پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۲۴۱۳
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲
علیرضا آشناگر با بیان این مطلب افزود: در حوزه اجتماعی لازم است با همکاری دستگاه‌های اجرایی متولی اقداماتی برای تسهیل در روند ازدواج جوانان صورت گیرد.
شعارسال: وی افزود: باید برای تحقق اهداف مورد نظر در این راستا دستگاه‌های اجرایی به دنبال هم افزایی باشند و از موازی کاری دوری کنند تا هرچه سریعتر به اهداف مورد نظر برسیم و تجربه نشان داده که هر جا که هم افزایی و همکاری بالاست نتایج مثبتی نیز حاصل می شود.

آشناگر تصریح کرد: هر ساله اعتبارات مناسبی در کشور برای حوزه های فرهنگی و از جمله امور جوانان هزینه می شود که این نشان از عزم دولت برای رسیدگی به مشکلات و نارسایی های جوانان از جمله در امر ازدواج است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با ذکر این مطلب که بدون مشارکت مردم توسعه فرهنگی محقق نمی شود در ادامه خاطر نشان کرد: در این زمینه بایستی شرایط را برای مشارکت مردم به وِیژه از طریق سازمان های مردم نهاد فراهم کرد و تجربه نشان داده که مردم در کمک به کاهش معضلات اجتماعی احساس مسئولیت زیادی می کنند.

وی از بانک های عامل استان خواست تا شرایط را برای تسهیل پرداخت وام ازداوج جوانان مهیا کنند.

آشناگر با بیان اینکه ازدواج از سنت های نیک پیامبران و بزرگان دین است در ادامه گفت: ازدواج از سنت و تاکیدات پیامبران و ادیان مختلف در جهان است و همه باید برای ترویج این سنت نیک و حسنه تلاش کنیم و اگر این امر انجام نشد این نشان می دهد که مسیر تسهیل امر ازدواج جوانان دارای اشکال است که ضروریست همه برای کاهش مشکلات در این حوزه تلاش کنیم.

وی از دستگاههای متولی امر ازدواج استان خواست تا با ارائه آمار دقیق از میران ثبت ازدواج در جامعه زمینه ارائه خدمات مناسب به امر ازدواج جوانان استان را مهیا کنند.

آشناگر بر لزوم هم فکری گروه های مرجع و تاثیرگذار در امر ترویج ازدواج تاکید و ابراز داشت: ناهنجاری های اجتماعی تاثیر مخربی بر جامعه دارد و در این رابطه لازم است که با بررسی دقیق کارشناسی ضمن شناسایی معضلات اجتماعی راهکارهای مورد نیاز کاهش این معضلات نیز به مردم ارائه شود.

وی در ادامه سخنان خود پایین بودن سن ازدواج را معضلی فرهنگی در جامعه برشمرد و در ادامه گفت: نتیجه ازدواج هایی که در سنین پایین صورت می گیرد معمولا طلاق های زود هنگام در همان سال‌های اولیه زندگی است که این امر در آینده معضلات فراوان اجتماعی را به همراه خواهد داشت.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در بخشی دیگر از سخنان خود از تشکیل انجمن خیرین ازدواج در استان حمایت کرد و آن را کمک مناسبی برای تسهیل ازدواج جوانان دانست و از دستگاه‌های اجرایی خواست تا همکاری لازم را با این انجمن به عمل آورند.

وی تشکیل هسته های مشاوره قبل از ازدواج را برای زوجین با همکاری اساتید و صاحبنظران دانشگاهی را بسیاری مهم و ضروری برشمرد و گفت: این جلسات تاثیر بسزایی در کاهش مشکلات زندگی و طلاق زوجین دارد و در نهایت موجب تحکیم کانون خانواده ها می شود.

آشناگر در پایان خواستار افزایش تشکیل کارگاه‌های آموزشی تقویت مباحث اجتماعی برای خانواده ها به ویژه در مدارس، مساجد با همکاری متولیان امر در مناطق حاشیه شهرها و نیز روستاهای استان شد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، تاریخ انتشار: 3 اسفند 1395، کدخبر: 462198، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین