پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۲۹۲۴
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴
اتحادیه کارگران شهرداری تهران با صدور بیانیه‌ای خواستار تعیین دقیق حداقل دستمزد براساس نرخ واقعی تورم و محاسبات سبد معیشت خانوار شده‌است.

شعار سال: اتحادیه کارگران شهرداری تهران با صدور بیانیه‌ای نسبت به روند عرفی تعیین حداقل دستمزد اعتراض کرده و خواستار محاسبه دقیق مزد براساس قانون کار شده‌است.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

کیست که نداند اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و سیاست‌های غلط در حوزه کسب و کار، ضربه مهلکی بر معیشت کارگران وارد آورده است که باید اصلاح و جبران شود، همچنین بر مبنای ماده 41 قانون کار درصد واقعی تورم و محاسبات سبد معیشت خانوار می‌بایست در نظر گرفته شود. براستی حداقل حقوق تعیین شده چه درصدی از هزینه‌ زندگی یک خانواده کارگری را تأمین می‌کند؟

آیا فاصله طبقاتی غیر قابل انکار در جامعه امروز که چون شعله‌ای در خانه‌های کارگران این مرز بوم زبانه می‌کشد مرتفع گشته یا لااقل برای سرد شدن این آتش اقدامی صورت پذیرفته است؟

به نظر ما ریشه ناتوانی در پاسخ‌گویی به سوالاتی از این دست اعلام غیرواقعی نرخ تورم و عدم محاسبه دقیق هزینه سبد معیشتی کارگران است.

اتحادیه کارگران شهرداری تهران ضمن حمایت از اقدامات کارشناسی در تعیین افزایش سالیانه دستمزد، انتظار دارد تا ضمن رفع فاصله غیرعادلانه‌ میزان دستمزد با هزینه‌های زندگی؛ اعمال همه‌جانبه امور کارشناسی و قانونی با تأکید بر مفهوم انصاف و عدالت مورد توجه و مداقه بیشتر قرار گیرد، تا بلکه کارگران نیز امید به زندگی و فردایی بهتر برای خانواده و فرزندان خود داشته باشند.
با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت سلامت نیوز، تاریخ 7 اسفند 95، کد مطلب: 207103: www.salamatnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین