پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۸۱۲۳
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: تسهیلات اشتغال زایی باید در عرصه رونق تولید و اشتغال کشور پرداخت گردد تا زمینه برای تحقق شعار سال فراهم شود.

شعارسال: رمضانعلی سبحانی فر اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب بیش از 10 سال است که موضوع اقتصادی مقاومتی را به عنوان یک برنامه راهبردی در جهت رفع مشکلات اقتصادی، مقابله با بحران های اقتصادی احتمالی، تحریم ها و رونق بخش های مختلف اقتصادی کشور مطرح کرده اند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در مدت مزبور کلید واژه های مختلف برنامه اقتصاد مقاومتی را در قالب شعارهای سال مطرح کردند، گفت:در گذشته تسهیلات مناسبی برای رونق اشتغال و تولید پرداخت شد، اما به دلیل اینکه این تسهیلات در مسیری غیر از مسیر اشتغال هزینه شد، تنها سبب بدهکار شدن بخش زیادی از مردم به بانک ها شد.

وی با تاکید بر اینکه اصلاح الگوی مصرف، جهاد اقتصادی، کار و همت مضاعف، اقصاد مقاومتی اقدام و عمل و غیره آن از مهمترین جنبه های تحقق برنامه اقتصاد مقاومتی در کشوراست، گفت: مهمترین جنبه برنامه اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال جدید مورد توجه قرار دادند موضوغ تولید و اشتغال است.

سبحانی فر عنوان کرد: کلید واژه هایی که رهبر معظم انقلاب در شعارهای سال های گذشته مطرح فرمودند زمینه ساز و زیر ساختی مهم برای تحقق اشتغال و تولید در کشور است و این موضوع باید مورد توجه باشد.

وی خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم موضوع تحقق شعار های سال به صورت جدی مورد توجه قرار گرفت که برهمین اساس هم قرارگاه اقتصاد مقاومتی در کشور با ریاست معاون اول رئیس جمهوری در دولت تشکیل شد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت و مجلس شورای اسلامی مهمترین برنامه و اولویت خود را تحقق شعار سال در امسال قرار داده اند، گفت: نخستین نشست های کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی از جمله اقتصاد و صنایع و معادن به بررسی موضوع تحقق شعار سال اختصاص دارد.

سبحانی فر با تاکید براینکه یکی از مهمترین ابعاد شعار سال لزوم مقابله موثر با موضوع قاچاق کلان کالا در کشور است، ادامه داد: مبارزه قاچاق کالا و ارز از مهمترین راه های تحقق شعار سال و دغدغه های رهبر معظم انقلاب است.

افزود: یکی از مهمترین ابزارهایی که دشمن برای ضربه زدن به اقتصاد کشور از آن بهره گرفته است موضوع قاچاق کالا و ارز است.

وی گفت: وارد کردن کالاهای بی کیفیت خارجی و بدون نشانک های معتبر و با قیمت هایی ارزان سبب آسیب دیدن بخش های تولید، اشتغال و صنعت کشور می شود که این موضوعات با مسئله اقتصاد ارتباط مستقیم دارند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ورود این کالاهای قاچاق به کشور سبب می شود تا تولید کنندگان داخلی نتوانند در بازار عرضه و تقاضا به رقابت بپردازند که در نتیجه منجر به آسیب دیدن بخش های تولیدی و صنعتی کشور می شود.

سبحانی فر عنوان کرد: دولت در زمینه مبارزه با قاچاق کالا اقدامات مثبتی از جمله استفاده از شرکت های دانش بنیان برای دسترسی به آخرین تکنولوژی ردیابی کالاهای قاچاق بهره برده استکه این موضوع قابل تقدیر است.

وی با تاکید براینکه شعارهای دولت در تحقق برنامه اقتصاد مقاومتی عملیاتی شده است، گفت: اختصاص 50 هزار میلیارد ریال در سال گذشته برای رونق بخش اشتغال در روستاها وشهرک های صنعتی، پرداخت پرداخت 125 هزار میلیارد ریال تسهیلات رفع موانع تولید و رونق اقتصادی به 23 هزار واحد صنعتی و کشاورزی، تصویب لایحه رفع موانع تولید و رقابتپذیری، اصلاح قانون مالیات ها، ارائه قانون کسب و کار ، ایجاد بستر های قانونی برای افزایش رغبت سرمایه گذاران داخلی به سرمایه گذاری در بخش های تولید و صنعت، اتمام رساندن طرح های نیمه تمام صنعتی از جمله هشت طرح فولادی کشور و غیرآن از جمله اقدامات مثبت دولت در تحقق برنامه اقتصاد مقاومتی در سال های اخیر است.

سبحانی فر عنوان کرد: یکی از راه هایی که دولت و مجلس شورای اسلامی در جهت رونق بخش های تولید و اشتغال در دستور کار قرار داده اند، کمک به حفظ و استمرار فعالیت این واحدهای صنعتی است که این موضوع با بستر سازی های مناسب قانونی امکان پذیر است.

وی گفت: برجام نیز زمینه برای حضور سرمایه گذاران خارجی به کشور را فراهم کرده است که می توان از حضور آنان برای تحقق رونق تولید و اشتغال در کشور استفاده کرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی سبزوار نیوز، تاریخ انتشار: 16فروردین1396 ، کدخبر: 13164: www.sabzevarnews.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین