پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۵۷۹
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸
رئیس پلیس راه استان اردبیل با انتقاد از عدم رعایت مسائل ایمنی در مسیر جدیدالاحداث هشتجین به سرچم در محدوده شهرستان خلخال تاکید کرد که نباید بگذاریم که این جاده به قتلگاه جدید استان تبدیل شود.

شعار سال: سرهنگ سیدحجت فتاحی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با تشریح حوادث جاده ای این استان طی سال جاری یادآور شد: از الان اعلام می کنم اگر برای ایمنی این جاده در دست ساخت اقدام نشود به قتلگاه تبدیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه این بحث در زمان ساخت محور اردبیل سرچم نیز نادیده گرفته شد، تصریح کرد: همین موضوع در بحث احداث جاده اردبیل - سرچم نیز مطرح بود اما در ساخت این محور ایمنی فدای ساخت شد، چنانچه در سالهای ابتدایی بهره برداری شاهد تصادفات فوتی در این مسیر بودیم.

رئیس پلیس راه استان با تاکید بر اینکه پلیس تازه توانسته با اقدامات گسترده تصادفات فوتی در جاده اردبیل سرچم را کنترل کند، ادامه داد: مسیر هشتجین به سرچم به دلیل کوهستانی و شرایط خاص محیطی نیازمند رعایت بیش از پیش مولفه های ایمنی است که هم اکنون شاهد آن نیستیم.

*سرعت غیرمجاز عامل ۳۴ درصد تصادفات جاده‌ای استان

وی شیب تند جاده، نبود دید کافی، وجود تقاطع در مسیر و... را از جمله ظرفیت های ایجاد تصادفات مرگبار در این مسیر برشمرد و افزود: در بحث ایمنی این جاده باید تخصصی تر وارد شد، بویژه احداث زیرگذر در تلاقی هشتجین سرچم ضروری است.

فتاحی با بیان اینکه براساس آمارهای کشوری در ۱۵ درصد تصادفات جاده ای عوامل راه و ایمنی آن دخیل بوده است، بیان داشت: کارشناسان پلیس راه امسال در پنج فقره تصادفات جاده ای راه و شهرسازی را به دلیل عدم ایمن بودن معابر مقصر دانسته است.

وی در این خصوص عوامل انسانی را ۷۰ درصد و وسیله نقلیه را ۱۵ درصد برشمرد و تاکید کرد: بررسی تصادفات جاده ای در این استان نشان داده که ۳۴ درصد علت تصادفات فوتی و جرحی تخطی از سرعت مطمئنه بوده است.

*آمار بالای اردبیل در ثبت فوت عین انتقال به بیمارستان

رئیس پلیس راه استان همچنین از با اشاره به آمارهای فوتی جاده ای در این استان متذکر شد: ۴۵ درصد حادثه دیدگان تصادفات جاده ای در محل وقوع تصادف فوت کرده اند اما ۵۵ درصد در عین اعزام به بیمارستان و یا در بیمارستان فوت کرده اند.

وی این آمار را قابل توجه و هشداری برای استان دانست و یادآور شد: لازم در این خصوص سازمان ها مرتبط با اقدامات بیمارستانی و پیش بیمارستانی اقدامات ویژه ای به عمل بیاورند.

فتاحی همچنین در فراوانی آمار تصادفات جاده ای طی ایام هفته عنوان کرد: در این استان روزهای چهارشنبه کم حادثه ترین روز هفته بوده، اما روزهای شنبه و پنج شنبه پرحادثه ترین روزها هستند که نشان دهنده سرعت به دلیل تاخیر در دیر رسیدن است.

*بیشترین تصادفات همچنان در محورهای شمالی

وی با اشاره به فراوانی وقوع تصادفات اضافه کرد: ۲۷ درصد تصادفات جاده ای این استان در محور اردبیل به مغان رخ می دهد که از این لحاظ رتبه اول تصادفات استان را به خود اختصاص داده است.

رئیس پلیس راه استان محور اردبیل به خلخال با ۲۴ درصد، پارس آباد به مشگین شهر با ۱۶ درصد، گرمی به بیله سوار با ۱۳ درصد، اردبیل به سراب با ۱۱ درصد و اردبیل به آستارا با ۹ درصد را دارای بیشترین تصادفات جاده ای در شش ماهه اول سال جاری برشمرد.

*اردبیل رتبه دوم کشور در کاهش تصادفات

وی در عین حال به کاهش تصادفات جاده ای این استان طی سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: در این خصوص اردبیل پس از خراسان جنوبی رتبه دوم کشوری را داشته که موفقیت بزرگی برای استان محسوب می شود.

فتاحی در بین شهرهای این استان نیز جاده مشگین شهر به سربند را دارای بیشترین کاهش تصادفات از ابتدای سال جاری عنوان کرد و افزود: این مسیر که زمانی به قتلگاه استان مشهور بوده و رتبه اول در فوتی های تصادفات جاده ای را داشته امسال با ۸۰ درصد کاهش توانسته به رتبه اول استان تبدیل شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 18 آذر 1394، کد مطلب: 2995326: www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین