پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۳۲۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۶
اوگاندا یک کشور کشاورزی است و درصد بالایی از افراد در این بخش مشغول به کار هستند. با این حال، جوانان از آن دوری می‌کنند. درصد بالایی از جمعیت اوگاندا زیر ۳۰ سال و بیکار هستند. این درحالی است بخش کشاورزی، می‌تواند برای بسیاری از جوانان بیکار شغل فراهم کند، اما این بخش آنچنان نتوانسته آنها را جذب کند.

شعار سال: در گزارش ۲۰۱۴ با عنوان "جوانان و کشاورزی: ​​چالش‌های کلیدی و راهکارها"(۱) که توسط سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) منتشر شد، به شناسایی ۶ چالش جوانان برای پیوستن به کشاورزی پرداخته که از آن‌جمله به کمبود دسترسی کافی به دانش، اطلاعات و آموزش؛ دسترسی محدود به زمین؛ دسترسی ناکافی به خدمات مالی، مشکلات دسترسی به مشاغل سبز؛ دسترسی محدود به بازار و درگیری محدود در سیاستگزاری‌ها اشاره کرده است. با این حال، برای جذب جوانان به کشاورزی و جایگزین آنها با کشاورزان سالخورده باید این بخش به‌گونه‌ای جذاب باشد تا جوانان به این بخش روی آورند.

Akinsumi Adesina، رئیس کنونی بانک توسعه آفریقا که پیش از آن به‌عنوان وزیر کشاورزی و توسعه روستایی نیجریه خدمت کرده، باور دارد کشاورزی می‌تواند میلیونرها و میلیاردرهای بیشتری را نسبت به بخش‌های دیگر در آفریقا ایجاد کند.

وی گفت: "به اعتقاد من برای پیوستن جوانان بیشتر به بخش کشاورزی، درگام نخست باید کمک شود تا کشاورزان مسن در این بخش به بازنشستگی برسند و سپس جوانان در این بخش درگیر شوند. این در حالی است که بسیاری از آنها روزانه بیش از هشت ساعت زمان خود را در رسانه‌های اجتماعی می‌گذرانند؛ بنابراین می‌توان با ارائه برنامه‌های کشاورزی به جوانان از طریق رسانه‌های اجتماعی اقدام کرد و با آنها از راه رسانه‌های اجتماعی در تعامل بود."

چالش دیگر نبود مدل‌های کشاورزی موفق است که می‌تواند برای ترویج کشاورزی به کار گرفته شود و جوانان باید در خط مقدم تولید ثروت Operation Wealth Creation (OWC) قرار بگیرند.

بنابراین نیاز فوری، تغییر نگرش جوانان نسبت به کشاورزی است. این تغییر باید از مدارس آغاز شود و تغییر نگرش مثبت در جوانان باعث شده تا بیشتر به کشاورزی جذب شوند.

همچنین عدم تأمین مالی پروژه‌های کشاورزی باعث دوری بسیاری از جوانان از این بخش شده است. چرا که اکنون کشاورزی و نیاز به آبیاری به‌دلیل تغییرات آب و هوا گران تمام می‌شود. بسیاری از جوانان که توان پرداخت هزینه‌های آبیاری را ندارند از این بخش دور می‌مانند.

دولت باید با تأمین مالی و اعطای وام برای ماشین‌آلات و سایر نهاده‌های کشاورزی به کمک جوانان بیاید تا آنها بتوانند پس از برداشت محصول نسبت به بازپرداخت وام اقدام کنند.

همچنین برای حل مشکل دسترسی محدود زمین، می‌توان از روش‌های کشاورزی همراه با فضای محدودتر استفاده کرد که کشاورزی عمودی ازجمله این راهکارها است. در نهایت، شهروندان اوگاندا به‌ویژه جوانان باید به کشاورزی به‌عنوان یک شغل هوشمند نگاه کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایانا، تاریخ انتشار 09 اسفند 1395، کد مطلب:41316 : www.iana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
0
0
س.ح75
ولی در کشور ما همچین کاری انحام نمیشه و نتیجش فقط کاهش جمعیت جوان روستاهاست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین