پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۵۷۰۶
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۵
معاون سپاه قدس گفت: مردم ایران حقشان شرایط فعلی اقتصادی نیست و می‌توان با منابع و استعداد ایرانیان غول بیکاری را حل کنیم.

شعارسال: سردار رستم قاسمی چهارشنبه شب در جمع مردم تبریز که در مسجد میانای مارالان تبریز برگزار شد، با اشاره به شجاعت و دین داری مردم آذربایجان در طول تاریخ، اظهار کرد: آذربایجان دیار دین داران خداجو و مدافعان انقلاب اسلامی است که علامه‌هایی از جمله علامه جعفری و طباطبایی را در خود تربیت کرده است.

وی افزود: آذربایجان در طول تاریخ ایران همواره به عنوان سپر تاریخ ایران بوده و تاریخ سرآمدی دارد که می‌توان به جنبش 29 بهمن اشاره کرد به طوری که یک اقدام پیشتازانه ای در انقلاب بود.

وزیر سابق نفت با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری هیچ تعارفی با کسی ندارد، گفت: ایشان که می‌فرمایند آذربایجان سر ایران است، به خوبی می‌توان فهمید که قدرت تفکر و استعداد آذربایجانی‌ها و دفاع آنان از کشور بر هیچ کسی پوشیده نیست.

وی در ادامه با بیان اینکه تبریز به عنوان قطب صنعتی و اقتصادی در کشور مطرح است، ادامه داد: با این حال، متأسفانه این کلان‌شهر در جایگاه واقعی خود قرار نگرفته است.

قاسمی در ادامه با بیان اینکه دو مؤلفه مردم و رهبری موجب پیروزی و تداوم انقلاب شده است، تصریح کرد: در تاریخ جهان، جنبش‌های مختلفی ایجاد شده که گاهی موفق نبوده و یا تداوم پیدا نکرده، چرا که این دو مؤلفه در کنار هم نبودند.

وی همچنین ادامه داد: جمهوری اسلامی از موانع متعدد و دست‌اندازهای بزرگ عبور کرده که علت اصلی آن مردم و رهبری بوده و اگر در جنگ پیروز شدیم و حتی در اختلافات اوایل انقلاب سربلند بودیم و یا در ترورها خم به ابرو نیاوردیم، همه این‌ها حاصل این دو مؤلفه است.

معاون سپاه قدس همچنین ادامه داد: بعد از جنگ نیز کشور از دست‌اندازها در امان نبوده و تحریم‌ها علیه ایران برای آسیب به مردم ایجاد شد ولی با این حال دشمن جرات نمی‌کند به نظام و کشور نگاه بد بیندازد.

وی با بیان اینکه همه درگیری‌های اطراف کشور به خاطر ایران بوده است، اذعان کرد: دشمنان کشور، مردم و رهبر را به خوبی می‌شناسند و می‌دانند ایران به قدرت منطقه‌ای تبدیل شده و این کشور با ثبات‌ترین کشور دنیاست.

قاسمی با بیان اینکه کشورهای عربی و غربی به دنبال ضربه زدن به محور مقاومت در سوریه بودند، ادامه داد: در سال 91 با امیر قطر مذاکره تندی صورت دادیم که در آخر مذاکره گفت که اعراب و غربی‌ها به دنبال فروپاشی بشار اسد در عرض 45 روز هستند که تاکنون این اتفاق روی نداده و این نشان از قدرت ایران و محور مقاومت است.

وی همچنین افزود: ما برای دفاع از سرزمین سوریه نمی‌جنگیم بلکه برای دفاع از کشورمان می‌جنگیم و همچنین در عراق نیز اگر پشتیبانی ایران نبود حکومت شیعه در عراق وجود نداشت.

قاسمی در ادامه به جنگ عربستان با یمن اشاره کرد و گفت: در یمن، عربستان با پول سرشار نفت و نگاه وهابیت چندین سال همه سلاح‌های پیشرفته خود را بر سر مردم مسلمان می‌ریزند اما بدانند این جنگ، جنگ فرسایشی برای عربستان است.

وی در ادامه با بیان اینکه باید عزت مردم ایران حفظ شود، تأکید کرد: با هیچ کشوری جز اسرائیل مخالف مذاکره نیستیم ولی باید این مذاکره‌ها با دیپلماسی اقتداری برگزار شود نه دیپلماسی التماسی که موجب سرافکنده ملت عزتمند ایران شود.

قاسمی با بیان اینکه دشمن به دنبال فلج شدن و نارضایتی مردم ایران بود، ادامه داد: در شروع تحریم کارمان خیلی سخت بود اما پیروز میدان بودیم و دشمنان رسماً اعلام کردند تحریم‌ها بر ایران اثر نکرده که این مسئله به تحمل مردم و تدبیر مقام معظم رهبری وابسته بود.

مسئول سابق قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء ادامه داد: امروز مشکل اقتصادی و ناکار آمدی های داخلی و دست به بیرون دراز کردن مشکل اصلی مردم ایران است که مردم ایران حقشان شرایط فعلی اقتصادی نیست و می‌توان با منابع و استعداد ایرانیان غول بیکاری را حل کنیم.

معاون سپاه قدس با بیان اینکه صنعت دفاعی کشور جزو پیشرفته‌ترین صنایع دنیاست، تصریح کرد: ما در حالی که می‌توانیم پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی بسازیم چرا باید به بیرون از کشور دست دراز کنیم.

وی با بیان اینکه در تحریم‌ها تجربه کردیم دنیا دنیای بزرگی است، ادامه داد: در داخل نباید منتظر بیرون باشیم و باید با توانمندی‌های داخلی کشور را بسازیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار خبر 26 اسفند 1395، کدمطلب: 1356918 ،www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین