پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۹۵۴۶
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰
روستای مرزنشین «تکله قوز» یکی از روستاهای توابع شهرستان راز و جرگلان در استان خراسان شمالی است و برادران اهل تسنن در این روستای بکر، زیبا و سرسبز، همچنان آداب، رسوم و فرهنگ خود را حفظ کرده اند. برای رسیدن به این روستای ۲۵۰ خانواری باید جاده صعب العبوری را طی کنید و در نهایت با چشم انداز زیبای خانه های پلکانی و مکانی خوش آب و هوا و مردم مهمان نواز و خونگرم آن روبرو می شوید.

شعار سال: روستای مرزنشین «تکله قوز»یکی از روستاهای توابع شهرستان راز و جرگلان در استان خراسان شمالی است و برادران اهل تسنن در این روستای بکر، زیبا و سرسبز، همچنان آداب، رسوم و فرهنگ خود را حفظ کرده اند. برای رسیدن به این روستای ۲۵۰ خانواری باید جاده صعب العبوری را طی کنیدو در نهایتبا چشم انداززیبایخانه های پلکانی و مکانی خوش آب و هوا و مردم مهمان نواز و خونگرم آن روبرو می شوید.

این منظقه دارای صنایع دستی بسیار غنی از جمله فرش دوروی ابریشمی، فرش تک رو، سوزن دوزی ، خورجین بافی ، نمد و ... است و اهالی آن از طریق دامداری، کشاورزی و صنایع دستی امرار معاش می کنند. لباس های رنگارنگ و سنتی و برگزاری مراسم مختلف از جمله عروسی با سنت دیرینه نشان از فرهنگ غنی در روستای «تکله قوز»و حفظ آن دارد.































با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی موج رسا، تاریخ 28 فروردین 96، کد مطلب: 1464: www.mojerasa.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین