پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۷۲۳
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵
رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، گفت: اگر حلقه های لازم برای توسعه و پیشرفت استان یعنی سرمایه گذاران و پژوهشگران در کنار هم قرار بگیرند شاهد رونق استان خواهیم بود.

شعار سال : علی نجفی نژاد عصر چهارشنبه در مراسم اختتامیه هفته پژوهش و فناوری استان گلستان در جمع ایده پردازان، کارآفرینان ومدیران دستگاه های اجرایی استان گفت: حضور استاندار در افتتاحیه و بازدید سه ساعته از نمایشگاه و پیگیری های مداوم معاونین استاندار عزم و توجه بالاترین مقام اجرایی استان به امر پژوهش و توجه و تاکید دولت به توسعه علمی درسطح کشور را نشان می دهد.

نجفی نژاد افزود: برگزاری جشنواره استارتاپ و ایده های برتر ثابت کرد محققین ما از توان و ظرفیت بالایی برخوردارند و می توانند به قله های بلند علم و دانش دست پیدا کنند. اگر علم و توان محققین برای ارائه این ظرفیت عظیم به کار گرفته شد موجب توسعه روز افزون استان می شود.

وی خاطر نشان کرد: پژوهشگران ما در این نمایشگاه با فرصت هایی که به دست آوردند توانستند به اختراعاتی دست پیدا کنند تا نیاز داخلی استان و کشور را برطرف کنند و از این طریق برای کشور ارز آوری داشته باشند.

دبیر کل هفته پژوهش و فناوری استان گلستان گفت: اگر حلقه های لازم برای توسعه و پیشرفت استان یعنی سرمایه گذاران و پژوهشگران در کنار هم قرار بگیرند شاهد رونق استان خواهیم بود.

نجفی نژاد تاکید کرد: در ابتدا باید نیاز سنجی در سطح استان انجام شود تا به وسیله آن محققین و پژوهشگران بتوانند نیاز استان را برآورده کنند که در این زمینه وظیفه محققین بسیار سخت است.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان اظهارکرد: یکی از مشکلاتی که فقط پژوهشگران می توانند آن را حل کنند بحث بحران آب است. در این رابطه آن با کمک زیر ساخت های لازم می توانند ایده های خود را اجرایی کنند.

وی افزود: بحث دیگر در مورد ماهیان خاویاری است، محققین استان تلاش کنند تا به ایده های جامع و کاملی دست پیدا کنند چون هم باعث اشتغال زایی می شود و هم برای کشور ارز آور است.

در پایان مراسم اختتامیه از ایده پردازان و پژوهشگران نمونه قدردانی شد.

*در بخش پژوهشگران نمونه، پژوهشگر برتر پزشکی و پیرا پزشکی:

علی جان تبرائی

غلامرضا روشندل

عبدالوهاب مرادی

*پژوهشگر برتر کشاورزی و منابع طبیعی:

علیرضا صادقی ماهونک

علیرضا کیانی

*پژوهشگر برتر علوم پایه:

رحیم خباز

مریم آق آتابای

*پژوهشگر برتر فنی مهندسی:

محمدفرخ زاد

*پژوهشگر برتر علوم انسانی:

صالح آرخی

غلامرضا روشنی

*پژوهشگر برتر صنعت معدن و تجارت:

ابوالفضل اسفندیاری

*بخش فناوران برتر:

حمیدغیاثی از شرکت محور تراش آریا گستر

مرتضی غلامی از شرکت شیمی گسترمحیط زیست مستقر

مهدی کلاته عربی از شرکت زیست فرآیند تولید پایدار

محمدحسین ارزانش از مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی منابع طبیعی

سامیه رئیسی از مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی منابع طبیعی

*بخش ایده پردازان برتر:

حسین کاظمی با ایده سم پاش هوشمند آنی

ایمان عباسی جوشقانی با ایده بکا کامپوزیت

احمد کنعانی با ایده نصب نیروگاه بیوآب در تصفیه خانه آب گرگان

*بخش ایده پردازان برتربخش کشاورزی:

نفراول: فرزادعظیما

نفردوم: زهرامحمدی

نفرسوم: داود آریون

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ نشرخبر : 18 آذر 1394 کد مطلب : 2995847 www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین