پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۴۲۲۴
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵
شهرستان جم با کمبود مراکز درمانی روبرو است و با توجه به حجم بالای بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در این شهرستان، احداث بیمارستان توسط این نهاد ضروری است.
شعارسال: شهرستان جم با دارا بودن بیمارستان توحید که زیر مجموعه نفت است و با یدک‌کشیدن اسم نفت به این بیمارستان، متاسفانه همچنان با کمبودهایی روبرو است و در این بیمارستان تبعیض‌هایی وجود دارد که خدمات قابل قبولی به مردم جمی نمی‌دهد و بیشتر به نفتی‌ها خدمات می‌دهد.

مردم شهرستان جم از این بابت به شدت گلایه‌مند هستند و این بیمارستان پاسخگوی نیازهای مردم جم نیست.

بیش از ۱۵ هزار نفر از مردم شهرستان جم بیمه شده تامین اجتماعی هستند و سازمان تامین اجتماعی از لحاظ حضور صنعت در این منطقه و حجم بیمه‌شدگان، منافع بسیاری دارد که باید طبق قانون بخشی از درآمد را در همین منطقه و برای بخش‌های درمانی مصرف کند.

* بخش زیادی از اهالی جم بیمه‌شده تامین اجتماعی هستند

سخنگوی شورای اسلامی شهرستان جم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان داشت: با توجه به جمعیت رو به رشد شهرستان و خیل عظیم جمعیت مهاجر و عدم وجود درمانگاه مناسب در بخش، بیمارستان توحید جم علی‌رغم خدماتی که به مردم شهرستان می‌دهد، اما نه از بعد کمی و نه کیفی پاسخگوی نیاز شهرستان نیست.

علی پریشان تاکید کرد: جمعیت هزاران نفری کارگران تحت پوشش تامین اجتماعی شهرستان جم چشم انتظار ساخت بیمارستان تامین اجتماعی هستند.

وی افزود: ضرورت دارد که بیمارستان تامین اجتماعی در آن هر چه سریع‌تر ساخته شود و به بیمه‌شدگان خدمات درمانی قابل توجه و تخصصی ارائه کند.

پریشان در ادامه مشکل رفت و آمد را یکی از مشکلات بیمه‌شدگان برای امور درمانی دانست و گفت: با توجه به اینکه اغلب بیمه‌شدگان به‌علت نداشتن امکانات درمانی در سطح شهرستان به شهرستان‌های هم‌جوار مراجعه می‌کنند لذا این مسئله باعث صرف هزینه‌های اضافی و خطرات جاده‌ای و صرف وقت بیشتر و در نتیجه نارضایتی آنان از وضعیت موجود است.

با گذشت قریب ١٠ سال از خرید زمین برای احداث بیمارستان تامین اجتماعی جم، وقت آن فرا رسیده است که مسئولان استان و شهرستان در راستای کلنگ زنی این درمانگاه گام‌های مثبت و موثری بردارند

وی با بیان اینکه با گذشت قریب ١٠ سال از خرید زمین برای احداث بیمارستان تامین اجتماعی جم، وقت آن فرا رسیده است که مسئولان استان و شهرستان در راستای کلنگ زنی این درمانگاه گام‌های مثبت و موثری بردارند.

سخنگوی شورای اسلامی شهرستان جم گفت: چرا برخی شهرستان‌ها با مشارکت سازمان منطقه ویژه پارس، بیمارستان احداث و تجهیز می‌شود و شهرستان‌های دیگر استان هم از نعمت بیمارستان برخوردار هستند اما جمعیت ۸۰ هزار نفری شهرستان جم برای مداوا و درمان یا باید به خارج از استان مراجعه کنند و یا باید به شهرستان همجوار بروند.

* بیمارستان تخصصی از نیازهای جدی شهرستان جم است

عضو شورای اسلامی شهرستان جم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان داشت: بیمارستان تخصصی از نیازهای جدی شهرستان جم است و سازمان تامین اجتماعی موظف است بر اساس قانون، بخشی از درآمدهای چندین میلیاردی ماهیانه تامین اجتماعی در این منطقه را برای ایجاد و تقویت زیرساخت‌های درمانی شهرستان هزینه کند.

مصطفی نصیری خاطرنشان کرد:با توجه به اینکه زمین برای احداث بیمارستان تامین اجتماعی مهیا است، مردم جم شایسته خدمات بهتری در حوزه درمان هستند و امیدواریم این موضوع هر چه سریع‌تر محقق شود.

شهرستان جم به‌رغم اینکه میزبان شایسته‌ای برای مجموعه نفت و گاز بوده است ولی هنوز به حق خود در بهره‌مندی از مزایای صنعت به خوبی دست نیافته است

وی تاکید کرد: شهرستان جم به‌رغم اینکه میزبان شایسته‌ای برای مجموعه نفت و گاز بوده است ولی هنوز به حق خود در بهره‌مندی از مزایای صنعت به خوبی دست نیافته است.

نصیری گفت: امیدواریم در این روزهای پایانی سال با کلنگ زنی بیمارستان تامین اجتماعی ؛ عیدی امسال مسولین گرانقدر، به اهالی شریف جم و به ویژه بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی باشد.

* لزوم احداث بیمارستان در جم

رئیس شورای اسلامی شهرستان جم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان داشت: شهرستان جم با توجه به آمار بالای بیمه شدگان تامین اجتماعی نیازمند خدمات بیمه‌ای بیشتر به خصوص در زمینه بهداشت و درمان در این شهرستان دارد.

حسین محدثی تاکید کرد: چند سالی است که درمانگاه تامین اجتماعی در این شهرستان راه‌اندازی شده که چندان نتوانسته است نیازمندی‌های بیمه‌شدگان را تامین کند به طوری که اغلب این افراد مراجعه به سایر مراکز خدمات بهداشتی و درمانی را بر این درمانگاه ترجیح داده و به بیمارستان توحید متعلق به وزارت نفت یا سایر شهرستان‌های همجوار مراجعه می‌کنند.

وی تصریح کرد: همانگونه که احداث بیمارستان تامین اجتماعی در شهرستان تازه تاسیس عسلویه توانسته است مشکلات مراجعات مردم شریف عسلویه را به شهرستان های اطراف بکاهد و باعث رضایت بیشتر مردم شده است احداث بیمارستان تامین اجتماعی در شهرستان جم نیز با توجه به جمعیت بالای تحت پوشش این بیمه لازم و ضروری است و می‌تواند ضمن کاهش مسائل و مشکلات بهداشت و درمان شهروندان، باعث بهبود خدمات رسانی در امر مهم سلامت مردم به صورت تخصصی و با هزینه کمتر شده و رضایت بیشتر بیمه شدگان را در پی داشته باشد.

* درمانگاه تامین اجتماعی در دیر و جم احداث می‌شود

نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای بهبود زیرساخت‌ها، گفت: بخش عمده‌ای از این پروژه‌ها مواردی هستند که در همین چندماه پیگیری آن‌ها استارت خورده، و قبل از آن حتی دوخط پاراف هم نداشته است و از این بابت خوشحالم که توانسته‌ام از محل منابع ملی اعتبارات بسیار خوبی برای حوزه انتخابیه‌ام جذب کنم، و از این بابت کار بی‌سابقه‌ای شده است.

سکینه الماسی با تأکید بر اینکه خدمات درمانی در جنوب استان به لحاظ کمی و کیفی در سطح بسیار پایین‌تری از نیاز و شرایط این منطقه است، خاطرنشان کرد: در گذشته کوتاهی‌هایی صورت گرفته است، اما دیگر چنین چیزی را نمی‌پذیرم.

وی با اشاره به لزوم مشارکت وزارت بهداشت و سازمان تأمین اجتماعی در بهبود وضعیت بهداشت و درمان جنوب استان، گفت: برای سال اولم در مجلس در بخش درمان چند دستورکار تعریف کردم که به لطف خدا و دعای مردم اکثر آنها به نتایج مطلوبی رسیده است.

الماسی ادامه داد: دو درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی در شهرستان‌های دیر و جم ساخته می‌شود که نقش قابل توجهی در رفع نیازهای درمانی مردم خواهد داشت.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 15 اسفند 1395، کدخبر: 3923364 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین