پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۳۵۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۸
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما شروطی را برای اعزام حجاج تعریف کردیم در صورتی که عربستان شروط ما را بپذیرد، قطعا ما زائران را اعزام خواهیم کرد و اگر عربستان شروط ما را نپذیرد باعث عدم اعزام حجاج خواهد شد.

شعارسال:‌ سید رضا صالحی‌امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در حاشیه نشست هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت اعزام حجاج و مذاکرات صورت گرفته در این خصوص گفت: آنچه که سیاست رسمی جمهوری اسلامی ایران است، فعال شدن مسیر حج برای زائران بیت‌الله‌ الحرام است.

وی افزود: در حال حاضر هیأت مذاکره کننده ما در عربستان هستند. دو دور مذاکره را انجام دادند. مذاکرات دور سوم امروز به اتمام می‌رسد و در نهایت بعد از بازگشت هیأت و پس از جمع‌بندی که انجام خواهیم داد موضوع را به اطلاع مردم خواهیم رساند.

صالحی‌امیری تصریح کرد: جهت‌گیری ما در این خصوص مشخص است، ما شروطی را برای اعزام حجاج تعریف کردیم در صورتی که عربستان شروط ما را بپذیرد، قطعا ما زائران را اعزام خواهیم کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: اگر عربستان شروط ما را نپذیرد باعث عدم اعزام حجاج خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره بودجه قرآنی که شامل دو بخش ارشاد و عترت و مؤسسات قرآنی می‌شود نزدیک به 200 میلیارد تومان از اعتبارات مؤسسات قرآنی مربوط به سال 94 هنوز پرداخت نشده علت آن چیست، گفت: در حوزه بودجه قرآنی نیازمند تجدید ساختار در کشور هستیم.نهادهای مختلفی در کشور مسئولیت حوزه توسعه و گسترش قرآن را دارند از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ زیر نظر شورای توسعه و گسترش فرهنگ قرآنی که زیر مجموعه شورای عالی انقلاب فرهنگی تعریف می‌شود برای این کار 39 درصد متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و 50 درصد هم مربوط به وزارت آموزش و پرورش و نهادهای دیگر می‌شود.

وی افزود: آن چیزی که بنده فکر می‌کنم باید شکل بگیرد این است که باید مسئولیت اجرایی توسعه فرهنگ قرآنی به نهادهای ذی ربط سپرده شود و کار شورای عالی انقلاب فرهنگی است که همه دستگاه‌ها باید از آن تبعیت کنند. به نظر بنده باید تغییر ساختاری را در حوزه ساماندهی گسترش فرهنگ قرآنی نیاز داریم که این کار را بنده با آقای مخبر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح کردم و قرار شد در این خصوص ما برای سال 96 یک فکر اساسی کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سوال که با توجه به نزدیکی به ایام عید آیا سینماها و سالن‌‌های تئاتر برنامه خاصی در این ایام دارند یا خیر، اظهار داشت:‌ در کل کشور همه سینماها و سالن‌های تئاتر فعال هستند لذا عید یکی از زمان‌های خاصی است که مردم برای نمایش فیلم‌ها در سینماها و تئاتر علاقه بیشتری نشان می‌دهند . اساسا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ایام عید نوروز فعال است و امیدواریم ان‌شاءالله امسال بتوانیم نسبت به سال قبل درخشان‌تر عمل کنیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 11اسفند1395، کدخبر: 13951211000844: www.farsnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۲
0
0
یکجور داره عنوان می کنه که با نفرستادن زائی، دولت سعودی متضرر می شه. فورا سهمیه ایران را می ده به کشور دیگر.
نمی دونم چرا بعضی از این دیپلمات های ما اینقدر کم خرد فکر می کنند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین