پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۸۴۰۷
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹
شرکت بی پی توانست برای همکاری با ایران برای بهره برداری از یک میدان گازی در دریای شمال که در مالکیت آن با ایران شریک است، از دولت آمریکا مجوز بگیرد.
شعارسال: خبرگزاری رویترز نوشت: شرکت بی پی اعلام کرد به همراه شرکت ملی نفت ایران، سال گذشته میلادی از خزانه داری آمریکا برای بهره برداری از یک میدان گازی متعلق به این دو شرکت در دریای شمال، مجوزی دریافت کرده است.

تولید میدان گازی روم در سال ٢٠١٠ میلادی به دلیل تحریم متوقف شده بود و دولت انگلستان سازوکاری ایجاد کرد که بر اساس آن، همه درآمدهای متعلق به ایران تا زمان برداشته شدن تحریم ها، در حسابی نگهداری می شد.

با پایان تحریم ها در ماه ژانویه سال ٢٠١٦ میلادی، سازوکار یاد شده متوقف شد.

شرکت بی پی در گزارش سالانه ٢٠١٦ خود اعلام کرد که ایران اکنون مدیریت سهم خود در میدان روم را باز پس گرفته و از ٢٩ سپتامبر سال ٢٠١٦ میلادی، شرکت بی پی از دفتر کنترل دارایی های خارجی وابسته به وزارت خزانه داری آمریکا، برای ادامه عملیات در میدان یاد شده، مجوزی دریافت کرده است.

پیش از این نیز بی پی برای بررسی زمینه های همکاری با ایران، کمیته ای تشکیل داده بود که باب دادلی، مدیر عامل آمریکایی این شرکت، در آن عضویت نداشت.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ انتشار: 19 فروردین 1396، کدخبر: 96011906859، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین