پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۴۱۴۲۹
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵
روند ساخت بیمارستان های غرب استان تهران چندی است ک با مشکلاتی روبرو شده است و امروز شاهد این هستیم که بیمارستان ۱۶۰ تخت خوابی شهرقدس نیز از این موضوع مستثنی نیست.

شعار سال: شهرستان قدس با جمعیتی بالغ بر ۳۵۰ هزار نفر در غرب استان تهران قرار دارد و فاصله این شهرستان با استان تهران و البرز را میتوان میلیمتری عنوان کرد و نزدیکترین شهرستان به این دو استان بزرگ است اما در بسیاری از موارد کمترین بهره را در حوزه های خدماتی شاهد است.

این موضوع نیز مد نظر باید باشد که به ازای هر ۶۵۰ نفر یک تخت بیمارستانی نیاز است که احداث شده و یا وجود داشته باشد که با یک حساب سرانگشتی و با احتساب اینکه شهرستان قدس در حال حاضر دارای ۳۵۰ هزار نفر جمعیت ثابت و غیر متغیر است هم اینک نیاز به بیش از ۵۰۰ تخت بیمارستانی دارد .

اما در حال حاضر شهرستان قدس با دارا بودن یک بیمارستان تامین اجتماعی که بسیاری از نیازهای شهروندان این شهرستان را نیز نمیتواند به آنها ارائه بدهد تعدادی در حدود ۵۰۰ تخت بیمارستانی نیازمند است که البته این موضوع با پیگیری هایی که انجام شد طی سالهای گذشته دولت یازدهم مصوب کرد که یک بیمارستان ۱۶۰ تختی در این شهرستان احداث کند.

حال این نیز باید مورد بررسی قرار بگیرد که با وجود این کمبود ها چرا پروژه ای که در سال گذشته به میزان ۴۳/۱ درصد از روند ساخت استاندارد خود پیشه گرفته بود به یک باره با مشکلاتی روبرو شد که میتوان گفت روند ساخت را با رکودی چندین ماهه روبرو کرد.

البته طی روزهای گذشته معاون وزیر راه و شهرسازی بازدیدی از این پروژه داشته است اما امیدواریم این حضور ها به نتیجه رسیده و زمانی که مسئولی قول هایی میدهد به جای فراموشی مجدانه در مسیر این قول خود حرکت کند چراکه در مرداد سال گذشته نیز شاهد حضور علیزاده معاون وزیر راه و شهرسازی بر سر این پروژه بوده ایم اما بعد این حضور کارگاه این پروژه اندک اندک رو به تعطیلی رفت.

در سال گذشته بسیاری از مسئولان شهرستان با مصاحبه با رسانه ها و مطبوعات شهری و کشوری از روند نامناسب ساخت پروژه بیمارستان گله مند بودند اما انگار قرار بود این پروژه نیز مانند دیگر پروژه هایی که در برخی از شهرستان های استان تهران با رکود مواجه شدند با مشکلاتی دست و پنجه نرم کند.

موضوع دیگری که لازم است در این مجال بیان شود این است که در سال گذشته و با هماهنگی هایی که مجموعه دانشگاه علوم پزشکی کشور با وزارت بهداشت داشت مبلغی در حدود ۳۰۰ میلیون تومان به افزایش سرانه بهداشتی در شهرقدس تخصیص داده شد که این مورد در چند درمانگاه هزینه و این مجموعه ها هم اینک به صورت شبانه روزی در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

اما این مورد را نباید از یاد برد که سرانه حال حاضر تخت بیمارستانی وضعیتی بسیار ناراحت کننده را داردو با یک بررسی بسیار ساده به این نتیجه میرسیم که میزان تخصیص تخت بیمارستانی در شهرستان قدس نسبت به جمعیت چیزی در حدود هر۷ هزار نفر یک تخت است.

امید است که وعده های داده شده در خصوص افزایش زیرساخت های درمانی در شهرستان قدس در حوزه بیمارستانی به نتیجه برسد و این حضوری که به تازگی با پیگیری های مسئولان شهرستان قدس و نماینده مردم شهریار قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی انجام شده است راهگشا باشد نه اینکه مانند دفعات قبل این حضور تنها برای رفع تکلیف باشد .

همچنین امیداست نه تنها شهرستان قدس بلکه غرب استان تهران که به زعم خود وزیر بهداشت که نبود تخت بیمارستانی مطلوب در ین شهرستان ها را یک ضعف بسیار بالا عنوان کرد پیگیری های مسئولان شهرستانی و فرا دستی نتیجه بخش بوده تا شهروندان این سه شهرستان که بیش از یک و نیم میلیون جمعیت را شامل میشود دردی که وضعیت زیرساخت های درمان آنها را احاطه کرده است درمان شود.

در پایان امیداست وعده هایی که در دولت یازدهم داده شده است به مرحله بهره برداری برسد چرا که پروژه ۱۶۰ تختی شهرستان قدس از آن دسته از پروژه هایی است که میزان زمان ساخت ان ۱۸ ماه تخمین زده شده بود و پایان سال ۹۵ زمان بهره برداری اعلام شده بود .

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری مردمی شهر قدسی ها، تاریخ انتشار 26 تیر 95، کد مطلب: 2016: www.shahreqodsiha.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین