پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۸۱۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۳
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بیرجند گفت: برای اولین بار در کشور و با حضور یک سرمایه گذار چینی تولید ماشین آلات ساخت سرامیک در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند انجام شده که در این خصوص قرارداد فروش ماشین آلات هم در حال انجام است.

مرتضی صفدری زاده مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بیرجند صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهارکرد: با توجه به اهمیت مسائل تولید و اشتغال، مقام معظم رهبری در چند سال اخیر بر اقتصاد مقاومتی تاکید ویژه ای داشته اند.

وی افزود: امسال هم علی رغم مسائل سیاسی و در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، اما باز هم مقام معظم رهبری سال 96 را هم به نام اقتصاد مقاومتی، تولید- اشتغال نامگذاری کردند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بیرجند با اشاره به اینکه در سال 95 اولین پایانه صادراتی سنگ استان در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند راه اندازی شد گفت: در این خصوص طبق فرمایشات شما در دیدار اول که بر جلوگیری از خام فروشی محصولات تاکید کردید عمل کردیم و اکنون زمینه خوبی برای فراوری محصولات معدنی استان فراهم شده است.

صفدری زاده با اشاره به تاکید نماینده ولی فقیه در استان بر بهره گیری عامه مردم از منافع منطقه ویژه اقتصادی بیان کرد: در این خصوص هم واحد ضبط محصولات استراتژیک استان در منطقه ویژه اقتصادی راه اندازی شده و در واقع بورس کالایی برای محصولات استراتژیک استان ایجاد شد که سبب رفع دغدغه های کشاورزان و ایجاد شرایط قیمتی مشخص و جلوگیری از سوء استفاده ها می شود.

وی ادامه داد: در حوزه مواد غذایی هم اولین واحد فراوری برنج در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند راه اندازی شده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بیرجند گفت: همچنین در سال 95 یک واحد محصولات هیدروکربنی راه اندازی شده و یک واحد دیگر هم بزودی افتتاح خواهد شد.

صفدری زاده افزود: همچنین برای اولین بار در کشور و با حضور یک سرمایه گذار چینی تولید ماشین آلات ساخت سرامیک در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند انجام شده که در این خصوص قرارداد فروش ماشین آلات هم در حال انجام است.

وی بیان کرد: خراسان جنوبی اولین تکنولوژی تولید کاشی و سرامیک را داشته است و در این خصوص همیشه ماشین آلات را وارد می کرده که سبب خروج ارز از استان و کشور می شده؛ اما با تولید این ماشین آلات هم از خروج ارز جلوگیری می شود و هم تولید بومی انجام می شود.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بیرجند اظهارکرد: شورای امنیت ملی کشور مرز خراسان جنوبی را به دلیل امنیت به عنوان قطب مبادلات نفتی انتخاب کرده است که در این خصوص هم در نقطه صفر مرزی ماهیرود سایت 100 هکتاری عملیاتی شده و تمام مبادلات نفتی ایران به افغانستان از طریق منطقه ویژه اقتصادی آغاز خواهد شد.

صفدری زاده گفت: یک سرمایه گذار افغانی هم در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند واحد بسته بندی سیمان راه اندازی کرده است که این واحد هم در اوایل اردیبهشت ماه افتتاح می شود.

وی تاکید کرد: نگاه عمومی ما به منطقه ویژه اقتصادی برای جذب سرمایه گذار است و در واقع برای ایجاد تولید و اشتغال، راهی جز سرمایه گذاری وجود ندارد و قطعا جذب سرمایه گذار تولید و اشتغال را به همراه خواهد داشت.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بیرجند اظهارکرد: یکی از تاکیدات شما خوش ذوقی بوده است که به این پیام هم توجه و تاکید کرده ایم که اگر کالایی در استان تولید می شود نباید از خارج استان یا کشور تهیه شود؛ در واقع اگر این موضوع از سال های قبل مورد توجه قرار می گرفت اکنون شاهد وضعیت نبودیم.

صفدری زاده بیان کرد: اما هنوز هم دیر نشده و در استان نیروی انسانی تحصیلکرده و پای کار زیادی داریم که این موضوع سبب ایجاد تشنگی و ولع در عرصه اشتغال شده و نوید روزهای پررونقی را می دهد.

وی با اشاره به اینکه ما شما را به عنوان فردی مخلص، نتیجه گرا و بدون شعارگرا می شناسیم تصریح کرد: شما به عنوان عالی ترین مقام معنوی استان و نماینده مقام معظم رهبری در استان هستید و قطعا حضور و بازدید شما از واحدهای اقتصادی و تولیدی مایه خیر و برکت خواهد بود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی خاورستان، تاریخ 16 فروردین 96، کد مطلب: 72745: www.khavarestan.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
0
0
کار بسیار خوبی است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین