پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۵۴۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش گفت: برای تحقق توسعه پایدار باید زنان و دختران توانمندی داشته باشیم.

شعار سال: صبح امروز مهناز احمدی درسومین همایش یاس مهربانی که به مناسبت گرامی داشت سالروز میلاد با سعادت حضرت فاطمه (س) درسالن حجاب تهران برگزار شد، با تبریک سالروز میلاد دخت نبی اکرم(ص) اظهارکرد: ولادت حضرت زهرا(س) تنها فرصتی است که بانوان می توانند مطالبات خود را با مسئولین مطرح کنند.

وی افزود: ارائه مقالات و چاپ کتاب با موضوع شخصیت حضرت زهرا (س) از جمله فعالیت های دفتر امور زنان درسالهای اخیر است و در سال جاری نیز فراخوان تجارب مدیریت زنان ازجمله برنامه های این دفتر است که قرار است در قالب کتاب چاپ شود.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش با اشاره به آیات قرآن که در شان اهل بیت(علیه السلام) آمده است، تصریح کرد: ابعاد شخصیت حضرت زهرا(س) بسیار گسترده است و شناسایی آن نیاز به تعمق و ژرف اندیشی دارد.

وی گفت: حضرت زهرا(س) سرآمد زنان عالم است و باید تلاش کنیم همواره الگو و اسوه نوجوانان و جوانان قرار گیرد.

احمدی سخاوت، عبادت خالصانه، حیا، عفت، مبارزات سیاسی و اجتماعی را از جمله ویژگی های حضرت زهرا(س) دانست و خاطر نشان کرد: عبادت خالصانه حضرت زهرا(س) نه از باب تکلیف بلکه از باب شناخت و معرفت به خداوند بوده است وایشان الگوی کامل حیا و عفت برای جامعه زنان است و مبارزات سیاسی ایشان حجتی برای فعالیت های سیاسی زنان درجامعه است .

وی افزود: اگر قراراست درکشوری توسعه پایدار اتفاق بیفتد زنان باید درکنار مردان در عرصه های مختلف اجتماعی، سیاسی و اقتصادی به فعالیت بپردازند و تنها با مشارکت زنان است که توسعه پایدار محقق می شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل دفتر زنان وزارت آموزش و پرورش بسترسازی برای فعالیت زنان درجامعه را از جمله فعالیت های دفتراموز زنان دانست و تصریح کرد: افزایش پوشش تحصیلی دختران بازمانده از تحصیل، ارتقای وضعیت بهداشتی، آسیب شناسی، آموزش حقوق و تکالیف دانش آموزان را از جمله طرح هایی است که با هدف توانمندسازی و ارتقای آگاهی زنان و دختران در سال های اخیر انجام شده است.

احمدی تصریح کرد: دانایی و آگاهی کلید توسعه است، بنابراین با اجرای طرح های مختلف و توانمندسازی زنان و دختران می توان اهداف توسعه پایدار را محقق کرد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ 24 اسفند 95، کد مطلب: 95122415857: www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
0
0
شما چکار برای این موضوع کرده اید؟؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین