پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۸۲۷۰
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹
رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی نقش موثر و سهم بخش خصوصی در تحقق شعار سال را کسب کارهای کوچک، متوسط و بزرگ عنوان کرد وافزود: با مقاومت فعالان اقتصادی این حوزه می تواند اقتصاد کشور را روی پا نگه دارد.

شعارسال: محمد صمدی، رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی گفت:رهبرمعظم انقلاب اسلامی در پیامی سال 96 را سال "اقتصاد مقاومتی، تولید واشتغال" نامگذاری کردند و در بیانات خود توجه به نام اقتصاد مقاومتی را به تنهایی موثر ندانستند.

وی تحقق شعار سال جدید را در گرو تولید محصول با کیفیت دانست که بایستی تولید کنندگان در راستای تولید محصولات با کیفیت با قیمت مناسب تلاش نمایند.

صمدی افزود: دراین زمینه نکته حائز اهمیت این است که مردم باید از خود شروع کرده و با حمایت از تولید داخل و خرید محصولات ایرانی از تولید کننده حمایت کنند تا محصولی با کیفیت و با قیمت مناسب به دست خریدار برسد و در پی آن اشتغالزایی، توسعه قابل توجهی پیدا کند.

وی نقش موثر بخش خصوصی در تحقق شعار سال را کسب کارهای کوچک، متوسط و بزرگ عنوان کرد وافزود: با مقاومت فعالان اقتصادی این حوزه می تواند اقتصاد کشور را روی پا نگه دارد.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی در رابطه با کارکرد اتاق بازرگانی در تحقق شعار سال، اظهارکرد: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی به عنوان پارلمان بخش خصوصی بایستی تمام تلاش خود را در اجرایی کردن سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی برای رشد و شکوفایی کشور، رقابتی بودن اقتصاد، ارتقای تولید ملی و افزایش صادرات به کار گیرد تا هم راستا با دولت و نظام نسبت به ارتقای شاخص های اقتصادی کشور اقدام کند.

صمدی اظهارکرد: دراین راستا اتاق بازرگانی خراسان شمالی تمام تلاش خود را برای تحقق اقتصاد مقاومتی به کار گرفته و با همکاری فعالان اقتصادی،دستگاه های اجرایی برنامه ها وفعالیت های خود را تدوین و عملیاتی کرده است.

وی از جمله اقدامات موثر اتاق بازرگانی خراسان شمالی با کمک وهمراهی دستگاه های اجرایی استان به ویژه استانداری را حضور فعال درتمام صحنه ها ذکر کرد که باوجود تحریم ها و مشکلات موجود توانسته به 22 کشوردنیا صادرات داشته باشد.

وی افزود: استان خراسان شمالی با وجود حدود 400 کارخانه تولیدی و تولید و صادرات 71 نوع کالا از این استان به کشورهای مختلف ، اعزام و پذیرش هیات های تجاری به کشورهای مختلف از جمله گرجستان، افغانستان، عراق، ترکیه و... وکشورهای اروپایی چون آلمان، فرانسه درتحقق شعارسال اقتصاد مقاومتی قدم برداشته است.

صمدی از دیگر اقدامات اتاق بازرگانی خراسان شمالی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی را بازاریابی و مراودات تجاری، صادرات و واردات کالا با 26 کشور دنیا از جمله گرجستان، عراق، سوریه ، امارات متحده عربی، پاکستان، افغانستان، ترکیه، ازبکستان، تاجیکستان ، روسیه، اوکراین،هند، چین، لهستان و ایتالیا و... برشمرد.

وی تشویق و ترغیب فعالان اقتصادی برای اخذ کارت های بازرگانی ،برگزاری دوره های آموزشی برای تجار وبازرگانان، برگزاری جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، برگزاری جلسات کمیسیون حل اختلاف درراستای رفع مشکلات واحدهای تولیدی،برگزاری کمیته های ذیل شورای گفتگو شامل رسیدگی به مشکلات بیمه ای،مالیات واحدهای تولیدی و...از دیگر اقدامات اتاق بازرگانی خراسان شمالی در سال گذشته عنوان کرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی عصر اترک، تاریخ انتشار: 17فروردین1396، کدخبر: 2785102: WWW.atraknews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین