پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۰۶۰
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹
معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن از برنامه راه‌آهن برای افزایش سهم بخش‌خصوصی در بخش تامین ناوگان و سرمایه گذاری در حوزه ریلی خبر داد.

شعار سال: معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن از برنامه راه‌آهن برای افزایش سهم بخش‌خصوصی در بخش تامین ناوگان و سرمایه گذاری در حوزه ریلی خبر داد. نورالله بیرانوند در جمع کارکنان اداره کل راه آهن شمال با بیان اینکه براساس قانون دسترسی آزاد به شبکه ریلی کل عملیات بار و مسافر از طریق بخش‌خصوصی انجام می‌شود، افزود: براین اساس ما تمام واگن‌های مسافری را به بخش‌خصوصی واگذار کردیم. وی با اشاره به برنامه‌های راه‌آهن در طول سال‌های گذشته برای توسعه فعالیت بخش‌خصوصی و افزایش سهم این بخش در حمل‌ونقل ریلی گفت: در حال حاضر نیز برنامه‌هایی داریم تا سهم بخش‌خصوصی را در تامین ناوگان بخش ریلی افزایش دهیم به شرط آنکه بخش‌خصوصی این آمادگی را داشته باشد. بیرانوند ادامه داد: خوشبختانه بسترهای خصوصی این موضوعات فراهم است و با مالکیت‌هایی که در اختیار بخش‌خصوصی قرار داده‌ایم در تلاشیم تا نظام مدیریت و بهره‌برداری را با همکاری بخش‌خصوصی به شکلی اصلاح کنیم که نقش‌آفرینی این بخش در راه‌آهن بیشتر شود. وی ادامه داد: در حال حاضر مشوق‌های زیادی برای بخش‌خصوصی در نظر گرفته شده است، مقرر شده تمام درآمدهای ناشی از صرفه جویی در مصرف سوخت که حدود 5/ 7 میلیارد دلار پیش‌بینی شده است تماما در اختیار بخش‌خصوصی قرار گیرد. وی همچنین همچنین ادامه داد: مشوق‌هایی همچون مالیات بر ارزش افزوده از دیگر مشوق‌هایی است که انتفاعش به بخش‌خصوصی می‌رسد. بیرانوند با اشاره به اینکه در بخش تولیدی نیز تاکید بر انتقال دانش فنی و فعال شدن کارخانه‌های داخلی تولید لکوموتیو و تولید واگن است، افزود:در این زمینه مذاکراتی با بیمه و بانکهای روسی انجام شده تا منابع مالی این کار تا 100 درصد با سود پایین از این محل تامین شود. وی یکی از اثرات این کار را ایجاد اشتغال پایدار در کشور خواند. بیرانوند ادامه داد: تضمین خرید خدمات نیز یکی دیگر از مشوق‌هایی است که برای سرمایه‌گذاری در راه‌آهن در نظر گرفته‌ایم، و افرادی که در بخش زیربنایی راه‌آهن خدماتی را تولید می‌کنند و ظرفیت‌های جدیدی را در حوزه خطوط جدید و تجهیزات تخلیه و بارگیری ایجاد می‌کنند خدمات آنها را تضمین خرید می‌دهیم تا سرمایه‌گذاری آنها تضمین شود. وی ادامه داد: همچنین در این زمینه نوسانات نرخ ارز نیز تا بالای 10 درصد تضمین می‌شود که همه اینها موجب امنیت در سرمایه‌گذاری در این حوزه خواهد شد. معاون اقتصادی راه‌آهن همچنین تاکید کرد که راه‌آهن تلاش می‌کند برای تامین مالی داخلی و خارجی نیز بخش‌خصوصی را گارانتی کند و تمام این مشوق‌ها برای تعمیق و گسترش فعالیت بخش‌خصوصی در حوزه ریلی است. بیرانوند با بیان اینکه این رویکرد استراتژیک راه‌آهن برای افزایش سهم بخش‌خصوصی در صنعت ریلی است،از این رویکرد به‌عنوان یک راهبرد بلندمدت اجرایی یاد کرد.

همچنین در حاشیه این مراسم مدیرکل راه آهن شمال گفت: در حال حاضر راه آهن شمال هم از طریق مرز خشک اینچه برون و هم از طریق بندر امیرآباد به کشورهای آسیای میانه متصل است و این یک فرصت طلایی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در راه آهن شمال به حساب می آید. یوسف گران پاشا با اعلام اینکه در چند سال اخیر میزان باری که توسط راه آهن در حال حمل است رو به افزایش می باشد افزود: با برنامه ریزی هایی که در این اداره کل برای تحقق افزایش سهم 30 درصدی راه آهن در بخش حمل بار شده است،مراکز بزرگ تولیدی و صنعتی که در مسیر راه آهن قرار دارند شناسایی و به شبکه ریلی متصل می شوند. در بخش ترانزیت نیز به صاحبان بار تخفیفات خوبی داده می شود تا در قیمت تمام شده کالا افزایش قیمت ناشی از حمل و نقل به صفر برسد. گران پاشا با اشاره به به اینکه قرارداد برقی سازی مسیر راه آهن شمال در حال نهایی شدن است افزود: با اجرایی شدن این قرارداد ظرفیت حمل بار تا سه برابر افزایش خواهد یافت و به حدود هفت میلیون تن در سال خواهد رسید.

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی بصیر آنلاین، تاریخ انتشار: 11 تیر 1396، کد مطلب: -:www. basironline. com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین