پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۸۴۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴
با حضور رییس سازمان انرژی اتمی و ژولیت شومین معاون نخست وزیر مجارستان تفاهم‌نامه همکاری‌های هسته‌ای بین ایران و مجارستان امضاء شد.
شعارسال: عصر روز شنبه با حضور مقامات ارشد ایران و مجارستان و در چارچوب مذاکرات و دیدارهای انجام شده علی‌اکبر صالحی در سفر به مجارستان، تفاهم‌نامه همکاری‌های هسته‌ای امضا شد.

علی‌اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی در کنفرانس خبری که بعد از امضای این یادداشت تفاهم برگزار شد با اشاره به سفر دو سال پیش خود به مجارستان در کنفرانس خبری مشترک پس از امضای یادداشت تفاهم گفت: تجارب اندوخته شده دوستان مجاری ما در زمینه نیروگاه های قدرت بسیار بالاست و قرار است علاوه بر نیروگاه‌های هسته‌ای در زمینه آموزش و ایمنی هسته‌ای همکاری داشته باشیم.

وی گفت: هم‌چنین در زمینه ساخت نیروگاه‌های کوچک نیز تمایل به همکاری داریم.

صالحی تصریح کرد: اقدامات خوبی از طرف مجارستان برای همکاری با ایران انجام گرفته، از جمله دادن ۱۰۰ بورس تحصیلی به نیروهای ایرانی و همکاری مشترک برای طراحی نیروگاه‌های کوچک و اینکه ۸۵ میلیون یورو بانک‌های مجاری به همکاری با ایران اختصاص خواهند داد و امیدواریم شاهد افزایش همکاری‌ها در آینده باشیم.

وی گفت: در سال‌های اخیر کمی روابط اقتصادی دچار افت شده بود، اما امیدواریم بعد از برجام این روند افزایش یاید.

همچنین ژولیت شومین معاون نخست‌وزیر مجارستان گفت که روابط دو کشور به خوبی در حال پیشرفت است. همکاری‌ها و تفاهم‌نامه‌ها به خوبی در حال انجام است و دیشب خبر رسید که بروکسل حمایت از سرمایه‌گذاری میان دو کشور را اعلام کرد و در آینده هیاتی از بزرگ‌ترین بانک‌های مجاری به ایران می‌آیند. قائم مقام وزارت رشد و توسعه مجارستان اکنون با ما هستند و رایزنی‌های خوبی در حال انجام است. هم‌چنین در این سفر با چهار استاندار ایران در راستای توسعه گردشگری صحبت کردم.

این مقام مجارستانی در ادامه همکاری و اختصاص ۸۵ میلیون یورویی بانک‌های مجارستانی به ایران را تایید کرد.

وی از گفت‌وگویش با آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع عالی قدر ایران خبر داد و این دیدار را خوب توصیف کرد.

معاون نخست‌وزیر مجارستان گفت: ضمانت توسعه همکاری دو کشور این است که در مجموع ۴ هزار دانشجوی ایرانی در مجارستان فارغ‌التحصیل شدند و آنها سفیران فرهنگی میان دو کشور هستند و امیدواریم همکاری دو کشور هر چه بیش‌تر و بهتر گسترش یابد.

وی درباره سنگ‌اندازی‌ها بر سر همکاری کشورهای اروپایی با ایران گفت: مجارستان عضو اتحادیه اروپا است و تمام تفاهم‌نامه‌ها و قراردادها بر اساس قوانین اروپاست و ما بر همین اساس به آنها عمل می‌کنیم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ انتشار: 19 فروردین 1396، کدخبر: 96011906752، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
0
0
دسته گل برجام را هیچ وقت از یاد نمی بریم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین