پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۵۹۵۴۱
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳
کارشناس اقتصادی، بازار و سرمایه گفت: کاهش نرخ سود بانکی باعث انتقال منابع بانک ها به سمت بازارها نشده و احتمال کاهش رونق بخش مسکن در سال جاری وجود دارد.

شعار سال: حسین محمودی اصل اظهار داشت:بازار ارز پس از یک نوسانات محدود، بالاخره ثبات خود را حفظ کرده و حفظ بازار ارز یکی از دستاوردهای دولت محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه این دستاوردها با یک همگرایی بین مردم، مسئولین، گروهها واحزاب مختلف ایجاد می شود، افزود: پیش بینی اولیه بر این بود که ما شاهد تقویت برابری دلار امریکا، در برابر سایر ارزها را شاهد نباشیم اما با روی کار آمدن ترامپ بازارها امواج مثبتی را گرفت و بعد از یک رشد اندک در ادامه دوره ثبات را طی کرد.

این کارشناس خاطرنشان کرد: بنابراین نوسانات نرخ ارز شاید اندکی بیشتر از حد تورم کشور منهای تورم جهانی باشد، البته همه این ها به این بستگی دارد که ما چقدر بتوانیم درآمدهای مختلف ارزی را داشته باشیم و تراز بازرگانی که بعد از سال ها مثبت شده را افزایش بدهیم.

محمودی با اشاره به اینکه بازار سکه هم به تبعیت از قیمت های جهانی بازار با ثباتی را رقم خواهد زد، ادامه داد: به نظر می رسد ارز،سکه و مسکن از کالای سرمایه گذاری خارج شده اند، بنابراین احتمال اینکه دوباره مورد اقبال قرار بگیرند کم خواهد بود.

وی بیان داشت:بخشی از این مسائل مربوط به رفتار سپرده گذاران است و سپرده گذاران در ماه ها و سال های اخیر به سرمایه گذاری با درآمد ثابت روی آورده و منابع بانک ها به جهت افزایش سپرده گذاری رشد داشته است البته تغییر این رفتار سپرده گذاران بسیار سخت خواهد بود چرا که وقتی منابع به سمت سرمایه گذاری با سود ثابت حرکت کند این بدین معنی است که ریسک پذیری در جامعه بسیار کاهش پیدا کرده است.

کارشناس اقتصادی، بازار و سرمایه با بیان اینکه طبیعی است پس از نوسانات نرخ ارز،میزان ریسک پذیری فعالان اقتصادی و اهالی کسب و کار کاهش پیدا کرده است، تصریح کرد: تغییر رفتار از کارآفرینی و فعالیت درایجاد و توسعه کسب و کارها به سپرده گذاری و کسب درآمد ثابت مشکل اساسی در مشارکت بخش خصوصی در اقتصاد است.

محمودی افزود:بنابراین امکان کاهش معنی دار نرخ سود سپرده ها فراهم نیست و کاهش دستوری سود بانکی مجددا توسط صندوق های سرمایه گذاری بانک ها دور زده خواهد شد.

وی ادامه داد: به نظر می رسد به همین دلیل کاهش نرخ سود بانکی نیز باعث انتقال منابع بانک ها به سمت بازارها نخواهد شد.

کارشناس اقتصادی، بازار و سرمایه با اشاره به احتمال کاهش رونق بخش مسکن در سال جاری، افزود: هر حرکتی در این بازار با عرضه املاک بانک ها، شرکت ها و انبوه سازان خنثی خواهد شد.

وی افزود: بنابراین با این شرایط به نظر من کوچکترین رونق مسکن فرصت فروش خواهد بود تا فرصت خرید و افزایش قیمت قابل رقابت با نرخ سودبانکی را مشاهده نخواهیم کرد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی زنجانم، تاریخ 20 فروردین 96، کد مطلب: 29313: www.zanjanam.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین