بهمن 1395، کدخبر: 82428467 (5835248)، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین