پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۸۰۹۳
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵
متاسفانه دیدگاه و رویکرد مسئولان استان که ساخت این بیمارستان را قبول ندارند؛ نتیجه آن این شد که هیچ پولی از سوی دولت برای این پروژه در نظر گرفته نشود و فعلا بیمارستان دوم قاین بدون اعتبار مانده است اگر چه که در ردیف بودجه است.

شعار سال: فرهاد فلاحتی نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: بودجه استان در سال 96 بودجه خوبی شد و مجلس بودجه پیشنهادی دولت برای استان را به دو برابر افزایش داد و این رویکرد خوب مجلس بود که مناطق محروم و کمتر توسعه یافته را به خوبی دید.

وی افزود: متاسفانه بیمارستان دوم قاین به دلیل پیگیری نکردن توسط استاندار و برخی از مسئولان زیرمجموعه، از جذب اعتبار برای سال 96 عقب ماند.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وزیر بهداشت از قبلا برای ساخت بیمارستان دوم در قاین اعلام نیاز کرده است گفت: دو سال قبل در همین دولت مجوز ساخت بیمارستان دوم در برخی از شهرستان ها و بیمارستان اول در شهرستان های دیگری صادر شده است و مجوز بیمارستان دوم در قاین هم از جمله این مجوزها است که مراحل قانونی آن قبلا در کمیسیون مربوطه انجام شد.

فلاحتی بیان کرد: اما متاسفانه در دو سال قبل پولی از طرف دولت و سازمان برنامه و بودجه برای ساخت آن در نظر گرفته نشده است و زمین آن مانده است.

وی با بیان اینکه طبیعتا احساس نیاز وزارت بهداشت برای ساخت بیمارستان دوم، هم منطقی است و هم با توجه به شرایط اقلیمی و جمعیتی شهرستان قاین برآورد درستی است و تاکید وزیر بهداشت در سفر اخیر به شهرستان قاین بجا بود و کار؛ کار کارشناسی شده و دقیقی است.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: البته اگر چنانچه از طرف استانداری قبل از بسته شدن بودجه و حداقل در چهارماه گذشته موضوع مورد پیگیری قرار می گرفت، جذب اعتبار برای این بیمارستان مایه امیدواری بود.

فلاحتی افزود: اما متاسفانه دیدگاه و رویکرد مسئولان استان که ساخت این بیمارستان را قبول ندارند؛ نتیجه آن این شد که هیچ پولی از سوی دولت برای این پروژه در نظر گرفته نشود و فعلا بیمارستان دوم قاین بدون اعتبار مانده است اگر چه که در ردیف بودجه است.

وی ادامه داد: چون بیمارستان دوم قاین ردیف بودجه ای دارد، اگر برای جذب اعتبار آن پیگیری می شد، دولت مبلغی را پیشنهاد می داد و مجلس هم قیمت آن را کم و زیاد می کرد و قطعا حذف نمی شد که در این خصوص تعدادی بیمارستان جدیدالاحداث در سطح کشور برای سال 96 اعتبار گرفتند.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: اما چون بیمارستان دوم قاین از طرف سازمان برنامه و بودجه برای جذب اعتبار پیشنهاد نشده بود؛ برای مجلس کار بسیار سختی بود که مجدد برای آن اعتبار بگذارد که این موضوع انجام نشد.

فلاحتی با اشاره به مخالفت برخی مسئولان استان با اجرای این پروژه بیان کرد: وزارت خانه با استانداری یک مجموعه دولت هستند و اصلا نباید تعارضی در رویکرد استانداری در مسیر و مشی دولت در انجام پروژه ها باشد و نباید کار یکدیگر را خنثی کنند بلکه باید تکمیل کننده و ادامه دهنده مسیر هم باشند.

وی تاکید کرد: مگر می شود دولت نظرش بر اجرای پروژه ای در یک شهرستان مثبت باشد اما در استان افرادی نظرشان برخلاف این مسیر باشد؛ آن هم دو خود بدنه دولت و این خیلی حرف برای گفتن دارد.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: افرادی که می گویند ما دولت را قبول داریم و می خواهیم در مسیر دولت حرکت کنیم، چگونه است که یک کار کارشناسی شده که به نفع مردم است را به هر دلیلی قبول نداشته باشد؟ دلیل آن هم این است که برخی حوصله پیگیری را ندارند و عنوان می کنند که این پروزه منطقی و یا لازم نیست.

فلاحتی با اشاره به اینکه برخی مسئولان استان نظرشان این است که چون ایجاد بیمارستان دوم قاین را قبول نداریم؛ پیگیری هم نمی کنیم گفت: این مسئولان از طرف خودشان روی پروژه های عمرانی اجتهاد می کنند و وزارت خانه خودشان را زیر سوال می برند و چون برای این پروژه پیگیری نمی کنند پس نتیجه ای هم نخواهد داشت.

وی افزود: امیدواریم که تاکیدات وزیر بهداشت سبب شود که دوستان و مسئولان موضوع را پیگیری کنند اگر چه که برای بودجه سال 96 زمان را از دست داده ایم، اما شاید بشود در استان بودجه ای برای آن گذاشته شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی نسیم قاین، تاریخ 15 فروردین 96، کد مطلب: 20954: www.nasimeqaen.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین