پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۸۰۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت: نخستین نشاء برنج امسال در ۲.۵ هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان فومن انجام شد.

شعار سال: علیرضا شعبان‌نژاد صبح امروز در نشست خبری در رشت با اشاره به اینکه نخستین نشاء برنج در 2.5 هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان فومن انجام شد اظهار داشت: این کشاورز فومنی در نهم اسفند ماه سال گذشته خزانه‌گیری برنج را انجام داده بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با تاکید بر اینکه توصیه می‌شود کشاورزان گیلانی از نشاء زود هنگام برنج خودداری کنند تصریح کرد: شرایط نامساعد جوی در فروردین ماه زمان مناسبی برای نشاء برنج نیست.

شعبان‌نژاد با بیان اینکه بر اساس تقویم زراعی سال جدید بهترین زمان کشت و نشاء برنج امسال در گیلان اردیبهشت ماه اعلام شده است خاطرنشان کرد: به‌دلیل احتمال عدم پایداری هوا و آسیب دیدن نشاء برنج از سرما توصیه می‌شود کشاورزان طبق تقویم زراعی کشت خود را آغاز کنند.

وی با اشاره به اینکه بهتر است کشاورزان در فروردین ماه بیشتر به تهیه کود مورد نیاز اراضی خود و رسیدگی به خزانه‌ها بپردازند تاکید کرد: دمای مورد نیاز برنج برای نشاء حداقل 19 درجه سانتیگراد است که در حال حاضر این دما در گیلان وجود ندارد.

رئیس جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه در اراضی شالیزاری که در آن نشاء زود هنگام انجام شده احتمال آسیب دیدگی بسیار زیاد است تصریح کرد: توصیه می‌شود کشاورزان برای جلوگیری از آسیب دیدگی از اقدام مذکور به‌شدت خودداری کنند.

شعبان‌نژاد با تاکید بر اینکه تاکنون در 85 درصد از اراضی شالیزاری گیلان عملیات شخم اولیه انجام شده است افزود: این اقدام به‌دلیل بارش‌های مناسب و وجود تجهیزات و ماشین آلات مناسب کشاورزی در گیلان نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش یافته است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 16 فروردین 96، کد مطلب: 1370796: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
0
0
ان شاالله که خیره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین