پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۴۸۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۰
خبرگزاری رویترز اعلام کرد که آمریکا قرار است طی هفته های آتی میزبان 68 کشور جهان در رابطه با مقابله با گروه تروریستی تکفیری داعش باشد.

شعار سال: به گزارش روز جمعه رویترز وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: «رکس تیلرسون» وزیر خارجه امریکا در ماه جاری میلادی در واشنگتن در نشستی میزبان 68 کشور جهان خواهد بود که در آن درباره اقدامات بعدی ائتلاف علیه داعش به بحث خواهند پرداخت.

رویترز نوشت: نشست 22 تا 23 ماه مارس (دوم و سوم فروردین ماه 1396) ائتلاف وزرای خارجه با هدف تسریع تلاش های بین المللی در شکست دادن داعش در مناطقی که در سوریه و عراق در اختیار دارند و فشار بر دیگر شاخه های و شبکه های منتسب به آنها خواهد بود.

بنابراین این گزارش ، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد این نخستین نشست کاملی از تمامی کشورهای عضو ائتلاف از دسامبر 2014 میلادی بدین سو که این ائتلاف شکل گرفت به شمار می رود.

«مارک تونر» کفیل سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره گفت: این فرصتی است برای وزیرخارجه آمریکا تا چالش هایی که برای «جلو رفت» این ائتلاف با آن مواجه است را ترسیم کند.

رویترز گزارش داد: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مورخ 28 ژانویه (9 بهمن ماه) فرمان اجرایی را به امضا رساند که درآن از پنتاگون، رئیس ستاد مشترک آمریکا و دیگر نهادها خواست طرح اولیه برای شکت دادن داعش را ظرف مدت 30 روز برای وی ارسال کنند.

رویترز در ادامه گزارش داد: کفیل سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره گفت که این طرح همچنان محرمانه بوده و از دادن اطلاعات بیشتر دراین زمینه خود داری ورزید.

بنابراین گزارش تونر دراین باره گفت: این نشست بیشتر نگاهی به این خواهد داشت که چطور توانایی موجود و پیشرفت در (جبهه های) زمینی افزوده شوند.

رویترز نوشت: این در حالی است که نیروهای عراقی در عمق غرب شهر موصل به برتری دست یافتند، با مقاومت شدید شبه نظامیان (تروریست های) داعش مواجه اند که از خودروهای انتحاری و تنگ تیراندازان از آخرین مقر مهم خود در عراق به مقابله می پردازند.

طرح ادعایی ترامپ در حالی است که گروه تروریستی داعش در سالهای اخیر با حمایتهای مالی و نظامی آمریکا و دیگر متحدان غربی و برخی از کشورهای منطقه، جنایات فراوانی را در کشورهای خاورمیانه به ویژه عراق و سوریه مرتکب شده است.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ایرنا، تاریخ انتشار: 20 اسفند 1395، کد مطلب: 82459132:www. irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
0
0
خودش پروار کرده و خودش هم سر میبره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین