پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۱۸۱
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶
در حالی صبح روز يكشنبه مسافران پرواز ۷۹۱۱ کاسیپن به نشانه اعتراض به تاخیر ۹ ساعته حاضر به پیاده شدن از هواپیما نبودند که هیچ مسئولی از سازمان هواپیمایی کشوری به‌عنوان متولی حمل‌ونقل هوایی در فرودگاه امام خمینی (ره) حضور نداشت تا به این موضوع رسیدگی کند.

شعار سال:مسافران پرواز شماره 7911 هواپیمایی کاسپین به نشانه اعتراض به تاخیر 9 ساعته پرواز نجف-تهران حاضر به پیاده شدن از هواپیما در فرودگاه امام خمینی (ره) نشدند.

یکی از مسافران این پرواز در این‌باره  گفت: قرار بود ساعت 23 دیشب پرواز نجف - تهران کاسپین به شماره 7911 انجام شود اما با حدود 9 ساعت تاخیر 7:30 امروز فرودگاه نجف را به مقصد تهران ترک کرد.

وی با بیان این‌که از ساعت 23 دیشب تا ساعت 7:30 صبح امروز هیچ خدماتی به زائران در فرودگاه نجف ارائه نشد افزود: در این مدت نه از مسافران پذیرایی به عمل آمد نه اینکه مسئولان هواپیمایی کاسپین حاضر به پاسخگویی بودند.

وی با بیان این‌که حدود نیم ساعت است که هواپیما در فرودگاه امام خمینی به زمین نشسته است بیان کرد: مسافران این پرواز حاضر به پیاده شدن از هواپیما نیستند و خواستار دریافت خسارت تاخیر 9 ساعته هستند. شب گذشته مسافران این پرواز بدون هیچ امکاناتی در سرمای فرودگاه نجف روی زمین خوابیدند.

البته حدود یک ساعت پس از فرود هواپیمای کاسپین مسافران سرانجام با میانجیگری سرشیفت حفاظت فرودگاه امام خمینی (ره) حاضر به پیاده شدن از هواپیما می‌شوند، اما نکته تاسف‌بار این‌که هیچ مسئولی از سازمان هواپیمایی کشوری و هواپیمایی کاسپین در زمان بروز این مشکل -که نمونه‌های زیادی از آن تاکنون روی داده- حضور نداشتند.

با توجه به ترافیک بالای فرودگاه امام خمینی (همچنین سایر فرودگاه‌های کشور) در پروازهای ورودی و خروجی قطعا باید نماینده‌ای از سازمان هواپیمایی کشوری برای نظارت و رسیدگی به شکایت و اعتراض مسافران حضور داشته باشد. اما گویا رعایت حقوق مسافران جزو اولویت‌های سازمان هواپیمایی کشوری وجود ندارد.

امروز مهم‌ترین اولویت کاری این سازمان آزادسازی نرخ بلیت هواپیماست که یکی از پس‌لرزه‌های آن تنه زدن قیمت پرواز تهران-مشهد به نیم میلیون تومان بود. مشخص نیست چرا متولی حمل‌ونقل هوایی کشور با وجود ابلاغ دستورالعمل رعایت حقوق مسافران عزمی برای اجرای آن ندارد و مسافران باید همچنان با تبعات منفی تاخیرات پروازی دست‌و پنجه نرم کنند.

وضعیت حمل‌ونقل هوایی به‌گونه‌ای شده که شرکت‌ فرودگاه‌ها باید جور کم‌کاری سازمان هواپیمایی کشوریدر بحث تکریم مسافران و رسیدگی به شکایت‌ آنها را بکشد. در حالی که وظیفه شرکت فرودگاه‌ها کارهای خدماتی در فرودگاه‌ست نه رسیدگی به عملیات هوانوردی و خدمات پروازی.

بلیت مسافران پرواز 7911 هواپیمایی کاسپین توسط حفاظت فرودگاه امام خمینی (ره) مهر تاخیر خورد و این کار باعث پیاده شدن مسافران از هواپیما شد، اما با توجه به نمونه‌های قبلی به نظر نمی‌رسد ایرلاین‌های داخلی حاضر به تمکین از قانون و پرداخت خسارت تاخیر به مسافران باشند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم,تاریخ انتشار 15 آذر 1394,کد مطلب 935566, www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین