پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۹۱۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶
در روزهای گذشته موج عظیمی از چهره های ناشناس و بعضا بدون داشتن حداقل صلاحیت ها خود را به محل ثبت نام کاندیداتوری ریاست جمهوری رسانیده اند؛ بسیاری عدم شفافیت قانون درخصوص افراد واجد صلاحیت را علت اصلی این حجم از ثبت نام عنوان می کنند.

شعار سال: بسته خبری "تا انتخابات” عنوانی است که در آن اخبار شاخص انتخابات اردیبهشت ماه۹۶، نامزدهای شورای پنجم شهر و روستا، نامزدهای احتمالی ریاست جمهوری، دیدگاه های احزاب گوناگون و را به صورت خلاصه در اختیار مخاطبان قرار می دهد.

*احمدی، رییس ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه تا روز جمعه۸۶۳ نفر برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند، گفت:از این تعداد ۸۰۷ نفر مرد و ۵۶ نفر زن هستند.

وی ادامه داد:۲۳۵ نفر از ثبت‌نام کنندگان امروز لیسانس هستند و ۵۹ نفر با سابقه ایثارگری ثبت نام کردند. جوانترین و مسن ترین ثبت‌نام کننده هم به ترتیب دارای ۱۸ و ۸۸ سال سن هستند.

*محسن همدانی معاون امنیتی استاندار تهران درخصوص تجمع هوادارن احمدی نژاد گفت:هیچ‌گونه مجوزی برای تجمع حامیان نامزدهای انتخاباتی صادر نشده است. این تجمعات تبلیغات زودهنگام بوده و تخلف محسوب می‌شود.

وی افزود:تا این لحظه هیچ‌گونه تجمعی برگزار نشده است اما قرار است عده‌ای امشب جلوی منزل احمدی نژاد تجمع داشته باشند که دستور ما هم جلوگیری از برگزاری این تجمع است.

این تجمع درحالی قرار است برگزار شود که بنظر برخی سیاسیون احتمال عدم تأیید صلاحیت احمدی نژاد وجود دارد.

*حجت‌الاسلام رییسی روز گذشته پس از ثبت‌نام در جمع خبرنگاران گفت:پایبندی به قانون وظیفه همه است به ویژه کسانی که مجری قانون هستند.امروز نظام دموکراسی و انتخابات و مراجعه به رای مردم بدون توجه و پایبندی به قانون امکان پذیر نیست.

حجت الاسلام رئیسی گزینه قوی جبهه مردمی انقلاب اسلامی و از جدی ترین رقبای روحانی قلمداد می شود.

*در پنج روز گذشته از ثبت‌نام نامزدها به مانند سال‌های گذشته ستاد انتخابات کشور شاهد حواشی‌ای پررنگ‌تر از متن بوده است؛ افرادی که بدون در نظر گرفتن شرایط و ضوابط و صلاحیت‌های مندرج در قانون صرفا برای دیده شدن اقدام به نام نویسی در انتخابات می‌کنند. یک ثبت نام کننده ناشناس با ورود به محل سخنرانى ستاد انتخابات واقع در وزارت کشور پشت تریبون قرار گرفت و خطاب به خبرنگاران گفت خواهش میکنم مخاطب من شوید تا مسئولان بلندگو را روشن کنند؛ خبرنگاران هم با تشویق مخاطب او شدند؛ این ثبت نام کننده مى گوید ماهیانه۲۵۱ هزار تومان یارانه مى دهد و این کار را از طریق چاپ اسکناس توسط بانک مرکزى انجام مى دهد؛ او مى گوید به هر خانوار ایرانى چندین هکتار شوره زار مى دهد تا خیار بکارند و خیار شور کشت کنند.

در روزهای گذشته موج عظیمی از چهره های ناشناس و بعضا بدون داشتن حداقل صلاحیت ها خود را به محل ثبت نام کاندیداتوری ریاست جمهوری رسانیده اند؛ بسیاری عدم شفافیت قانون درخصوص افراد واجد صلاحیت را علت اصلی این حجم از ثبت نام عنوان می کنند.

*با ثبت نام احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری ، از ستادی موسوم به ستاد بهار در خوزستان رونمایی شد. این ستاد در گام اول با انتشار یک بیانیه به دفاع از کاندیداتوری احمدی نژاد پرداخته و چنین ادعا کرده که ثبت نام احمدی نژاد مخالفت با سخنان رهبری نبوده است. عضوگیری و راه اندازی ستادهای شهرستانی از دیگر برنامه های ستاد بهار در خوزستان است.

گفته می شود هدف احمدی نژاد از شرکت در انتخابات حمایت از بقایی و همچنین بیان دیدگاه های خود است.

*آیت الله موسوی جزایری روز گذشته با اشاره به دو انتخابات مهم پیش رو و با بیان اینکه مردم در انتخابات باید دقیق باشند، عنوان کرد: این انتخابات ها برای کسانی که کاندید می شوند مسوولیتی است که باید دقت کنند این مسوولیت سنگین است و خود را قادر به انجام آن بدانند و مردم هم در انتخاب باید دقیق باشند. انتخابات ریاست جمهوری بسیار مهم است به علت وظایف خطیری که برعهده رییس جمهور است و ان شالله بتواند مشکلات اقتصادی را برطرف کند که اینها مقداری مقام معظم رهبری را نگران کرده است.

*همزمان با ثبت نام مقتدایی در انتخابات ریاست جمهوری شنیده ها حاکی از آن است که یکی از بانوان استان که سابقه مدیریتی نیز دارد ریاست ستاد مرکزی مقتدایی را در خوزستان برعهده خواهد گرفت. همچنین دکتر منصور زرانژاد و سیروس جعفری از دیگر اعضای ستاد مرکزی خواهند بود.

*جاسم شدید زاده (تمیمی ) درخصوص اصلاح طلبان خوزستان اظهار داشت:انشقاق در اصلاح طلبان خوزستان ریشه در تضارب منافع آنها دارد.

در خوزستان از ناحیه عرب ها چیزی بنام نژاد پرستی قومی واقعاً وجود ندارد. چون عنصر اساسی در هویت قومی عرب ها عنصر زبان و ادبیات و میراث فرهنگی وفلکور است و تأکید بر ژن وبرتری نژادی نقش برجسته ندارد.

*رفت و آمد پرحجم فعالین اصلاح طلب خوزستانی در دفتر «مرتضی بانک» در تهران برای تعیین رئیس ستاد انتخاباتی مرکزی حسن روحانی در خوزستان ، آنجا را تبدیل به محلی پرترافیک کرده است.

*چهارمین گفتگوی مجازی اصلاح طلبان به همت جمعی از جوانان اصلاح طلب خوزستان در گروه تلگرامی برگزار شد. در این گفتگوی مجازی سید جابر موسوی عضو انجمن اسلامی معلمان استان با انتقاد از قومی شدن شورای شهر اهواز در دور دوم و سوم گفت: در شورای اول اهواز افراد صاحب نظری انتخاب شدند اما به دلیل آنکه تجربه اول شورایی بود قطعا نواقصی در کار موجب شد.شورای دوم اهواز کاملا قومی شد و این قومی شدن سبب آسیب به شورا گردید .

شورای سوم اهواز نیز تحت تاثیر قومیت شکل گرفت، شورای بعد نیز به دلیل آنکه فضا بسته شد و از جریانات سیاسی فاصله گرفت نتوانست موفق عمل کند .در شورای چهارم اهواز امکان حضور کاندیدای اصلاح طلب و حتی مستقل و تکنوکرات میسر نشد و شورا با حضور بخش اندکی از نخبگان شکل گرفت.

*پس از اعلام رسمی عدم پذیرش ستاد روحانی از سوی کیانوش راد ، برای ریاست ستاد دکتر روحانی در استان خوزستان اسامی مختلفی از جمله حجت‌الاسلام فیاضی ، علی عماد ، سید جابر موسوی ، عباس حیصمی مطرح شده است. با این اعلام رسمی و حذف نام کیانوش راد از جمع گزینه های محتمل ریاست ستاد دکتر روحانی در استان خوزستان ، شانس حجت‌الاسلام فیاضی برای ریاست ستاد دولت در خوزستان بیش از سایر گزینه‌ها خواهد بود.

* حجت‌الاسلام سید اسماعیل موسوی خطیب جمعه رامهرمز در رابطه با قانون انتخابات ریاست جمهوری ابراز کرد: به دلیل ضعف‌های فراوان این قانون باید موردبررسی مجدد قرار بگیرد زیرا که درشان جمهوری اسلامی نیست.

خطیب جمعه رامهرمز در پایان در رابطه با بررسی صلاحیت‌های کاندیداهای شورای اسلامی شهر گفت: هیئت‌های اجرایی و نظارت عدالت و رعایت قانون و عدم جانب‌داری از فرد خاطی را مدنظر قرار دهند تا حق کسی پایمال نشود.

*نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر هیات های نظارت در استان خوزستان تشکیل و مستقر شده‌اند، بیان کرد: نمایندگان هیات نظارت مطابق قانون، در هیات‌های اجرایی برای بررسی صلاحیت کاندیداها شرکت می‌کنند و فعالیت مناسبی دارند.

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان خوزستان با بیان اینکه از هیات‌های نظارت چندین شهرستان و بخش بازرسی کردیم، ادامه داد: در این بازدیدها عملکرد و نحوه استقرار هیات های نظارت رضایت بخش بود، همچنین در موضوع ثبت نام ها مشکلی مشاهده نشد.

*جبهه مردمی نیروی انقلاب اسلامی خرمشهر ضمن رد برخی موضع گیری های صورت گرفته در خصوص معرفی افرادی جهت کاندیداتوری در شورای شهر خرمشهر، اظهار داشت: جبهه مردمی در خرمشهر به هیچ وجه به صورت سازمانی و تشکیلاتی در انتخابات شورای شهر و روستا ورود نخواهد کرد.

*علی حسین حسین زاده رئیس ستاد انتخابات خوزستان گفت: هیات های اجرایی دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ۶۷ شهرستان و بخش استان تشکیل شدند.

*درحالیکه مجمع اصلاح طلبان احزاب را به وحدت دعوت می کنند برخی رسانه ها و فعالان سیاسی با برگزاری نظرسنجی های گوناگون و بعضا تفرقه انگیز به دنبال ایجاد انشقاق در قومیت های مختلف اصلاح طلبان هستند.

*طبیشی دبیر شورای مشترک فعالین عرب خوزستان با ادعای تبعیض نسبت به قوم عرب گفت:تبعیض یک شبه ایجاد نشده که یک شبه از بین برود.پرداختن به انتخابات شوراها در استان نباید ما را از انتخابات ریاست جمهوری غافل کند ؛نباید صرفا نگرش مان سیاه یا سفید باشد همچنین در دولت روحانی گام هایی برای رفع تبعیض برداشته شد. دو ائتلاف فعالین اصلاح طلب عرب در روش ها اختلاف نظر دارند و بنظر می رسدجریان اصلاحات در خوزستان با این ائتلاف ها آسیب می بیند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی اکسین پرس، تاریخ 26 فروردین 96، کد مطلب: 56453: www.oxinpress.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
0
0
بنظرم که مورد خاصی نبود و دارید بزرگش می کنید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین